بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

در حالی روز جهانی کارگر امسال را گرامی می‌داریم که سه عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی، و صدها کارگر و‌ معلم و ‌مدافعین حقوق کارگران و‌ زحمتکشان با احکام ناعادلانه در حبس و تحت تعقیب به سر می‌برند. واقعیت این است که در آستانه روز ... بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

ادامه

استثمار, امنیت شغلی, ایران, ایمنی, بازنشستگان, بیانیه, جوانان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فقر, معلمان, معیشت, میلیتاریسم, همبستگی

به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

کارگران و زحمتکشان برضد جنگ، سرکوب و برای صلح مبارزه می‌کنند! کارگران و زحمتکشان میهن ما درحالی به‌پیشواز ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر می‌روند که سالی پر از رزم و پیکار را پشت‌سر گذاشتند. زحمتکشان در مقایسه با دیگر انتخابات در اسفندماه سال گذشته در کارزار نه قاطع به انتخابات فرمایشی و شکست آن ... به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

ادامه

آزادی, ارتجاع, استبداد, استقلال, اسراییل, امپریالیسم, انقلاب ملّی-دموکراتیک, بازنشستگان, پرستاری, تجاوز نظامی, جهان, خصوصی‌سازی, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فرهنگیان, فلسطین, معیشت, مقاله, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

تعیین حداقل دستمزد کارگران؛ از خط فقر تا تشدید استثمار

در روز یکشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در حالی که فقط یک روز برای ادامه نشست‌های شورای عالی کار در سال گذشته باقی مانده بود، بدون در نظر گرفتن هزینه سبد معیشت واقعی به‌عنوان یک ملاک اصلی تعیین کننده مخارج زندگی کارگران، حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ (برای کارگری با یک فرزند) در شورای عالی کار با ... تعیین حداقل دستمزد کارگران؛ از خط فقر تا تشدید استثمار

ادامه

استثمار, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سرمایه‌داری, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فقر, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

WFTU در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارگران در هر گوشه‌ای از جهان در برابر جنایتی که اسرائیلی‌ها مرتکب می‌شوند، سکوت نخواهند کرد. آن‌ها از فرصت اول ماه مه برای همبستگی با مردم مبارز فلسطین و محکومیت دولت قاتل اسرائیل و متحدان امپریالیست آن استفاده خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی ... امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

ادامه

آمریکا, اروپا, استبداد, استثمار, امپریالیسم, بازنشستگان, بیانیه, جهان, سرمایه‌داری, سوریه, صلح, عدالت اجتماعی, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگران, مداخله نظامی, ناتو, همبستگی

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

تاوان چالش‌ها و مشکلات، ناشی از سوءمدیریت مسئولان را مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه می‌دهند

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران گفت: هر دولتی که روی کار آمده، دولت قبلی را تخریب و از سوءمدیریت آن انتقاد کرده، اما در عمل، خودش هیچ گرهی از مشکلات باز نکرده و نتوانسته به چالش‌ها پایان دهد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر عیوضی عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران، با انتقاد از وضعیت نابسامان گرانی و تورم و ناتوانی‌ها در کنترل قیمت‌ها گفت: از بیماری تا بیکاری، از گرانی تا تورم و خلاصه همه چالش‌ها و مشکلات، ناشی از سوءمدیریت مسئولان است اما تاوانش را مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه می‌دهند.

 

عیوضی با انتقاد از شعارزدگی و دادن وعده‌های بدون پشتوانه از سوی مسئولان گفت: در سال‌های گذشته وعده‌های رفع مشکلات، بهبود وضع معشیت مردم و پررنگ شدن سفره‌های کارگران و بازنشستگان را شنیده‌ایم، اما با کمال تاسف نتیجه این وعده‌ها نه تنها در عرصه‌های اقتصادی بلکه در سفره‌های دهک‌های پایین جامعه دیده نمی‌شود.

 

وی با اعلام اینکه فساد، رانت، اختلاس، زدوبند و اوضاع نامناسب اقتصادی کشور ناشی از سوءمدیریت در کنترل رفتارها و عملکردها بوده است، گفت: هر دولتی که روی کار آمده، دولت قبلی را تخریب و از سوءمدیریت آن انتقاد کرده، اما در عمل، خودش هیچ گرهی از مشکلات باز نکرده و نتوانسته به چالش‌ها پایان دهد.

 

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران با یادآوری شعارهای افزایش حقوق، بهبود معیشت و رفع مشکلات اقتصادی که بارها از سوی مسئولان مطرح شده، گفت: در تمامی اظهارنظرهای دولتمردان در دوره‌های مختلف، وعده بهبود اوضاع را دادند و دلیل تمامی مشکلات را سوءمدیریت دولت گذشته اعلام کردند، اما امروز می‌بینیم که در دولت جدید هم بعد از گذشتِ ۶ ماه وضعیت اقتصادی بد و گرانی و تورم لجام‌گسیخته‌تر شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه برای جبران تورم و گرانی دو راهکار بیشتر وجود ندارد، گفت: راهکار اول این است که توان مالی حقوق بگیران در قالب افزایش حقوق و دستمزد به اندازه‌ای بالا برود که پاسخگوی گرانی‌ها باشد و راهکار دوم آن است که دولت بتواند تورم را به اندازه‌ای پایین بیاورد که حقوق بگیران بتوانند با همین مبلغ ناچیزی که دریافت می‌کنند، پاسخگوی هزینه‌های زندگی باشند.

 

عیوضی با اعلام اینکه هیچ دولتی در افزایش دستمزد و پررنگ کردن سفره کارگران و بازنشستگان به درستی عمل نکرده است، گفت: تا امروز هیچ دولتی در کنترل قیمت‌ها موفق نبوده و تاوان این ناتوانی و سوءمدیریت را کارگران، بازنشستگان و دهک‌های پایین جامعه داده‌اند.

 

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران با تاکید بر اینکه تمامی اقشار جامعه از گرانی و تورم لطمه می‌بینند و بار سوءمدیریت دولت بر دوش دهک‌های پایین جامعه سنگینی می‌کند، گفت: بیشترین تبعات بحران‌ها نصیب حداقل بگیرانی می‌شود که در سخت‌ترین شرایط ناچار هستند با گرانی بالا و دستمزد ناچیز سر کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه سلامتی بزرگترین ثروت و نعمت است، گفت: بازنشستگان و سالمندان در شرایطی که حقوق‌های ناچیزی دریافت می‌کنند، با انواع بیماری‌ها دست به گریبان هستند و این زندگی را برای بازنشستگان سخت‌تر کرده است.

طرح اصلاح قانون کار و مزد توافقی، امنیت شغلی و معیشت زحمتکشان را نابود می‌کند!

یورش به امنیت شغلی کارگران با به‌اصطلاح اصلاح قانون کار و حمله به معیشت زحمتکشان در مقطع زمانی تعیین حداقل دستمزد کارگران همواره برنامه رژیم ولایی در سه دهه اخیر بوده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, دانشجویی, دهقانی, زنان, سیاسی, کارگری, معلمان, مقاله

سازمان تامین اجتماعی در مسلخ دولت پیمانکاران و رانت‌خواران

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با ابراز تاسف از اینکه در صورت حق‌خواهی و پیگیری مطالبات، مدیران منصوب در تامین اجتماعی به سادگی کنار گذاشته می‌شوند، گفت: همین امر باعث شده تا مطالبات سازمان سال‌ها روی هم انباشته شود.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش