تجمع پرستاران لرستان مقابل استانداری

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ خرم آباد تجمع پرستاران و کارکنان درمانی ، در اعتراض به پرداخت نشدن عادلانه تعرفه، کارانه و اضافه کار. تاکید بر اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری پیگیری مطالبات معوقه پرستاری

ادامه

ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, مغیشت

چگونه خصوصی‌سازی بخش بهداشت و درمان فاجعه آفریده‌است!

با رشد نرخ تورم و گرانی کالاها و خدمات عمومی، موضوع افزایش سرسام‌آور قیمت دارو و درمان به‌بحث دربارهٔ فاجعه ناشی از خصوصی‌سازی بخش سلامت دامن ‌زده ‌است. اینک با اجرای جراحی اقتصادی، درمان و بهداشت بیش از گذشته چه در کلان شهرها و پایتخت و چه در مناطق محروم از دسترس مردم خصوصاً زحمتکشان ... چگونه خصوصی‌سازی بخش بهداشت و درمان فاجعه آفریده‌است!

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, خصوصی‌سازی, درمان, سرمایه‌داری, فقر, کارگری, کودکان, گرسنگی, مقاله

چرخه‌ی معیوب نظام درمانی؛ اضافه کار اجباری با ساعتی ۱۶ هزار تومان!

دبیرکل خانه پرستار گفت: بیمارستان‌ها کمبود نیروی پرستار را با نیروهای قراردادی وشرکتی جبران می‌کنند. مشخص است کمتر کسی حاضر است با حداقل حقوق، کارِ سختِ پرستاری را انجام دهد و در محیطِ بیمارستان ساعت‌ها سر کند. به گزارش خبرنگار ایلنا، اضافه کارِ اجباری با ساعتی ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان؛ یکی از دلایلِ اعتراضِ ... چرخه‌ی معیوب نظام درمانی؛ اضافه کار اجباری با ساعتی ۱۶ هزار تومان!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش

تأملی بر مشخصه‌های جنبش اعتصابی زحمتکشان در مرحلهٔ کنونی

گسترش اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها در مرکز‌های صنعتی و خدماتی را از ویژگی‌های صحنهٔ سیاسی کشور در چندماه اخیر می‌توان دانست. جنبش اعتراضی طبقه کارگر و زحمتکشان با طرح خواست‌های مشخص مانند افزایش و ترمیم دستمزد، توقف خصوصی‌سازی، اجرای طرح مترقی طبقه‌بندی و رتبه‌بندی، حق تشکل‌یابی مستقل، احیا و ایجاد سندیکاهای کارگری و نظایر آن‌ها در ... تأملی بر مشخصه‌های جنبش اعتصابی زحمتکشان در مرحلهٔ کنونی

ادامه

اختلاف طبقاتی, استبداد, امپریالیسم, بازنشستگان, پرستاری, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش خصوصی و دولتی از جمله پرستاران پرتغال در اعتراضات سراسری روز چهارشنبه شرکت خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال (CGTP) خواستار اعتصابات و اعتراضات سراسری در تمامی بخش‌های مختلف این کشور در ۲۸ ژوئن (چهارشنبه) برای افزایش دستمزدها ... فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, پرستاری, جنوب اروپا, جهان, عدالت اجتماعی, کارگری

ما خواستار برچیده شدن تمام شرکت‌های واسطه پیمانکاری هستیم؛ نیروهای پرستاری باید تبدیل وضعیت شوند

فاطمه بحرینی از عدم توجه به مطالبات جامعه‌ی پرستاری کشور انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران مدت‌هاست در تلاش برای بهبود وضعیت شغلی خود هستند. قراردادهای موقت، عدم اجرای قانون و فشارهای شغلی متعدد، موجب انتقادات شدید پرستاران و کادر درمانی کشور شده است.

 

سیده فاطمه بحرینی عضو هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد و رئیس خانه پرستار مشهد، در این رابطه می‌گوید: نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در حالیکه موج ششم کرونا در کشور در حال گسترش است و پس از دو سال وعده‌های بی‌سرانجام و بی‌پایه‌ی مسئولان وزارت بهداشت، پرستاران و سایر کادر درمان، اعتراضاتی صورت دادند؛ امیدواریم این اعتراضات به ایجاد تغییرات اساسی منجر شود.

 

وی افزود: خواسته‌های آنان رهایی از بی‌عدالتی، چندگانگی دریافتی‌ها و تنوع رابطه‌های استخدامی و همچنین دریافت فوق‌العاده خاص است که چندین سال است برای سایر حقوق بگیران غیر وزارت بهداشت اجرا شده اما برای جامعه‌ی درمانی در حد وعده‌های بی‌عمل باقی مانده است.

 

به گفته وی، همچنان شاهد حضور پرستاران شرکتی با چندین قرارداد متفاوت و دریافتی‌های غیر عادلانه هستیم.

 

بحرینی اضافه می‌کند: حال آنکه متولیان متعددِ شرکت‌های خصوصی، خود را در جایگاه مطالبه‌گران صنفی معرفی می‌کنند؛ متاسفانه بازهم تعارض منافع و مافیای پرستاری در تمام دولت‌ها در وزرات بهداشت پابرجاست و با هر تغییری آنها هم تغییر موضع می‌دهند. ما خواستار برچیده شدن تمام شرکت‌های واسطه پیمانکاری هستیم؛ نیروهای پرستاری باید تبدیل وضعیت شوند؛ نیروی شرکتی در بخش درمان، ناعادلانه‌ترین مولفه‌ی شغلی کشور است. پرستاری که در این شرایط با سختی‌های بسیار کار می‌کند، نباید شرکتی باشد.

کادر سلامت کشور می‌نویسند؛ تا فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ وتبدیل وضعیت تحقق پیدا نکند آرام نمی‌گیریم

کادر بهداشت و درمان کشور (سلامت) در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دو خواسته خود را یادآور شد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

تجمع نیروهای شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم با خواست عقد قرارداد دائم

عقد قرارداد دائمی با دانشگاه علوم پزشکی با حذف مراکز خصوصی، خواسته‌ای است که آن‌ها از سال‌ها پیش پیگیر وصول آن هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

نظام سلامت رژیم ولایی الگو گرفته از «نظام تعرفه‌گذاری کالیفرنیا» و رنج و درد پرستاران

امروز به دلیل نارضایتی روزافزون جامعه پرستاری از تبعیض و نابربری با پزشکان، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که در سال ۱۳۸۶ با ۱۹۰ رای موافق در مجلس به تصویب رسیده، به یکی از مطالبات اصلی جامعه پرستاری کشور تبدیل شده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش