تجمع پرستاران لرستان مقابل استانداری

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ خرم آباد تجمع پرستاران و کارکنان درمانی ، در اعتراض به پرداخت نشدن عادلانه تعرفه، کارانه و اضافه کار. تاکید بر اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری پیگیری مطالبات معوقه پرستاری

ادامه

ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, مغیشت

چگونه خصوصی‌سازی بخش بهداشت و درمان فاجعه آفریده‌است!

با رشد نرخ تورم و گرانی کالاها و خدمات عمومی، موضوع افزایش سرسام‌آور قیمت دارو و درمان به‌بحث دربارهٔ فاجعه ناشی از خصوصی‌سازی بخش سلامت دامن ‌زده ‌است. اینک با اجرای جراحی اقتصادی، درمان و بهداشت بیش از گذشته چه در کلان شهرها و پایتخت و چه در مناطق محروم از دسترس مردم خصوصاً زحمتکشان ... چگونه خصوصی‌سازی بخش بهداشت و درمان فاجعه آفریده‌است!

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, خصوصی‌سازی, درمان, سرمایه‌داری, فقر, کارگری, کودکان, گرسنگی, مقاله

چرخه‌ی معیوب نظام درمانی؛ اضافه کار اجباری با ساعتی ۱۶ هزار تومان!

دبیرکل خانه پرستار گفت: بیمارستان‌ها کمبود نیروی پرستار را با نیروهای قراردادی وشرکتی جبران می‌کنند. مشخص است کمتر کسی حاضر است با حداقل حقوق، کارِ سختِ پرستاری را انجام دهد و در محیطِ بیمارستان ساعت‌ها سر کند. به گزارش خبرنگار ایلنا، اضافه کارِ اجباری با ساعتی ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان؛ یکی از دلایلِ اعتراضِ ... چرخه‌ی معیوب نظام درمانی؛ اضافه کار اجباری با ساعتی ۱۶ هزار تومان!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش

تأملی بر مشخصه‌های جنبش اعتصابی زحمتکشان در مرحلهٔ کنونی

گسترش اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها در مرکز‌های صنعتی و خدماتی را از ویژگی‌های صحنهٔ سیاسی کشور در چندماه اخیر می‌توان دانست. جنبش اعتراضی طبقه کارگر و زحمتکشان با طرح خواست‌های مشخص مانند افزایش و ترمیم دستمزد، توقف خصوصی‌سازی، اجرای طرح مترقی طبقه‌بندی و رتبه‌بندی، حق تشکل‌یابی مستقل، احیا و ایجاد سندیکاهای کارگری و نظایر آن‌ها در ... تأملی بر مشخصه‌های جنبش اعتصابی زحمتکشان در مرحلهٔ کنونی

ادامه

اختلاف طبقاتی, استبداد, امپریالیسم, بازنشستگان, پرستاری, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش خصوصی و دولتی از جمله پرستاران پرتغال در اعتراضات سراسری روز چهارشنبه شرکت خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال (CGTP) خواستار اعتصابات و اعتراضات سراسری در تمامی بخش‌های مختلف این کشور در ۲۸ ژوئن (چهارشنبه) برای افزایش دستمزدها ... فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, پرستاری, جنوب اروپا, جهان, عدالت اجتماعی, کارگری

کادر سلامت کشور می‌نویسند؛ تا فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ وتبدیل وضعیت تحقق پیدا نکند آرام نمی‌گیریم

کادر بهداشت و درمان کشور (سلامت) در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دو خواسته خود را یادآور شد.

 

به گزارش ایلنا، نویسندگان نامه خطاب به «مسعود میرکاظمی» یادآور شدند که ۲ سال از شروع کرونا می‌گذرد اما بیش از ۷۰۰ روز است که کادر سلامت با جان و خون و شرافتشان در خط مقدم جبهه‌ای ایستاده‌اند که مملکت را با خود به سیاهترین روزهای ممکن فرو برده بود.

 

آنها در ادامه نوشتند: اگر امروز روزهایتان آبی است. اگر امروز در سایه آرامش و امنیت به زندگی روزمره بازگشته‌اید بی‌شک مرهون خدمات کادر سلامتی است که عزیزترین‌هایش را بر سر این راه و این خدمت شریف نهاده است. جناب آقای میرکاظمی؛ امروز روپوش‌های سفید ما در غم از دست دادن یاران و همکارانمان به رنگ سیاه درآمده است و چه سخت و غریب است نبود آن‌هایی که روزی هم قطار ما بودند.

 

کادر سلامت با یادآوری اینکه «آن روز که همکاران ما یکی یکی در راه انجام وظیفه شهید می‌شدند مسئولین امر با گفتارشان ضمانت نامه‌ی نانوشته‌ای را به تقریر درآوردند، ادامه دادند: به جای آنکه حرمت آن وظیفه مقدس را پاس بدارند وعده‌هایی چند به دست کادر سلامت داده‌اند اما ما آرام نمی‌گیریم تا زمانی که همکار شرکتی، قراردادی، ۸۹ روزه و طرحی بی‌پناه دوران کرونا امنیت شغلی نداشته باشدتا زمانی که معیشت کادر سلامت با جانی که می‌کند همخوانی نداشته باشد ما آرام نمی‌گیریم.»

 

در بخش دیگری از این نامه خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، آمده است: «مستحضر باشید، وزارت بهداشت و بدنه‌ی شریف آن در طول تمامی روزهای سیاهِ کرونا به مانندِ وزارت جنگ بوده است، ما در طول سالیان گذشته تنها دستگاهی بودیم که حتی برای دقیقه‌ای تعطیل یا دور کار نبودیم، آنروز که همه به ماندن در خانه توصیه می‌شدند، ما هر بار با وداعی تلخ با عزیزانمان به جنگ با ویروسی می‌رفتیم که نه درمانی داشت و نه جوان و پیر می‌شناخت و چه سخت و دهشتناک بود روزهایی که حتی بدون ماسک و تجهیزات حفاظتی در خط مقدم جنگ بودیم. پس امروز، اگر قرار است عدالت را اجرا کنید اگر قرار است معنای عدالت باشید باید به دستگاه‌ها با توجه به استحقاق آن‌ها نگاه کنید.»

 

کادر سلامت در ادامه خواسته‌های خود را چنین برشمرده است: «تنها و تنها دو خواسته داریم؛ ابتدا فوق العاده خاص با ضریب ۳ تا شاید معیشت ما با واقعیات موجود همخوانی داشته باشد تا شاید دیگر غمِ نان نداشته باشیم. … در خصوص اهمیت امنیت شغلی کادر سلامت و اینکه کادر سلامت نباید کارگر فصلی باشد توجه بفرمایید. این فرمایشات فصل الخطاب است.»

 

در بخش پایانی این نامه می‌خوانیم: «این دو خواسته ما، کمترین انتظارات کادر سلامت است. انتظاراتی که اگر شهدای ما امروز بودند، در صف اول مطالبه‌گری این درخواست‌ها را مطرح می‌کردند.

 

تجمع نیروهای شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم با خواست عقد قرارداد دائم

عقد قرارداد دائمی با دانشگاه علوم پزشکی با حذف مراکز خصوصی، خواسته‌ای است که آن‌ها از سال‌ها پیش پیگیر وصول آن هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

نظام سلامت رژیم ولایی الگو گرفته از «نظام تعرفه‌گذاری کالیفرنیا» و رنج و درد پرستاران

امروز به دلیل نارضایتی روزافزون جامعه پرستاری از تبعیض و نابربری با پزشکان، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که در سال ۱۳۸۶ با ۱۹۰ رای موافق در مجلس به تصویب رسیده، به یکی از مطالبات اصلی جامعه پرستاری کشور تبدیل شده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش