روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

اعلام آمادگی ۴ کشور اروپایی برای برسمیت شناختن کشور فلسطینی

چهار کشور اروپایی از جمله اسپانیا اعلام کردند که آماده به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی به عنوان “تنها راه دستیابی به صلح و امنیت” در منطقه جنگ زده هستند. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه یورونیوز، سران این چهار کشور از جمله اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی آنها روز جمعه در حاشیه نشست ... اعلام آمادگی ۴ کشور اروپایی برای برسمیت شناختن کشور فلسطینی

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, بلژیک, بلغارستان, جمهوری چک, خبر, رومانی, سوئد, شرق اروپا, صلح, فلسطین, مالت

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

پکن: آمریکا حق دخالت در مسائل چین و فیلیپین را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی گفت همکاری نظامی آمریکا و فیلیپین نباید به حاکمیت و حقوق و منافع دریایی چین آسیبی برساند و آمریکا حقی برای دخالت ندارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سی جی تی ان، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین ... پکن: آمریکا حق دخالت در مسائل چین و فیلیپین را ندارد

ادامه

آمریکا, تحلیل, جهان, خبر, شرق آسیا, صلح, فیلیپین, گزارش

نشنال اینترست: دوران ناوهای هواپیمابر آمریکا به‌سرآمده است

یک نشریه آمریکایی در یادداشتی با اشاره به افزایش توانمندی‌های رقبای آمریکا، از جمله چین و روسیه در کسب و ارتقای جنگ‌افزارهای ارزان‌تر و قابل‌اشاعه‌تر، ناوهای هواپیمابر را با توجه به قدرت مانور پایین و هزینه‌های گزافشان، از نظر راهبردی ناکارآمد تلقی کرد. یک نشریه آمریکایی در یادداشتی با اشاره به افزایش توانمندی‌های رقبای آمریکا ... نشنال اینترست: دوران ناوهای هواپیمابر آمریکا به‌سرآمده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحاد شوروی, ایران, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, صلح, کره شمالی, گزارش

روسیه از ارایه طرح پیشنهادی صلح به ایروان و باکو خبر داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از ارایه طرح پیشنهادی این کشور برای ایجاد صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و پایان دادن به تنش در قره‌باغ خبر داده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی تاس، ماریا زاخاروا روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: مسکو طرح جامع پیشنهادی خود برای انعقاد پیمان صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به پایتخت‌های دو طرف فرستاده است.

 

وی تصریح کرد: همچنان که پیش از این اعلام کرده بودیم طرح پیشنهادی روسیه به ایروان و باکو ارسال شد و ایگور خووایف «نماینده ویژه وزیر امور خارجه روسیه در موضوع عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان» دیدارهایی را از این کشورها داشته و رایزنی هایی را انجام داده است.

 

این مقام روس بدون اشاره به جزئیات طرح روسیه برای صلح در قره‌باغ، گفت: مسکو دنبال به نتیجه رساندن مذاکرات است و درباره چیزی حرف می زند که قابل دستیابی است.

 

پیش از این وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی دیداری دوجانبه در ژنو با تاکید بر مواضع پیشین کشورها در مرزبندی میان دو کشور بر اهمیت دستیابی بر توافق صلح تاکید کردند.

 

در دور جدید درگیری‌های مرزی جدید بین ارمنستان و  جمهوری آذربایجان از ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور)، ایروان اعلام کرده  که ۱۳۵ سرباز خود را در این جنگ از دست داده و باکو تعداد کشته های خود را ۷۹ سرباز اعلام کرده است.

 

دو طرف در سال ۲۰۲۰ و در دهه ۱۹۹۰ بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، منطقه ارامنه‌نشین جمهوری آذربایجان تجربه دو جنگ را داشته‌اند.

بولتون خواستار براندازی حکومت روسیه شد

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با پیشنهاد کمک مالی واشنگتن به مخالفان حکومت روسیه، گفته است که آمریکا تنها با تغییر دادن نظام روسیه می‌تواند به اهداف دراز مدت خود در اروپا دست یابد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, صلح, کوبا, ویدیو

بیانیهٔ فدراسیون جهانی جوانان دموکرات در همبستگی با مبارزهٔ مردم ایران

مهسا امینی ۲۲ سال بیشتر نداشت. پس از آنکه «گشت ارشاد» جمهوری اسلامی ایران او را به‌علت «بدحجابی» بازداشت کرد، با او بدرفتاری شد و در نهایت او در روز ۱۵ سپتامبر [۲۴ شهریور] در بازداشتگاه کشته شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارتجاع, امپریالیسم, امریکا, ایران, بیانیه, جهان, حقوق بشر, زنان, صلح, عدالت اجتماعی, همبستگی

چین: نگرانی‌های امنیتی کره شمالی نادیده گرفته شده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه چین در اشاره به پرتاب موشکی اخیر کره شمالی، بی‌توجهی آمریکا نسبت به نگرانی‌های امنیتی قانونی پیونگ‌یانگ را یادآور شد.

ادامه

اقیانوسیه, امریکا, اوکراین, تحلیل, تشنج‌ زایی, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, شرق آسیا, صلح, کره شمالی

چین و هند خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند

وزیران خارجه چین و هند طی سخنرانی‌ها خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند.

ادامه

اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش, لوگانسک