زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

ناتو استقرار نیروها رزمی در شرق اروپا را بررسی می‌کند

کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همراه با آمریکا امروز اعلام اعزام نیروهای رزمی بیشتر به کشورهای حوزه دریای سیاه(نزدیک قلمروی روسیه) به کشورهایی که در نزدیکی مرزهای روسیه هستند، می‌باشند.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا، تارنمای خبری «راشاتودی» با انتشار این خبر نوشت: ناتو در صدد بررسی و تصمیم گیری برای فرستادن نیروهای بیشتر به سه  کشور شرق اروپا، بلغارستان، رومانی و اسلواکی است.

 

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز جمعه  در جریان یک نشست خبری با حضور «کلاوس یوهانیس» (Klaus Iohannis) رئیس جمهوری رومانی درباره این لشکر کشی  گفت: ما هفته آینده نشست وزرای دفاع (ناتو) را خواهیم داشت و انتظار دارم که وزرا درباره ابعاد و جزئیات چگونگی اعزام یک گروه رزمی (به شرق اروپا) توافق کنند و بعداز آن انتظار دارم که تصمیم نهایی در فصل بهار گرفته شود.

 

دبیرکل ناتو گفت که قرار است چهارشنبه آینده و درجریان نشست وزرای دفاع ناتو  این تصمیم نهایی شود.

 

بر اساس این گزارش، اعزام نیروهای اضافی و جدید به شرق اروپا در فصل بهار خواهد بود که آمریکا و فرانسه نیروهای خود را اعزام خواهند کرد.

 

سه کشور اروپایی شرقی حوزه دریای سیاه به همراه لهستان هم اکنون میزبان هزاران نیروی نظامی کشورها عضو ناتو هستند.

 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دبیرکل ناتو اعلام کرد که این نهاد نظامی از حضور نیروهای نظامی آمریکا در رومانی استقبال کرد و مدعی حضور این نیروها، به امنیت اروپا کمک می کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی آمریکا نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بحبوحه تشدید تنش ‌ها میان اوکراین و روسیه، در حال بررسی گزینه استقرار چندین هزار نیرو به همراه شماری کشتی جنگی و هواپیما در کشورهای متحدش در منطقه بالتیک و شرق اروپا است و اجرایی کردن این تصمیم تحریک‌آمیز می تواند موجب تشدید بیشتر تنش‌ها در شرق اروپا شود.

 

استقرار هزاران نیروی آمریکایی در کشورهای شرق اروپا از جمله استونی، لتونی و لیتوانی دقیقا همان طرحی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش تر خواستار جلوگیری از اجرای آن شده بود.

 

مقامات آمریکایی تصریح کردند، در نشست کمپ دیوید، مقامات ارشد پنتاگون به بایدن چندین گزینه را که براساس آن تجهیزات نظامی آمریکا بیشتر از گذشته نزدیک روسیه خواهد شد، پیش روی بایدن قرار دادند. از جمله این گزینه ها اعزام یک تا پنج هزار نیرو به کشورهای شرق اروپا است که با این شرایط شمار آنها در صورت وخامت اوضاع می تواند ۱۰ برابر شود.

دو حزب در دانمارک: قراداد دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را به خطر می‌اندازد

قرارداد دفاعی با آمریکا که توسط دولت کپنهاگ اعلام شد و بر اساس آن ممکن است سربازان و تسلیحات آمریکایی در خاک دانمارک مستقر شوند، متحدان حزب حاکم سوسیال دموکرات این کشور را عصبانی کرده است.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, حضور نظامی, دانمارک, روسیه, شمال اروپا, گزارش, ناتو

ریابکوف: آمریکا اقدام احمقانه‌ای انجام ندهد/ اروپا استقلال خود را از دست داده است

«تاس» گزارش داد؛ معاون وزیر امور خارجه روسیه استقرار احتمالی سامانه‌های ضدموشکی “تاد” آمریکا در منطقه خارکوف اوکراین را نوعی باج خواهی و اقدامی تحریک آمیز علیه روسیه ارزیابی کرد و از واشنگتن خواست اقدام احمقانه‌ای انجام ندهند.

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, بلاروس, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

اعتراضات در اسلواکی علیه پیمان نظامی با آمریکا

در حالی که اسلواکی و آمریکا هر دو از اعضای ائتلاف ناتو هستند، هزاران تن از معترضان اسلواکیایی تجمعی را با هدف اعتراض به یک معاهده نظامی میان کشورشان و آمریکا برپا کردند.

ادامه

اسلواکی, امریکا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

غرب، نه روسیه، مسئول خطر جنگ در اوکراین است

جهان سرمایه‌داری و به‌ویژه جلودار مالی-نظامی آن آمریکا، هنوز نتوانسته است کمر از زیر بار بحران اقتصادی‌ای راست کند که از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و با شروع همه‌گیری کووید-۱۹ بار دیگر اوج گرفت و تورم کنونی در آمریکا فقط یکی از پیامدهای آن است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, افغانستان, المان, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, دیدگاه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, عراق, گرجستان, لهستان, مقاله, مکزیک, ناتو