مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

روسیه: محل دقیق سلاح‌های شیمیایی تروریست‌ها در سوریه را می‌دانیم

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هم‌زمان با حضور خود در پارلمان این کشور در این باره توضیح داد: وقتی اطلاعاتی درباره وجود اجزای سلاح‌های شیمیایی در دست داعش و جبهه النصره موجود است و ما به طور مشخص می‌دانیم که این سلاح‌ها در کجا و در اختیار چه کسانی هستند، چه تضمینی وجود دارد که همه این چیزها فردا در هر کشوری ظاهر نشود؟

 

شویگو هم‌چنین تاکید کرد، استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اکنون به یک سلاح اطلاعاتی تبدیل شده است که برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی در ادامه اظهارات خود در دومای روسیه بیان کرد: بر اساس بازی‌هایی که با تسلیحات شیمیایی در حوزه اطلاعاتی می‌شود، برخی بدون هیچ شواهدی می‌گویند دولت سوریه از چنین تسلیحاتی استفاده کرده و برخی دیگر با آن مخالفت می‌کنند. اکنون ما به این نتیجه رسیده‌ایم و کاملا متقاعد شده‌ایم که بیشتر فیلم‌ها و گزارش‌های منتشر شده در این باره ظاهرسازی است مانند عراق که تمام‌ تلاش‌ها صورت گرفت که نشان داده شود در آن تسلیحات گسترده‌ای وجود دارد اما بعدها روشن شد که هیچ سلاح کشتار جمعی در آن نبود و تمامی تصمیمات در نهایت به سقوط عراق منجر شد.

 

در حالی که دولت سوریه استفاده از تسلیحات شیمیایی را به شدت تکذیب می‌کند نهادهایی چون “ائتلاف ملی برای نیروهای انقلابی و مخالف سوری” مکررا اعلام می‌کنند دمشق دست کم در خان شیخون ادلب از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است.

 

وی درخصوص مسابقه تسلیحاتی به راه افتاده در جهان گفت: بودجه نظامی آمریکا ۱۱ برابر روسیه و بودجه نظامی چین نیز سه برابر ماست، اما در سال گذشته با چنین تفاوتی در تامین مالی نیروهای مسلح، روسیه موفق شد تا از نظر سیاسی در عرصه بین‌المللی با کشورهای ناتو یکسان باشد.

 

وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش ابراز امیدواری کرد که مکانیسم انتخاب قانون اساسی آینده این کشور نیز در مذاکرات آستانه مورد گفت‌وگو قرار گیرد.

 

شویگو با اشاره به جلسه آتی نشست آستانه ادامه داد: ما بسیار امیدواریم که در اوایل ما ژوئن که نشست بعدی آستانه برگزار می‌شود، بتوانیم تمامی بخش‌های نقشه کریدورهای امنیتی در مناطق کاهش تنش را تصویب کنیم؛ کریدورهایی که به پیشنهاد ما باید میان هر گروه و به فاصله حدود یک کیلومتری ایجاد شود.

 

وی هم‌چنین تاکید کرد که در این میان طرف روسی تماس‌های خود با آمریکا برای برقراری ارتباط با آن‌ها را متوقف نمی‌کند.

 

به گفته این نظامی روسی بیش از ۱۰۸ هزار پناهجوی سوری طی سال جاری تاکنون بر اثر اقدامات مسکو در برقرای کنترل دولت سوریه در شهرهای مختلف این کشور به شهر و خانه خود بازگشته‌اند: در مجموع با نقش موثر ارتش روسیه در جریان عملیات خود در خاک سوریه بیش از ۱۰۵ اقامتگاه و ۱۷ هزار کیلومتر از مناطق این کشور به کنترل ارتش و دولت سوریه درآمده‌اند. این امر منجر شده تا بیش از ۱۰۸ هزار سوری به خانه‌های خود بازگردند.

 

وزیر دفاع روسیه هم‌چنین از ایجاد یک سد قابل اعتماد در برابر حملات احتمالی دشمنان از سوی این کشور خبر داد و تشریح کرد: اجرای برنامه‌های مشخص شده به ایجاد سدی قابل اعتماد در برابر حملات سریع جهانی و تضمین بازدارندگی هسته‌ای منجر خواهد شد.

ایسنا

تسلط ارتش سوریه بر مناطقی در حومه حمص و میادین گازی پالمیرا

یک منبع میدانی در ارتش سوریه اعلام کرد: امروز (سه‌شنبه) نیروهای ارتش سوریه کنترل تعدادی از مناطق استراتژیک در جنوب شرقی شهر حمص و نیز پالایشگاه گاز “آراک” واقع در شرق شهر پالمیرا (تدمر) را به دست گرفتند.   این فرمانده نظامی میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نیروهای ارتش سوریه بر “کوه المحسه”، “صوانه المحسه” ... تسلط ارتش سوریه بر مناطقی در حومه حمص و میادین گازی پالمیرا

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

حمص آزاد شد/ چرا خروج مخالفان سوری از حمص بسیار مهم است

روز گذشته شهر حمص پس از حدود ۵ سال به طور کامل از اشغال نیروهای مخالف سوری خارج شد؛ شهری که برای اولین بار در آن نیروهای موسوم به مخالفان به تقابل با بشار اسد و دولتش پرداختند.   از همان روزهای آغازین جنگ و درگیری در سوریه چندین نقطه هم برای مخالفان و هم ... حمص آزاد شد/ چرا خروج مخالفان سوری از حمص بسیار مهم است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

روسیه ۶۰ هزار نیروی نظامی مسلمان به سوریه اعزام می‌کند

به گزارش اینوسمی، روسیه حدود ۶۰ هزار نظامی مسلمان سنی متشکل از شهروندان جمهوری‌های قفقاز شمالی را جهت اعزام به سوریه آماده کرده است.   گروه اول این نیروها اکنون در حلب به عنوان پلیس فعالیت می‌کنند.   همچنین در شرق دره رودخانه “بردی” نزدیک پالمیرا، گردان مسلمانی با نام “توران” تشکیل شده است.   ... روسیه ۶۰ هزار نیروی نظامی مسلمان به سوریه اعزام می‌کند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

تداوم پیشروی ارتش سوریه به سوی گذرگاه «التنف» در مرز با عراق

نیروهای ارتش سوریه در حالی به پیشروی های خود به سوی گذرگاه التنف در نزدیکی مرز عراق با سوریه ادامه می دهند که برخی منابع از ورود نیروهای نروژی به جنوب سوریه خبر دادند.   به گزارش النشره، شکر عبید ژنرال عراقی از ورود نیروهای ویژه نروژی به جنوب سوریه از طریق گذرگاه الولید در ... تداوم پیشروی ارتش سوریه به سوی گذرگاه «التنف» در مرز با عراق

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه