مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

رسانه‌های عرب زبان از کنترل کامل نیروهای عراقی بر شرق موصل خبر دادند.

به گزارش روسیا الیوم، نیروهای عراقی در ادامه دستاوردهای میدانی خود در نبرد آزادسازی موصل توانستند کنترل کامل شرق این شهر را به دست بگیرند.

 

این نیروها همچنین در جریان عملیات خود توانستند منطقه «الاثریه» و «تل نرکان» در شمال موصل را از یوغ تروریست های داعش آزاد کردند.

 

نیروهای عراقی خسارت سنگینی به تروریست ها وارد کردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های شرق موصل به اهتزاز درآوردند.

 

عملیات آزادسازی موصل از تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شده است. موصل از ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون در اشغال داعش قرار دارد.
در این حال به گزارش السومریه‌نیوز، فرمانده کل یگان مبارزه با تروریسم عراق، امروز- چهارشنبه- اعلام کرد، نیروهای عراقی توانسته‌اند بخش شرقی موصل را به طور کامل به کنترل خود درآوردند.

 

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران متذکر شد، در طول تمامی عملیات‌ها، اصول و قوانین جنگی و حقوق بشر رعایت شده است و نیروهای عراقی در حال برنامه‌ریزی برای آزادسازی بخش غربی موصل هستند.

 

پیش از این نیز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرده بود که نیروهای عراقی آماده آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل از اشغال داعش، هستند.

مهر – ایلنا

نیروهای عراقی آماده عبور از رود دجله برای گشودن جبهه جدید علیه داعش

در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه تل یابس در شمال شرق موصل ۱۴ غیرنظامی و یک نیروی نظامی کشته شدند. نیروهای عراقی با آزادسازی چند منطقه دیگر در شرق موصل همچنان به تسلط خود بر شرق موصل ادامه می‌دهند.   به گزارش شبکه خبری المیادین، در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه ... نیروهای عراقی آماده عبور از رود دجله برای گشودن جبهه جدید علیه داعش

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

نیرو‌های وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» کنترل کامل بنغازی را به دست گرفتند

به گزارش راشا تودی، منابع محلی لیبی اعلام کردند نیرو‌های وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» حامی پارلمان شرقی لیبی، پس از دو روز درگیری با افراط‌گرایان، سرانجام کنترل بنغازی را به دست گرفتند.   نیرو‌های حفتر (موسوم به ارتش ملی لیبی) از کشته شدن ۹ سرباز در این درگیری‌ها خبر دادند. گفته می‌شود از آغاز ... نیرو‌های وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» کنترل کامل بنغازی را به دست گرفتند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی

عامل حمله تروریستی و تیراندازی شب سال نو میلادی استانبول ترکیه دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، به همراه ابو محمد خراسانی، چهار تن دیگر نیز دستگیر شده اند و عملیات همزمان نیروهای امنیتی به چندین خانه تیمی دیگر در استانبول ادامه دارد.   در آن حمله که در ساعات اولیه بامداد سال ۲۰۱۷ میلادی رخ داد ۳۹ نفر کشته و ۶۵ نفر ... عامل حمله تروریستی و تیراندازی شب سال نو میلادی استانبول ترکیه دستگیر شد.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر

نظامیان روسی در سوریه می‌مانند!

با وجود آغاز برنامه کاهش حضور نظامی روسیه در سوریه پس از برقراری آتش بس از ۱۰ دی ماه، نظامیان و جنگ افزارهای روسی برای انجام عملیات ضدتروریستی همچنان در این کشور می مانند.   پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه که در طول ۱۴ ماه گذشته مرکز فرماندهی و انجام عملیات ضدتروریستی یگان هوافضای روسیه ... نظامیان روسی در سوریه می‌مانند!

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا