خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

افشای داده‌های شخصی ماموران اطلاعاتی اوکراین دربیش از۲۰ کشور جهان

یک گروه هکری متعلق به روسیه، اطلاعات بیش از یک هزار نفر از کارکنان اداره مرکزی اطلاعات اوکراین را افشا کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، گروه هکری RaHDIt روسیه، اطلاعات شخصی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ کارمند سرویس اطلاعات خارجی اوکراین را منتشر کرده و در دسترس عموم قرار دادند.

 

یک منبع اجرایی آگاه، امروز (دوشنبه) صحت اطلاعات منتشر شده در تارنمای این گروه را تأیید کرد.

 

داده‌های منتشر شده حاوی اطلاعاتی درباره مأموران مخفی سرویس اطلاعات اوکراین شاغل در بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، لهستان، جمهوری آذربایجان، آرژانتین، مجارستان، یونان، عراق، آفریقای جنوبی، تاجیکستان و … است.

 

این گروه هکری علاوه بر این، اطلاعات مأموران اطلاعاتی اوکراین در سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و ناتو و همچنین موقعیت مکانی ۴۰ پایگاه مخفی اوکراین از جمله پایگاهی مستقر در یک مجتمع آموزشی را نیز منتشر کرد.

 

داده‌های اخیر، در ادامه حمله سایبری این گروه هکری به اداره اطلاعات مرکزی اوکراین در ماه جولای است؛ حمله‌ای که در جریان آن اطلاعات ۲ هزار و ۵۰۰ مأمور این اداره افشا شد.

 

به گفته هکرها، در بین مأموران اداره اطلاعات اوکراین، معتادان، مجرمان و متهمان به سرقت، قاچاقچیان اسلحه و مواد مخدر، متجاوزان و محکومان جرایم شدید، به چشم می‌خورند.

در جدیدترین نظرسنجی: اوکراین اولویت مردم آمریکا نیست

یک موسسه نظرسنجی برجسته اعلام کرد که با وجود پرداختن رسانه‌های غربی به مناقشه اوکراین و روسیه و دیگر وقایع مشابه، بسیاری از مردم آمریکا بیشتر نگران مسائلی مانند جرایم خشن و تورم در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره این کشور در ماه نوامبر هستند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, شرق اروپا, گزارش

هشدار واشنگتن به مسکو درباره عواقب استفاده از تسلیحات هسته‌ای

وزیر خارجه آمریکا از وجود برنامه اقدام در صورت وقوع جنگ هسته‌ای خبر داد و مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز به کرملین در خصوص عواقب فاجعه بار استفاده احتمالی روسیه از سلاح‌های هسته‌ای هشدار داده و وعده داد که پاسخ به چنین اقدامی قاطع و سریع خواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

چین و هند خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند

وزیران خارجه چین و هند طی سخنرانی‌ها خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند.

ادامه

اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش, لوگانسک

لاوروف: اتحادیه اروپا مانع صادرات روسیه به آفریقا می شود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که اتحادیه اروپا محموله‌هایی را که روسیه می‌خواهد برای کمک به مقابله با گرسنگی در آفریقا صادر کند، مسدود کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, افریقا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا