روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

ناو هواپیمابر ترومن آمریکا وارد شمال دریای اژه شد

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد همزمان با تشدید تنش بین اوکراین با روسیه، ناو هواپیمابر بزرگ آمریکا به شمال دریای اژه وارد شد.

 

به گزارش سی ان ان، ناو هواپیمابر “یواس‌اس هری ترومن” متعلق به نیروی دریایی آمریکا به شمال دریای اژه وارد شده است.

 

این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را بیان نکرده است، گزارش داد ناو هواپیمابر ترومن همزمان با تشدید تنش در منطقه وارد شمال دریای اژه شده است.

 

این مقام آمریکایی مکان دقیق این کشتی را افشا نکرد اما گفت، در صورت تشدید تنش ممکن است از نیروی دریایی آمریکا خواسته شود گشت‌های هوایی بیشتری در دریای سیاه به اجرا گذارد.

 

این مقام آمریکایی افزود، اگر روسیه به دنبال عبور از این منطقه باشد و ترکیه از ناتو حمایت کند، این ناو هواپیمابر می‌تواند برای گشت‌زنی هوایی بر فراز دریای سیاه و  تنگه داردانل استفاده شود.

 

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین پس از دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود در نقطه صفر مرزی اوکراین و لهستان، این دیدار را سازنده خواند.

 

کولبا در اظهاراتی که از تلویزیون اوکراین پخش شد گفت: ما در مورد کارآیی تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، اقدامات انجام‌ شده، مهم‌تر از آن در مورد گام‌های آتی برای تامین تسلیحات لازم اوکراین و اعمال تحریم‌های اضافی علیه روسیه، گفت‌وگوی سازنده داشتیم.

 

این در حالی است که رئیس جمهوری اوکراین در پی رد شدن درخواست‌هایش از سوی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای فشار بر روسیه به قانونگذاران آمریکایی متوسل شد.

 

به گزارش سی ان ان، رئیس‌جمهوری اوکراین در تماس ویدئویی با قانونگذاران آمریکایی، از واشنگتن برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین کمک خواست.

تحلیلگران حوزه انرژی: اروپا حداقل ۱۰ سال دیگر نیازمند گاز روسیه است

تحلیلگران حوزه انرژی بریان باورند که گاز مایع آمریکا، قطر و استرالیا در کنار صادرات گاز نروژ، به سختی می‌توانند جایگزین ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه شوند و قاره سبز حداقل تا ۱۰ سال آینده نیازمند گاز این کشور است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, قطر, گزارش, لوگانسک

بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست وکارگری در دفاع از صلح و راه‌حل عادلانه برای درگیری در اوکراین

ما حزب‌های سیاسی امضا کنندهٔ این بیانیه، از بیانیهٔ ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ شورای جهانی صلح استقبال می‌کنیم که:

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایرلند, بیانیه, تحریم, ترکیه, تهدید صلح جهانی, جهان, دونتسک, دیدگاه, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, صلح, عربستان سعودی, قبرس, کمونیسم, لوگانسک, ناتو

«بی‌بی‌سی» صحنه‌هایی از بازی ویدیوئی «فرار از تارکوف» را به جای شهر‌های جنگ‌زده اوکراینی نشان داد!

در ادامه اطلاعات گمراه سازی‌های  غرب درباره تحولات اوکراین، شبکه بی‌بی‎‌سی انگلیسی با نشان دادن صحنه‌هایی از شهری در  یک بازی ویدیوئی آن را یکی از شهر‌های جنگ‌زده اوکراینی معرفی کرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سوریه, شرق اروپا, فرانسه, لبنان, ناتو

گلوبال تایمز: آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اشتباه کرد

گلوبال تایمز نوشت که تحریم‌های آمریکا علیه صنعت دفاعی روسیه نه تنها مخرب نبوده بلکه باعث افزایش تقاضای خرید تسلیحات روسیه می‌شود.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, تحلیل, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو, هندوستان