گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

بُن‌بست سیاست‌های رژیم ولایت فقیه و تنگ‌تر شدن حلقۀ «خودی‌ترین خودی‌ها»

حدود یک سال پس از فروکش کردن تظاهرات و خیزش‌های مردمی سال گذشته با شعار اصلی “زن، زندگی، آزادی”، اکنون پیامدهای تعیین‌کنندۀ آن حرکت تاریخ‌ساز را در جامعه و به‌ویژه در شکاف وسیع و عمیق پُرنشدنی بین اکثر مردم و دیکتاتوری حاکم به‌روشنی می‌توان دید. در چند سال اخیر، به‌علت تحریم‌های وسیع انتخابات نمایشی و ... بُن‌بست سیاست‌های رژیم ولایت فقیه و تنگ‌تر شدن حلقۀ «خودی‌ترین خودی‌ها»

ادامه

آزادی, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, بازنشستگان, تحریم, جهان, زنان, سرمایه‌داری, سوریه, سیاسی, فلسطین, کارگران, معلمان, مقاله, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

تداوم کاهش سطح زندگی توده‌های مردم مطابق گزارش مرکز آمار در دی‌ماه سال جاری تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای کشور ۳۸٫۵ درصد بوده است، یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۳۸ درصد بیشتر از دی‌ماه سال قبل – طی یک سال – هزینه پرداخت کرده‌اند. این درحالی ‌است که درآمدشان به‌هیچ‌وجه مطابق نرخ تورم نبوده است. نرخ رشد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, استثمار, اقتصادی, امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, عدالت اجتماعی, فساد, فقر, قضایی, کارگری, کودکان, کودکان کار, گزارش, مبارزه طبقاتی, معلمان, معیشت, نئولیبرالیسم, همبستگی

تداوم مبارزه برای گذر از سدّ دیکتاتوری مذهبی، ۴۵ سال پس از انقلاب برضد دیکتاتوری سلطنتی

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سخنرانی‌های مزوّرانه و تهدیدآمیز علی خامنه‌ای در مورد انتخابات ۱۱ اسفند مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و برگزاری انواع نمایش‌های تبلیغاتی برای پُراهمیت نشان دادن این انتخابات در هفته‌های گذشته ادامه یافت. هدف همهٔ این‌ها اثرگذاری بر افکار عمومی و جلب آن‌ها به شرکت در انتخابات است، گرچه شواهد حاکی ... تداوم مبارزه برای گذر از سدّ دیکتاتوری مذهبی، ۴۵ سال پس از انقلاب برضد دیکتاتوری سلطنتی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, استقلال, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, جهان, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, عراق, عمان, غارتگری, فقر, معلمان, نئولیبرالیسم

میزان افزایش حقوق معلمان مشخص شد/ افزایش ۳ میلیونی در سال ۱۴۰۱ با رتبه بندی

در قانون رتبه‌بندی معلمان، شرایط تنزل رتبه تعیین شده است؛ همچنین به گفته عضو کمیسیون آموزش مجلس میانگین افزایش حقوق با اجرای رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۱، ۳ میلیون تومان است.

 

به گزارش جامعه ۲۴: رتبه‌بندی معلمان به تایید شورای نگهبان رسید و محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای قانون رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

 

وزارت آموزش و پرورش موظف است طی مدت یک ماه، آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان را تدوین کند و هر زمان که احکام معلمان صادر شود مبنای محاسبه رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

 

مشکلی در تأمین بودجه وجود ندارد

 

به گفته محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس، رتبه‌بندی معلمان ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال ۱۴۰۱ و برای مابه‌التفاوت سال ۱۴۰۰، ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق مصوب شد و هیچ مشکلی در تأمین بودجه وجود ندارد.

 

به گفته او در قانون بودجه ۱۴۰۱ حداقل دریافتی حقوق بگیران ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است، میانگین دریافتی معلمان در رتبه‌بندی برای پایین‌ترین رتبه یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و برای بالاترین رتبه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است بنابراین کف حقوق معلمان ۷ میلیون و ۶۰ هزار تومان خواهد بود.

