مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

تداوم پیشروی ارتش سوریه به سوی گذرگاه «التنف» در مرز با عراق

نیروهای ارتش سوریه در حالی به پیشروی های خود به سوی گذرگاه التنف در نزدیکی مرز عراق با سوریه ادامه می دهند که برخی منابع از ورود نیروهای نروژی به جنوب سوریه خبر دادند.

 
به گزارش النشره، شکر عبید ژنرال عراقی از ورود نیروهای ویژه نروژی به جنوب سوریه از طریق گذرگاه الولید در غرب الانبار و رسیدن این نیروها به منطقه التنف برای حمایت از گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و مقابله با پیشروی های ارتش سوریه و همپیمانانش در این منطقه خبر داد.

 

این در حالی است که منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه به پیشروی به سوی بادیه السویداء ادامه می دهد و بر سد الزلف و اطراف آن که در حدود ۵۰ کیلومتری حومه جنوب شرقی السویدا و ۳۰ کیلومتری مرز اردن واقع شده است، مسلط شده است.

 

این منابع بیان کردند: ارتش سوریه بر همه چاههای الرصیعی در جاده الزلف مسلط شده است و به پیشروی به سوی منطقه البادیه در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق ادامه می دهند. ارتش سوریه بر تقاطع الزرقاء در نزدیکی گذرگاه مرزی التنف مسلط شده اند. نیروهای ارتش سوریه بیش از هر زمان دیگری به گذرگاه نزدیک شده اند.

 

منابع سوری از تسلط ارتش سوریه بر المشیرفه جنوبی و محمیه التلیله در حومه شرقی حمص خبر دادند.

 

در حومه حماه نییز ارتش سوریه در قلیب الثور و ابوحنایا در حومه حماه شماری از داعشی ها را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.

مهر

رسانه‌های عراق: جدیدترین نقشه مناطق تحت کنترل داعش در غرب موصل

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، گروه رسانه جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، مناطق تحت کنترل داعش در غرب موصل شامل مناطق “الشفاء، الزنجلی، الصحه الاولی، باب سنجار، راس الکور، المیدان و الفاروق” است.   ارتش عراق پیش بینی کرده است که این مناطق نیز به زودی آزاد شوند.   این گروه رسانه‌ای ... رسانه‌های عراق: جدیدترین نقشه مناطق تحت کنترل داعش در غرب موصل

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

نیروهای عراقی منطقه الرفاعی و الربیع در غرب موصل را آزاد کردند

فرماندهی عملیات قادمون نینوا از آزادسازی کامل منطقه الرفاعی و الربیع در غرب موصل خبر داد. این در حالی است وزیر کشور عراق امروز (پنجشنبه) وارد محور جنوبی موصل شد. به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، نیروهای مبارزه با تروریسم منطقه الرفاعی و الربیع در غرب موصل را به طور کامل آزاد کردند و ... نیروهای عراقی منطقه الرفاعی و الربیع در غرب موصل را آزاد کردند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

راننده بولدوزر عراقی خودروی بمب‌گذاری شده داعش را متوقف کرد

یک شهروند شجاع عراقی با مشاهده حرکت خودروی بمب‌گذاری شده به طرف مردم، با بولدوزر خود جلوی خودروی داعشی را گرفت و خودش به شدت آسیب دید. + ویدئو   یک شهروند عراقی با مشاهده حرکت خودروی بمب‌گذاری شده داعش به سمت مردم، با بولدوزر خود جلوی حرکت خودوری داعشی را گرفت و خودش در ... راننده بولدوزر عراقی خودروی بمب‌گذاری شده داعش را متوقف کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

بزرگ‌ترین کارگاه سلاح شیمیایی داعش به‌دست نیروهای عراقی افتاد

به گزارش السومریه‌نیوز، نیروهای پلیس فدرال عراق صبح امروز –دوشنبه- در ادامه پیشروی خود در منطقه «الاقتصادیین» و «۱۷ تموز» توانستند ضمن عقب راندن عناصر داعش از مواضع خود در این مناطق، بزرگ‌ترین کارگاه ساخت سلاح شیمیایی گروه تروریستی داعش را به کنترل خود درآورند.   در بیانیه متشر شده توسط ستاد فرماندهی پلیس فدرال ... بزرگ‌ترین کارگاه سلاح شیمیایی داعش به‌دست نیروهای عراقی افتاد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق