چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

استفاده بانک‌های روسی از سامانه چینی صدور کارت پس از تحریم

بانک های بزرگ روسیه، پس از خروج سامانه های بین‌المللی صدور کارت از این کشور، از سامانه چینی «یونیون‌پی» استفاده خواهند کرد که اجازه پرداخت و برداشت وجه در خارج را برای مالکان کارت های جدید فراهم می‌کند.

 

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، چندین بانک روسی امروز اعلام کردند در نظر دارند صدور کارت با استفاده از سامانه اپراتور چینی «یونیون‌پی» کارت را آغاز کنند.

 

این اقدام اندکی پس از اینکه «مسترکارت» و «ویزا» اعلام کردند فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف و تمامی بانک‌های این کشور را از سامانه پرداخت‌شان جدا می‌کنند، صورت گرفت و مالکان این کارت‌های جدید قادر خواهد بود تا از این کارت‌ها برای پرداخت و برداشت وجه در خارج از کشور استفاده کنند.

 

دیروز، ارائه دهندگان خدمات مالی بین‌المللی «ویزا» و «مسترکارت» اعلام کردند فعالیت‌های خود در روسیه را طی چند روز آتی به علت جدیدترین تحریم‌های غرب علیه روسیه متوقف خواهند کرد.

 

اقدامی که استفاده از کارت‌های صادر شده در روسیه را در خارج از این کشور غیرقابل استفاده می‌کند و به همین ترتیب، کارت‌هایی که در خارج از روسیه صادر شده‌اند در روسیه کار نمی‌کنند.

 

پیش از «ویزا» و «مسترکارت»، شرکت‌های «پی پال»، «نتفلیکس»، «اینتل»، «ایندیتکس»، «ایربی ان بی»، « رولز رویس» بازار این کشور را ترک کرده بودند.

 

بانک‌های روسیه از جمله «اسبربنک»، بزرگ‌ترین بانک این کشور و «آلفا بنک» و «Tinkoff » بیانیه‌هایی در ارتباط با تغییر به «یونیون‌پی» منتشر کردند. برخی بانک‌های دیگر روسیه نظیر «گزپروم بنک» قبلا از این سامانه استفاده می‌کردند.

 

«یونیون‌پی»، یک سامانه پرداخت بین‌المللی است که در سال ۲۰۰۲ فعالیت خود را آغاز و در سال ۲۰۰۵ جایگاه بین‌المللی پیدا کرد. دفتر اصلی آن در شانگهای است و ۱۸۰ کشور در سراسر جهان از جمله سوئیس، یونان، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و غیره فعالیت دارد.

تحلیلگران حوزه انرژی: اروپا حداقل ۱۰ سال دیگر نیازمند گاز روسیه است

تحلیلگران حوزه انرژی بریان باورند که گاز مایع آمریکا، قطر و استرالیا در کنار صادرات گاز نروژ، به سختی می‌توانند جایگزین ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه شوند و قاره سبز حداقل تا ۱۰ سال آینده نیازمند گاز این کشور است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, قطر, گزارش, لوگانسک

کاهش ۱۱۷درصدی مصرف گوشت، کاهش ۴۲درصدی مصرف برنج و لبنیات و … زنگِ خطرِ «بحران سلامت»

کاهش سرانه مصرف اقلام اساسی خوراکی در سال‌های اخیر؛ کاهش ۱۱۷درصدی مصرف گوشت، کاهش ۴۲ درصدی مصرف برنج و لبنیات و کاهش ۳۳ درصدی مصرف میوه؛ این آمارها نیز رسمی و تایید شده است و بدون تردید، زنگِ خطرِ «بحران سلامت» را به صدا درآورده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش