روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

چین و هند خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند

وزیران خارجه چین و هند طی سخنرانی‌ها خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «وانگ وی» وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: پکن از هر تلاشی برای حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین حمایت می‌کند.

 

وی افزود: اولویت اول درباره اوکراین تسهیل مذاکرات صلح است. راه‌حل اساسی توجه به نگرانی‌های امنیتی مشروع همه طرفین و ایجاد یک سازوکار امنیتی پایدار، موثر و متوازن است.

 

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: از ما پرسیده می‌شود که ما کدام طرف جنگ اوکراین هستیم و ما اعلام می کنیم که طرف صلح هستیم. ما در طرفی هستیم که خواستار استفاده از مذاکره و دیپلماسی به عنوان تنها راه برون‌رفت از این بحران است.

 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند گفته بود: ما هر کاری برای پایان دادن به جنگ اوکراین انجام خواهیم داد اما طرف مقابل مذاکره را رد و اعلام کرده که خواهان رسیدن به اهدافش با استفاده از زور است.

 

روسیه از ابتدای شروع جنگ اوکراین اعلام کرد که در صورت داده شدن تضمین‌های امنیتی برای غیرنظامی شدن کی‌یف و کنار رفتن نئونازی‌ها از قدرت در این کشور اروپای شرقی، جنگ را متوقف خواهد کرد.

 

کی‌یف و مسکو در اوایل جنگ و در زمانی که نظامیان روس کی‌یف را محاصره کرده بودند مذاکراتی را با میانجیگیری ترکیه انجام دادند. گرچه این مذاکرات به عقب نشینی نیروهای روس از پایتخت اوکراین منجر شد اما نتوانست به جنگ پایان دهد و جنگ کماکان در شرق این کشور، تاکنون ادامه دارد.

 

رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

در جدیدترین نظرسنجی: اوکراین اولویت مردم آمریکا نیست

یک موسسه نظرسنجی برجسته اعلام کرد که با وجود پرداختن رسانه‌های غربی به مناقشه اوکراین و روسیه و دیگر وقایع مشابه، بسیاری از مردم آمریکا بیشتر نگران مسائلی مانند جرایم خشن و تورم در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره این کشور در ماه نوامبر هستند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, شرق اروپا, گزارش

افشای داده‌های شخصی ماموران اطلاعاتی اوکراین دربیش از۲۰ کشور جهان

یک گروه هکری متعلق به روسیه، اطلاعات بیش از یک هزار نفر از کارکنان اداره مرکزی اطلاعات اوکراین را افشا کرد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, جهان, سازمان ملل, عراق, غرب, فرانسه, لهستان, مجارستان, یونان

هشدار واشنگتن به مسکو درباره عواقب استفاده از تسلیحات هسته‌ای

وزیر خارجه آمریکا از وجود برنامه اقدام در صورت وقوع جنگ هسته‌ای خبر داد و مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز به کرملین در خصوص عواقب فاجعه بار استفاده احتمالی روسیه از سلاح‌های هسته‌ای هشدار داده و وعده داد که پاسخ به چنین اقدامی قاطع و سریع خواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

لاوروف: اتحادیه اروپا مانع صادرات روسیه به آفریقا می شود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که اتحادیه اروپا محموله‌هایی را که روسیه می‌خواهد برای کمک به مقابله با گرسنگی در آفریقا صادر کند، مسدود کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, افریقا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا