بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

صدراعظم آلمان به ضرورت واردات انرژی از روسیه اعتراف کرد

صدراعظم آلمان با اذعان به نیاز اروپایی ها به نفت و گاز روسیه گفت: آلمان در حال حاضر هیچ برنامه ای برای توقف واردات انرژی از روسیه ندارد.

 

به گزارش  فارس، خبرگزاری فرانسه نوشت، اولاف شولتز در بیانیه ای اعلام کرد: نیازهای انرژی اتحادیه اروپا بدون واردات از روسیه قابل تامین نیست.

 

این مقام آلمانی با هشدار در مورد تحریم نفت و گاز روسیه به علت عملیات نظامی در اوکراین گفت: واردات انرژی از روسیه برای زندگی روزمره اروپایی ها «ضروری»ست.

 

این مقام آلمانی خاطرنشان کرد: «تامین انرژی اروپا برای تولید گرما، حمل و نقل، تولید برق و استفاده صنعت در حال حاضر به هیچ طریقی نمی‌تواند تضمین شود. بنابراین، برای ارائه خدمات عمومی و زندگی روزمره شهروندان ما، از اهمیت اساسی برخوردار است.»

 

به نظر می رسد، صعود به یکباره قیمت نفت تا ۱۴۷ دلار در ابتدای معاملات امروز و افزایش ۴۰ درصدی قیمت گاز در اروپا طی چند ساعت، سبب شده تا مقامات اروپایی در مورد تحریم بخش نفت و گاز روسیه واکنش نشان دهند.

 

از چند روز گذشته زمزمه های تحریم بخش نفت و گاز روسیه شروع شده بود. روز شنبه انگلیس اعلام کرد به‌دنبال هدف قرار دادن بخش انرژی روسیه در دور بعدی تحریم‌هاست.

 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم گفته بود، آمریکا و هم پیمانان اروپاییش در حال بررسی ممنوع کردن واردات نفت روسیه هستند و کاخ سفید در حال هماهنگ کردن با کمیته های کنگره برای پیش بردن این ممنوعیت است.

وال استریت ژورنال: روسیه جای آمریکا را در خاورمیانه می‌گیرد

یک رسانه آمریکایی نوشت که هم‌پیمانان سابق آمریکا در خاورمیانه به دلیل سیاست شکست‌خورده این کشور، به سمت روسیه متمایل شده‌اند و مسکو جای واشنگتن را در منطقه خواهد گرفت.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امارات, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی

عواقب سیاست‌های آمریکا و اروپا؛ قیمت نفت به مرز ۱۳۰ دلار رسید/ پیش‌بینی‌ نفت ۲۰۰ دلاری

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در واکنش به احتمال ممنوعیت صادرات انرژی روسیه توسط آمریکا و اروپا و ایجاد شوک رکود تورمی بزرگ در بازارهای جهانی، جهش پیدا کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, لیبی, ونزوئلا

تحلیلگران حوزه انرژی: اروپا حداقل ۱۰ سال دیگر نیازمند گاز روسیه است

تحلیلگران حوزه انرژی بریان باورند که گاز مایع آمریکا، قطر و استرالیا در کنار صادرات گاز نروژ، به سختی می‌توانند جایگزین ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه شوند و قاره سبز حداقل تا ۱۰ سال آینده نیازمند گاز این کشور است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, قطر, گزارش, لوگانسک

استفاده بانک‌های روسی از سامانه چینی صدور کارت پس از تحریم

بانک های بزرگ روسیه، پس از خروج سامانه های بین‌المللی صدور کارت از این کشور، از سامانه چینی «یونیون‌پی» استفاده خواهند کرد که اجازه پرداخت و برداشت وجه در خارج را برای مالکان کارت های جدید فراهم می‌کند.

ادامه

اروپا, اسپانیا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, سوئیس, شانگ‌های, یونان