مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

ورود چند هیئت‌ به آستانه برای گفت‌وگوی صلح سوریه

هئیت‌های مذاکره‌کننده ایرانی، روسی، ترکی، اتحادیه اروپا و نمایندگان گروه‌های معارض سوری وارد پایختت قزاقستان شدند. مهم‌ترین هدف مذاکرات دوروزه آستانه برقراری آتش‌بس دائمی در سوریه است.

 

 

به گزارش خبرگزاری ایتارفاکس، سرپرست هیئت نمایندگان اپوزیسیون سوریه در مذاکرات صلح آستانه محمد علوش است. علوش، وابسته به گروه “جیش‌الاسلام”، در سال گذشته میلادی نیز سرپرستی مذاکرات صلح سوریه در ژنو را به عهده داشت.

 
گفته می‌شود، نمایندگان اپوزیسیون مسلح سوریه بیش از ۴۰ نفر هستند که به احتمال زیاد، نماینده جبهه جنوبی وابسته به “ارتش آزاد” نیز در میان آنان است. گروه افراطی “احرار‌الشام” از شرکت در این نشست خودداری کرده است.

 
به گزارش خبرگزاری آلمان، نمایندگان دولت سوریه نیز وارد آستانه شده‌اند. این گروه را، که شامل چند نظامی بلندپایه نیز هست، بشار جعفری سرپرستی می‌کند.

 
ریاست هیئت ایرانی را حسین جابری انصاری، معاون وزیر خارجه به عهده دارد.

 

 

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه هم با شماری از همکارانش در آستانه هستند.

 
ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حد سفیران خود در این نشست حضور دارند.

 
به گزارش “واشنگتن پست”، پیش از آغاز کار دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، روسیه از تیم او برای شرکت در این مذاکرات دعوت کرده بود.

 
ایران تا آخرین لحظه با شرکت ایالات متحده مخالف بود.

 

 

از جانب روسیه الکساندر لافرنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه این کشور روانه قزاقستان شدند.

 
دولت ترکیه معاون وزیر خارجه، نماینده سازمان اطلاعات و امنیت و چند نظامی بلندپایه را به آستانه فرستاده است.

 

 

روند مذاکرات

 
یک مقام وزارت امور خارجه قزاقستان گفته است که روز یکشنبه (۲۲ ژانویه) رایزنی‌های سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه آغاز شده است.
مذاکرات صلح در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در هتل ریکسوس و پشت‌ درهای بسته برگزار می‌شود.

 

 

پس از مراسم رایج و سخنرانی‌ها، نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های معارض به صورت غیرمستقیم مذاکره خواهند کرد؛ یعنی به طور جداگانه و از طریق افراد ناظر، به‌ویژه دی میستورا و معاونش رمزی عزالدین رمزی.

 
مهم‌ترین هدف این دور از مذاکرات برقراری آتش‌بس دائمی در سوریه است.

 
برخلاف مذاکرات پیشین، در آستانه علاوه بر سیاستمداران و دیپلمات‌های کشورهای گوناگون، نمایندگان نظامی طرفین درگیر در جنگ داخلی سوریه هم شرکت دارند.

پیشروی ارتش سوریه در عین الفیجه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در شهرک «عین الفیجه» در منطقه وادی بردی واقع در استان ریف‌ دمشق پیروزی‌های گسترده‌ای به دست آوردند.   طی این پیشروی‌ها کنترل برخی از مناطق حساس و ساختمان‌های مهم این شهرک به دست نیروهای سوری افتاد.   نیروهای ارتش سوریه و نیروهای حزب ... پیشروی ارتش سوریه در عین الفیجه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

شهرک «صوران» به کنترل ارتش سوریه درآمد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای ارتش سوریه در عملیات مبارزه با گروه های تروریستی توانستند کنترل شهرک صوران از توابع شهر الباب در شرق استان حلب را به دست بگیرند.   صوران در ۱۱ کیلومتری شهرک الباب قرار دارد و نیروهای سوری پس از ورود به این منطقه در حال انجام عملیات در مناطق شمال ... شهرک «صوران» به کنترل ارتش سوریه درآمد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

نتایج خونین: اوباما با جهان چه کرده است

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد اولین فرامین را حتی در روز تحلیف امضا کند. ولی عجالتاً میراثی را بیاد می آوریم که اوباما برای جانشین خود به ارث گذاشته است   باراک اوباما در ۲۰۰۹ رئیس جمهور شد و وعده داد که در مناسبات آمریکا با بقیه جهان صفحه ... نتایج خونین: اوباما با جهان چه کرده است

ادامه

امریکا, جهان, گزارش

حشد شعبی: کنترل کامل مرزهای عراق با سوریه را در دست داریم

سخنگوی ستاد بسیج مردمی عراق اعلام کرد که این نیروها هم اکنون کنترل مرزهای عراق و سوریه را به منظور ممانعت از ورود کمک‌ برای داعش به شهر موصل در دست دارند.   به گزارش  الیوم السابع، احمد الاسدی، سخنگوی ستاد بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) گفت: این نیروها به هیچ نیروی غیر قانونی اجازه ... حشد شعبی: کنترل کامل مرزهای عراق با سوریه را در دست داریم

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

رسانه‌های عرب زبان از کنترل کامل نیروهای عراقی بر شرق موصل خبر دادند.

به گزارش روسیا الیوم، نیروهای عراقی در ادامه دستاوردهای میدانی خود در نبرد آزادسازی موصل توانستند کنترل کامل شرق این شهر را به دست بگیرند.   این نیروها همچنین در جریان عملیات خود توانستند منطقه «الاثریه» و «تل نرکان» در شمال موصل را از یوغ تروریست های داعش آزاد کردند.   نیروهای عراقی خسارت سنگینی ... رسانه‌های عرب زبان از کنترل کامل نیروهای عراقی بر شرق موصل خبر دادند.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق