عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

رئیس جمهور کوبا خواستار پایان نسل‌کشی در غزه شد

رئیس‌جمهور کوبا از جامعه بین‌المللی خواست تا برای پایان دادن به «نسل‌کشی» در غزه اقدام کند. به گزارش ایسنا، میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا با به اشتراک گذاشتن عکسی از پرچم فلسطین بر روی بنای یادبود خوزه مارتی در هاوانا، پایتخت این کشور، گفت: کوبا خواستار توقف نسل کشی است. دیاز کانل در ایکس نوشت: ... رئیس جمهور کوبا خواستار پایان نسل‌کشی در غزه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی

انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

کشف ۵۴ گور جمعی کودکان بومی، بار دیگر کانادا را شوکه کرد

رسانه های محلی اعلام کردند ۵۴ گور جدید در محل دو مدرسه شبانه روزی در کانادا کشف شده که اذهان عمومی این کشور را درگیر کرده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  ۵۴ گور جدید از طریق بررسی راداری در دو مکان سابق مدارس شبانه روزی کلیسا در کیسیکوس اول و ساسکاچوان، کانادا کشف شده است.

 

بنابر گزارش تی آر تی، «تد کویوزنز» مدیر این پروژه تحقیقاتی و سه نفر از مسئولان شهرداری‌های این مناطق تایید کردند ممکن است این گور‌ها متعلق به کودکان باشند، اما همچنان باید منتظر پاسخگویی مسئولان باشند.

 

کویزنز در گزارشی اعلام کرد مناطقی که با رادار اسکن شده از سوی بازماندگان و مقامات محلی معرفی و شناسایی شده بودند و تاریخ شفاهی کار آن‌ها برای جستجو در این مناطق را تایید کرده است.

 

از ماه می ۲۰۲۱، بیش از هزار قبر ناشناس در نزدیکی مدارس شبانه روزی سابق که از سوی کلیسای کاتولیک اداره می‌شد، پیدا شده است. تحقیقات متعددی در مدارس شبانه روزی سابق در سرتاسر کانادا در جریان است، جایی که به گفته مقامات کانادایی گمان می‌رود بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کودک کشته شده باشند.

 

مورخان کانادایی می‌گویند که بین سال‌های ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی با اجبار سفید پوستان مجبور شدند تا برای پیوستن به جامعه سفیدپوستان کانادا وارد مدارس شبانه روزی شوند .

 

در سال ۲۰۱۵، کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا آنچه را که کودکان در آن سال‌ها با آن مواجه بودند را به عنوان یک «نسل کشی فرهنگی» توصیف کرد، زیرا بعد از مهاجرت سفید پوستان به این مناطق بومیان کانادا بر اساس بسیاری از شواهد از صحبت کردن به زبان مادری خود منع شده و همچنین مورد تجاوز جنسی و محرومیت از خوردن غذا قرار گرفتند.

 

چندی پیش نیز برخی از گروه‌های حقیقت یاب بیش از ۲۰۰ گور را در این کشور پیدا کردند که متعلق به کودکان بومی کانادا بود. در پی کشف این جنایت گروهی از مردم در «وینیپگ» در استان منیتوبای کانادا به مناسبت روز ملی این کشور تجمع کرده و مجسمه ملکه ویکتوریا و مجسمه ملکه الیزابت را به پایین کشیدند.

 

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا بعد از کشف ۲۱۵ گور کودکان بومی درپی افزایش واکنش‌ها و فشار‌های مردم این کشور از پاپ خواست در خصوص اظهار نظر کرده و از بومیان عذرخواهی کند، اما در نهایت پاپ از این موضوع ابراز ناراحتی کرده و از عذرخواهی سر باز زد.

روایت یک نسل‌کشی فرهنگی؛ بازماندگان بومی کانادا از «مدارس مرگ» می‌گویند

بومیان کانادایی بازمانده از دوران انتقال کودکان به مدارس شبانه‌روزی بدنام این کشور تجربه‌های هولناک خود از آن دوران را روایت کردند.

ادامه

امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, کانادا, گزارش, نسل کشی

حقوق بشر کانادایی؛ کشف دوباره گورهای جمعی کودکان بومی

در ادامه ماجرای هولناک کشف گورهای جمعی مربوط به کودکان بومی کانادا، سران بومی استان بریتیش کلمبیا از کشف ۹۳ گور بی‌نشان دیگر در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌روزی سابق خبر دادند.

ادامه

امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, کانادا

ولادمیر پوتین: جنگ در شرق اوکراین “وضعیتی شبیه به نسل کشی دارد”

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه این اظهارات را در پاسخ به پرسشی که در جریان نشست شورای حقوق ریاست جمهوری عنوان شد، مطرح کرد. در جریان این نشست پوتین به موضوع تعیض علیه روس زبان‌های خارج از مرزهای کشورش پرداخت.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو, نسل کشی

شناسایی بقایای اجساد ۱۰۲ دانش‌آموز سرخپوست اینبار در نبراسکای آمریکا

گروهی از محققان در ایالت نبراسکای آمریکا گفتند بقایای اجساد بیش از ۱۰۰ تن از دانش‌ آموزان سرخپوست بومی جان باخته را در محل یک مدرسه شبانه‌روزی مخصوص سرخپوستان که در فاصله سالهای ۱۸۸۴ و ۱۹۳۴ تحت مدیریت دولت فدرال قرار داشت، یافته‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, کانادا, نسل کشی