بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

مخالفت رهبران اروپایی با ممنوعیت واردات انرژی روسیه

رهبران آلمان، بریتانیا و هلند نسبت به ممنوعیت ناگهانی واردات انرژی روسیه به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل حمله این کشور به اوکراین هشدار دادند.

 

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، عقب‌نشینی رهبران اروپایی برای ممنوعیت واردات انرژی روسیه پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد که در حال بحث‌های فعال با کشورهای اروپایی درباره توقف واردات نفت روسیه به عنوان مجازات اقتصادی بیشتر به دلیل تجاوز مسکو است.

 

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در بیانیه ای گفت: اروپا به عمد تامین انرژی روسیه را از تحریم‌ها مستثنی کرده است.

 

وی افزود: تامین انرژی اروپا برای تولید گرما، تحرک، تامین برق و صنعت در حال حاضر به هیچ وجه نمی‌تواند تضمین شود زیرا برای ارائه خدمات عمومی و زندگی روزمره شهروندان ما اهمیت اساسی دارد.

 

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا به شدت به سوخت‌های فسیلی روسیه وابسته است و تخمین زده می‌شود ۵۵ درصد گاز و ۴۰ درصد نفت و زغال سنگ خود را از روسیه وارد کند.

 

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در لندن نیز گفت که فاصله گرفتن از نفت و گاز روسیه کار درستی است اما باید یک فرآیند گام به گام باشد.

 

جانسون در کنفرانس مطبوعاتی داونینگ استریت گفت: ما باید مطمئن شویم که عرضه جایگزین داریم زیرا یکی از چیزهایی که ما به آن نگاه می کنیم، امکان استفاده بیشتر از هیدروکربن‌های خودمان است.

 

مارک روته نخست وزیر هلند هم در کنفرانس مطبوعاتی لندن موافقت کرد که تحول انرژی زمان بر خواهد بود.

 

وی افزود: واقعیت دردناک این است که ما هنوز به شدت به گاز و نفت روسیه وابسته هستیم. قطع واردات انرژی روسیه بدون جایگزین‌های آماده می‌تواند خطرات غیرقابل کنترلی برای اقتصادهای اروپایی ایجاد کند.

 

درحالیکه کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال آن هستند تا به بهانه جنگ اوکراین واردات انرژی از روسیه را ممنوع کنند، الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه گفت، اگر آمریکا و اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را ممنوع کنند، قیمت نفت ممکن است به بیش از ۳۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

 

نواک در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، گفت: کاملاً واضح است که تحریم نفت روسیه عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی به دنبال خواهد داشت.

 

در این بیانیه آمده است: افزایش قیمت‌ها غیرقابل پیش بینی خواهد بود، قیمت‌ها به ۳۰۰ دلار در هر بشکه نفت خام و حتی بیشتر خواهد رسید.

 

قیمت نفت خام در اثر به تأخیر افتادن بازگشت نفت خام ایران به بازارهای جهانی و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تحریم واردات نفت روسیه به بالاترین رقم از سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است. اروپا برای تأمین نفت خام و گاز به روسیه وابسته است اما در هفته‌های گذشته حمایتش را از تحریم محصولات روسیه‌ای افزایش داده است.

 

وابستگی آمریکا به نفت خام و محصولات روسیه‌ای کمتر است اما اعلام تحریم علیه نفت روسیه می‌تواند به افزایش قیمت نفت کمک کند و مصرف‌کنندگان آمریکایی که هم‌اکنون شاهد افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت در پمپ‌بنزین‌ها هستند را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.

روسیه به اروپا هشدار داد / احتمال قطع عرضه گاز از طریق خط لوله «نورد استریم ۱»

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه هشدار داد که روسیه می‌تواند عرضه گاز از طریق خط لوله «نورد استریم ۱» به آلمان را قطع کند اما هنوز چنین تصمیمی نگرفته است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, لوگانسک

صدراعظم آلمان به ضرورت واردات انرژی از روسیه اعتراف کرد

صدراعظم آلمان با اذعان به نیاز اروپایی ها به نفت و گاز روسیه گفت: آلمان در حال حاضر هیچ برنامه ای برای توقف واردات انرژی از روسیه ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, اورگوئه, تحریم, تحلیل, جهان, روسیه

وال استریت ژورنال: روسیه جای آمریکا را در خاورمیانه می‌گیرد

یک رسانه آمریکایی نوشت که هم‌پیمانان سابق آمریکا در خاورمیانه به دلیل سیاست شکست‌خورده این کشور، به سمت روسیه متمایل شده‌اند و مسکو جای واشنگتن را در منطقه خواهد گرفت.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امارات, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی

عواقب سیاست‌های آمریکا و اروپا؛ قیمت نفت به مرز ۱۳۰ دلار رسید/ پیش‌بینی‌ نفت ۲۰۰ دلاری

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در واکنش به احتمال ممنوعیت صادرات انرژی روسیه توسط آمریکا و اروپا و ایجاد شوک رکود تورمی بزرگ در بازارهای جهانی، جهش پیدا کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, لیبی, ونزوئلا