آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

لاوروف: اتحادیه اروپا مانع صادرات روسیه به آفریقا می شود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که اتحادیه اروپا محموله‌هایی را که روسیه می‌خواهد برای کمک به مقابله با گرسنگی در آفریقا صادر کند، مسدود کرده است.

 

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، لاوروف شنبه شب گفت: کشتی‌های حامل غلات اوکراینی به کشورهای نه چندان فقیر در حالی صادر می شود که موانع مالی و لجستیکی که توسط آمریکا و اتحادیه اروپا برای محدود کردن صادرات غلات و کود روسیه ایجاد شده بود، هنوز برطرف نشده است.

 

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: کشتی‌های باری حامل ۳۰۰ هزار تن کود شیمیایی روسیه هفته‌ها در بنادر اروپا مسدود شده‌اند.

 

به گفته لاوروف، این محموله عازم کشورهای در حال توسعه آفریقا بود، اما اتحادیه اروپا گامی برای لغو تحریم‌های ترانزیت آن برنداشته است.

 

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در بیست و دومین اجلاس سران شانگهای در سمرقند کمیسیون اتحادیه اروپا را به لغو محدودیت‌های ارسال کود روسیه به کشورهای در حال توسعه فراخواند.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به دلیل تحریم‌ها مقادیر قابل توجهی کود روسی در بنادر اروپا انباشته شده است، افزود: آماده ارسال ۳۰۰ هزار تن کود روسیه در کشتی‌هایی که در بنادر کشورهای اروپایی متوقف شده‌اند به طور رایگان به کشورهای در حال توسعه هستیم.

 

پوتین با اشاره به تغییرات قابل توجه اخیر در نظم جهانی، گفت: تغییرات اساسی در سیاست و اقتصاد جهانی در حال وقوع بوده و غیرقابل برگشت است.

 

آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند همه دنیا به حیاط خلوت خود تبدیل کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف گفت: واشنگتن خود را پیروز جنک سرد می داند و تقریبا خود را فرستاده خدا بر زمین می‌شمارد؛ بدون هیچ مسئولیتی برای خود این حق را قائل می‌شود که در هر کجا و هر زمان مصون از مجازات عمل کند.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند همه دنیا به حیاط خلوت خود تبدیل کنند.

 

لاوروف همچنین واکنش غرب در محکوم کردن همه‌پرسی الحاق مناطقی از اوکراین را به روسیه، «روس‌هراسی رسمی با ابعاد مضحک» خواند.

 

وی با کنایه به محکومیت برگزاری همه پرسی در مورد الحاق بخش هایی از اوکراین به روسیه که هم اکنون توسط کشورهای غربی در حال برگزاری است، گفت: آنها در اعلام نیت خود برای تحمیل شکست نظامی به کشور ما و حتی نابودی روسیه، تردید نمی کنند.

در جدیدترین نظرسنجی: اوکراین اولویت مردم آمریکا نیست

یک موسسه نظرسنجی برجسته اعلام کرد که با وجود پرداختن رسانه‌های غربی به مناقشه اوکراین و روسیه و دیگر وقایع مشابه، بسیاری از مردم آمریکا بیشتر نگران مسائلی مانند جرایم خشن و تورم در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره این کشور در ماه نوامبر هستند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, شرق اروپا, گزارش

افشای داده‌های شخصی ماموران اطلاعاتی اوکراین دربیش از۲۰ کشور جهان

یک گروه هکری متعلق به روسیه، اطلاعات بیش از یک هزار نفر از کارکنان اداره مرکزی اطلاعات اوکراین را افشا کرد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, جهان, سازمان ملل, عراق, غرب, فرانسه, لهستان, مجارستان, یونان

هشدار واشنگتن به مسکو درباره عواقب استفاده از تسلیحات هسته‌ای

وزیر خارجه آمریکا از وجود برنامه اقدام در صورت وقوع جنگ هسته‌ای خبر داد و مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز به کرملین در خصوص عواقب فاجعه بار استفاده احتمالی روسیه از سلاح‌های هسته‌ای هشدار داده و وعده داد که پاسخ به چنین اقدامی قاطع و سریع خواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

چین و هند خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند

وزیران خارجه چین و هند طی سخنرانی‌ها خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند.

ادامه

اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش, لوگانسک