 

همچنین میانگین دریافتی معلمان درسال ۱۴۰۰، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و میانگین رتبه‌بندی درسال ۱۴۰۱، ۳ میلیون تومان خواهد بود.

 

منظور از رتبه سطحی از دانش، توانایی‌ها، مهارت‌ها و تجربیات و شایستگی‌ها و عملکردهای فردی و شغلی معلمان است که برمبنای نتایج ناشی از فرایند ارزشیابی تعیین می‌شود.

 

معلمان بر اساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تجربه خود در رتبه‌های پنج‌گانه به ترتیب آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند.

 

کسب رتبه‌های بالاتر مستلزم حداقل ۵ سال خدمت در هر یک از رتبه‌ها و کسب شرایط لازم تعیین شده در آیین‌نامه اجرایی خواهد بود.

 

دوره خدمت در هر رتبه برای معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی، مناطق محروم و مرزی و عشایری به ازای هر سال خدمت تمام وقت در این مناطق سه ماه کاهش می‌یابد.

 

دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان موضوع سند راهبردی کشور در امور نخبگان مصوب ۱۱ مهر ۹۱ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی صرفا برای یک بار حداقل سه سال است.

 

حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب ۱۵ و ۲۱ سال است.

 

فوق العاده رتبه‌بندی در احکام کارگزینی معلمان تعیین می‌شود که برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم حداقل ۴۵ درصد، مربی معلم حداقل ۵۵ درصد، استادیار معلم حداقل ۶۵ درصد، دانشیار معلم حداقل ۷۵ درصد و استاد معلم حداقل ۹۰ درصد مجموع امتیازات حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل است.

 

برای اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی هیئت‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای تشکیل می‌شود.

 

ارزیابی ۳ ساله معلمان

 

معلمانی که امتیازات لازم برای ارتقا به یکی از رتبه‌های این قانون را کسب کرده‌اند هر سه سال مجدد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند چنانچه در ارزیابی مجدد امتیاز لازم را برای حفظ رتبه خود کسب نکنند با توجه به امتیاز بندی کسب شده به رتبه‌های پایین‌تر تنزل می‌یابند.

 

دوبار تنزل رتبه موجب خروج از رسته آموزشی و فرهنگی می‌شود.

 

همچنین شروع اجرای آن همزمان با صدور احکام از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و بابت اجرای رتبه‌بندی چیزی به نام دیون نخواهیم داشت بلکه مابه‌التفاوت پرداخت ۱۴۰۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس؛ ۷ دهک درآمدی در ایران دچار سوء تغذیه هستند

فقر کنونی نتیجه سیاست‌های غلطی است که طی زمان‌های طولانی به وجود آمده اما ابراهیم رئیسی می‌خواهد این امر به صورت عاجل و در طی دو هفته رفع شود، امری که به نظر غیر علمی بوده و تا حدی خیالی به نظر می‌رسد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, معلمان

با ایجاد سردرگمی قصد عدم اجرای رتبه بندی معلمان در ۱۴۰۰ را دارند

پافشاری معلمان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان چندسالی است که تبدیل به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در کشور شده است. با این حال، اما تنها سهم معلمان از این همه پافشاری وعده و وعید‌های بی‌عمل از سوی مجلس و دولت بوده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش, معلمان

طرح اصلاح قانون کار و مزد توافقی، امنیت شغلی و معیشت زحمتکشان را نابود می‌کند!

یورش به امنیت شغلی کارگران با به‌اصطلاح اصلاح قانون کار و حمله به معیشت زحمتکشان در مقطع زمانی تعیین حداقل دستمزد کارگران همواره برنامه رژیم ولایی در سه دهه اخیر بوده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, دانشجویی, دهقانی, زنان, سیاسی, کارگری, معلمان, مقاله