اسنودن: شناسایی اشیای پرنده ناشناس بر فراز آمریکا، تنها یک «هراس مهندسی شده» است

ادوارد اسنودن گفت، گزارش‌های احساسی رسانه‌ها درباره “بالون‌های جاسوسی” و اشیای پرنده ناشناس بر فراز آمریکای شمالی متاسفانه نه تنها درباره نخستین تماس با فرازمینی‌ها نیست بلکه یک هراس مهندسی شده برای جهت گیری سیاسی است!

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ادوارد اسنودن، افشاگر معروف آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا توئیت کرد: اینها بیگانگان نیستند. دوست داشتم اینطور بود اما اینها بیگانگان نیستند. اینها همگی هراس مهندسی شده و یک مزاحمت جذاب هستند که تضمین می‌کند گزارشگران [امنیت ملی] به جای بودجه یا رسیدگی به یک بمب‌گذاری، ماموریت داشته باشند تا درباره مزخرفات بالونی تحقیق کنند!

سیمور هرش، خبرنگار تحقیقی برنده جایزه اخیرا داستانی را منتشر کرد که توضیح می‌دهد چطور آمریکا و نروژ خط لوله گاز نورد استریم روسیه به آلمان را در سپتامبر گذشته میلادی منفجر کردند. دولت آمریکا اما می‌گوید این گزارش نادرست است.

در چند روز گذشته، ارتش آمریکا چندین شی را بر فراز آمریکای شمالی ساقط کرده است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفته بود که دولت واشنگتن هنوز نمی‌داند که این سه شی که سرنگون شده‌اند، متعلق به چه کشوری است.

کارین ژان-پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز گفته که هیچ ردی از بیگانگان یا فعالیت‌های فرازمینی وجود ندارد.

کربی همچنین اعلام کرد که یک شی پرنده بر فراز آسمان آلاسکا روز جمعه ساقط شده است. جنگنده‌های آمریکایی یک شی بدون سرنشین و نامشخص را بر فراز “یوکان” واقع در شمال غرب کانادا روز شنبه ساقط کردند. سومین شی نیز یکشنبه بعدازظهر بر فراز “لیک هورون” و در حالیکه به میشیگان نزدیک می‌شد، ساقط شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود: از آنجا که مقام‌ها هنوز به ماهیت این اشیای پرنده پی نبرده‌اند اما باید بگوییم که اینها تهدید محسوب نمی‌شوند. آنها تهدید نظامی برای کسی به شمار نمی‌آیند. اینها برای هوانوردی مدنی خطر هستند و به صورت بالقوه یک تهدید اطلاعاتی محسوب می‌شوند. ما باید به اصل مساله پی ببریم.

ژنرال آستین همچنین گفته بود، این سه شی از “بالون جاسوسی” چینی که آمریکا آن را اخیرا بر فراز کارولینای جنوبی ساقط کرد، متفاوت هستند. این بالون که به گفته پکن برای ثبت و رصد تغییرات آب و هوایی به کار می‌رفت و به دلیل وزش باد از مسیر اصلی خود منحرف شده بود، پیش از ساقط شدن توسط یک جنگنده اف-۲۲ ارتش آمریکا مسیر زیادی را بر فراز ایالات متحده پیموده بود.

بی میلی پنتاگون در توصیف این اشیای پرنده ناشناس یا عدم نشان دادن لاشه آنها شاید این گمانه زنی را درباره احتمال وجود منشا فرازمینی این اشیای پرنده بار دیگر قوت بخشد.

رسانه آمریکایی: نفوذ چین در حیاط خلوت آمریکا افزایش یافته است

شبکه خبری ان بی سی نیوز نوشت: انجام یک پروژه بندری در السالوادور نشان می‌دهد که چین چگونه به شکل فزاینده‌ای نفوذ خود را در حیاط خلوت آمریکا از جمله در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب افزایش داده است.

ادامه

اقتصادی, السالوادور, امریکا, اورگوئه, برزیل, پرو, جنگ سرد, جهان, چین, مقاله

واکنش آمریکا به همکاری نظامی عربستان و روسیه

دولت ایالات متحده در واکنش به امضای پیمان همکاری نظامی میان عربستان سعودی و روسیه ضمن تاکید بر پایبندی آمریکا به ادامه همکاری‌های دفاعی با سعودی، از متحدان خود خواست از هرگونه همکاری نزدیک نظامی با روسیه پرهیز کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

نشانه‌های زیادی وجود دارد که از بحرانی شدن نظم جهانی حکایت می‌کند. پاسخ آشفته بین‌المللی به شیوع ویروس کرونا، بحران گسترده اقتصادی ناشی از آن، قوت گرفتن تفکرات ناسیونالیستی و پررنگ‌تر شدن مرزهای میان کشورها بخشی از نشانه‌های وضعیت شکننده نظام بین‌المللی است؛ نظامی که کشور مدعی رهبری‌اش، رئیس‌جمهوری دارد که همچنان بر شعار «نخست ... پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, افریقای جنوبی, امریکا, امریکای لاتین, اورآسیا, ایتالیا, ایدئولوژیک, برزیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, صربستان, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قطر, مصر, مقاله, نئولیبرالیسم, هندوستان

زاخارووا: رویدادهای افغانستان نشان‌دهنده زوال ناتو است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اوضاع افغانستان نشان دهنده این است که نه آمریکا و نه ناتو توانایی هماهنگی در اقداماتشان را ندارند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, بالکان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شمال اروپا, عراق, ناتو

بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

جمهوری خلق چین پس از سال‌ها انزوای دیپلماتیک در انتهای دهه ۷۰ میلادی درها را به روی جهان گشود و عصر جدیدی از توسعه تقریبا همه جانبه را تحت رهبری دنگ شیائوپینگ آغاز کرد که به نوبه خود به الگویی برای برخی کشورهایی تبدیل شد که به دنبال احیای اقتصاد خود، رفع فقر و ایجاد ... بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, گواتمالا, مقاله