چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

عواقب سیاست‌های آمریکا و اروپا؛ قیمت نفت به مرز ۱۳۰ دلار رسید/ پیش‌بینی‌ نفت ۲۰۰ دلاری

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در واکنش به احتمال ممنوعیت صادرات انرژی روسیه توسط آمریکا و اروپا و ایجاد شوک رکود تورمی بزرگ در بازارهای جهانی، جهش پیدا کرد.

 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۱۰.۴۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۰ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای این معاملات نوسان دارد و در زمان گشایش بازار تا ۱۸ درصد صعود داشت. افزایش قیمت تحت تاثیر احتمال تحریم نفت روسیه توسط آمریکا و اروپا روی داد.

 

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹.۲۸ درصد افزایش یافت وبه ۱۲۶ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

 

افت ارزش یورو ادامه دارد و همزمان قیمت کالاها با ادامه حمله نظامی روسیه به اوکراین، افزایش پیدا کرده است. بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه روز دوشنبه قرمزپوش شدند.

 

اتان هریس، اقتصاددان ارشد بانک امریکا به رویترز گفت: اگر غرب عمده صادرات انرژی روسیه را کاهش دهد، شوک بزرگی برای بازارهای جهانی خواهد بود. از دست رفتن پنج میلیون بشکه نفت روسیه، باعث دو برابر شدن قیمت‌های نفت به ۲۰۰ دلار در هر بشکه و رشد کمتر اقتصاد جهانی می‌شود.

 

طبق گزارش بانک امریکا، نفت تنها کالایی نیست که قیمت آن رو به افزایش است و قیمت‌های کالا قوی‌ترین شروع سال را از سال ۱۹۱۵ به این طرف داشته‌اند. این وضعیت تورم جهانی را تشدید می‌کند. سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا هستند.

 

بر اساس گزارش اینوستینگ، شرایط فعلی بانک مرکزی اروپا را که قرار است تصمیم سیاست پولی خود را اواخر هفته اعلام کند، به دردسر می‌اندازد. تاپاس استریکلند، اقتصاددان موسسه NAB گفت: با توجه به این که احتمال رکود تورمی واقعی است، بانک مرکزی اروپا احتمالا حداکثر انعطاف پذیری را در خصوص برنامه خرید دارایی به میزان ۲۰ میلیارد یورو تا سه ماهه دوم سال میلادی جاری و پس از آن حفظ می‌کند و به این ترتیب زمان افزایش نرخ‌های بهره را عقب می‌اندازد. با این حال پیش‌بینی‌های شاخص قیمت مصرف کننده بالاتر به معنای آن است که افزایش نرخ‌های بهره در آینده ضروری خواهند بود.

 

عامل دیگری که از افزایش قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد، تعطیلی میادین نفتی الفیل و شراره در لیبی بود که به از دست رفتن تولید ۳۳۰ هزار بشکه در روز منتهی شد. لیبی که یکی از اعضای اوپک است، حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت در سال ۲۰۲۱ تولید کرد.

 

در این بین، طبق اعلام انجمن خودروی آمریکا، در آمریکا میانگین قیمت هر گالن بنزین روز یکشنبه به ۴.۰۰۹ دلار رسید که بالاترین قیمت از ژوییه سال ۲۰۰۸ بود. مصرف کنندگان آمریکایی ۴۰ سنت بیشتر نسبت به یک هفته پیش و ۵۷ سنت بیشتر نسبت به یک ماه پیش برای بنزین پرداخت می‌کنند.

 

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بلندپایه آمریکایی روز شنبه برای مذاکره با دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به این کشور سفر کردند تا مشخص شود آیا کاراکاس آماده است از متحد نزدیک خود روسیه فاصله بگیرد.

صدراعظم آلمان به ضرورت واردات انرژی از روسیه اعتراف کرد

صدراعظم آلمان با اذعان به نیاز اروپایی ها به نفت و گاز روسیه گفت: آلمان در حال حاضر هیچ برنامه ای برای توقف واردات انرژی از روسیه ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, اورگوئه, تحریم, تحلیل, جهان, روسیه

وال استریت ژورنال: روسیه جای آمریکا را در خاورمیانه می‌گیرد

یک رسانه آمریکایی نوشت که هم‌پیمانان سابق آمریکا در خاورمیانه به دلیل سیاست شکست‌خورده این کشور، به سمت روسیه متمایل شده‌اند و مسکو جای واشنگتن را در منطقه خواهد گرفت.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امارات, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی

تحلیلگران حوزه انرژی: اروپا حداقل ۱۰ سال دیگر نیازمند گاز روسیه است

تحلیلگران حوزه انرژی بریان باورند که گاز مایع آمریکا، قطر و استرالیا در کنار صادرات گاز نروژ، به سختی می‌توانند جایگزین ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه شوند و قاره سبز حداقل تا ۱۰ سال آینده نیازمند گاز این کشور است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, قطر, گزارش, لوگانسک

استفاده بانک‌های روسی از سامانه چینی صدور کارت پس از تحریم

بانک های بزرگ روسیه، پس از خروج سامانه های بین‌المللی صدور کارت از این کشور، از سامانه چینی «یونیون‌پی» استفاده خواهند کرد که اجازه پرداخت و برداشت وجه در خارج را برای مالکان کارت های جدید فراهم می‌کند.

ادامه

اروپا, اسپانیا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, سوئیس, شانگ‌های, یونان