بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

«بی‌بی‌سی» صحنه‌هایی از بازی ویدیوئی «فرار از تارکوف» را به جای شهر‌های جنگ‌زده اوکراینی نشان داد!

در ادامه اطلاعات گمراه سازی‌های  غرب درباره تحولات اوکراین، شبکه بی‌بی‎‌سی انگلیسی با نشان دادن صحنه‌هایی از شهری در  یک بازی ویدیوئی آن را یکی از شهر‌های جنگ‌زده اوکراینی معرفی کرد.

 

به گزارش گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی در حال ارائه گزارشی از مقاومت نیروهای اوکراین در برابر نیرو‌های روسیه بود که مشخص شد یکی از شهر‌هایی که در این گزارش دیده می‌شود جعلی و متعلق به یک بازی ویدیوئی است.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، تصاویر این شهر خیالی در گزارش بی‌بی‌سی از بازی ویدیوئی «فرار از تارکوف» گرفته شده است. اورلین لگراند، سیاستمدار فرانسوی نیز در این خصوص گفت: بی‌بی‌سی، تارکوف شهری خیالی است که از یک بازی ویدئویی در آمده است. اطلاعات دیگری که ارائه می‌دهید چقدر قابل اعتماد است؟

 

در طول روز‌های شروع جنگ در میان روسیه و اوکراین حجم اطلاعات دروغین افزایش زیادی یافته است. در همین راستا «بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد حجم اطلاعات گمراه کننده و دروغین غرب درباره تحولات اوکراین بسیار گسترده و قابل توجه است.

 

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. پوتین در دیدار با تجار و بازگانان روسیه در این خصوص اعلام کرد خطراتی که اوکراین در سایه ناتو و آمریکا برای روسیه ایجاد کرده است راهی برای جنگ نظامی نمی‌گذارد.

 

کنسول سفارت چین در لبنان نیز اعلام کرد رسانه‌های اوکراینی ادعا کردند دو دانشجوی چینی در بمباران آموزشگاه فرهنگی خارکیف کشته شدند. سفارت چین برای بررسی صحت خبر با آموزشگاه تماس گرفت. معلوم شد نه تنها این دانشجویان در آنجا نبودند، بلکه اصلا آموزشگاه بمباران نشده است. این اخبار دروغین است.

تحلیلگران حوزه انرژی: اروپا حداقل ۱۰ سال دیگر نیازمند گاز روسیه است

تحلیلگران حوزه انرژی بریان باورند که گاز مایع آمریکا، قطر و استرالیا در کنار صادرات گاز نروژ، به سختی می‌توانند جایگزین ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه شوند و قاره سبز حداقل تا ۱۰ سال آینده نیازمند گاز این کشور است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, قطر, گزارش, لوگانسک

بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست وکارگری در دفاع از صلح و راه‌حل عادلانه برای درگیری در اوکراین

ما حزب‌های سیاسی امضا کنندهٔ این بیانیه، از بیانیهٔ ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ شورای جهانی صلح استقبال می‌کنیم که:

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایرلند, بیانیه, تحریم, ترکیه, تهدید صلح جهانی, جهان, دونتسک, دیدگاه, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, صلح, عربستان سعودی, قبرس, کمونیسم, لوگانسک, ناتو

گلوبال تایمز: آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اشتباه کرد

گلوبال تایمز نوشت که تحریم‌های آمریکا علیه صنعت دفاعی روسیه نه تنها مخرب نبوده بلکه باعث افزایش تقاضای خرید تسلیحات روسیه می‌شود.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, تحلیل, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو, هندوستان

ناو هواپیمابر ترومن آمریکا وارد شمال دریای اژه شد

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد همزمان با تشدید تنش بین اوکراین با روسیه، ناو هواپیمابر بزرگ آمریکا به شمال دریای اژه وارد شد.

ادامه

امریکا, امنیتی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, لهستان