اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

هشدار واشنگتن به مسکو درباره عواقب استفاده از تسلیحات هسته‌ای

وزیر خارجه آمریکا از وجود برنامه اقدام در صورت وقوع جنگ هسته‌ای خبر داد و مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز به کرملین در خصوص عواقب فاجعه بار استفاده احتمالی روسیه از سلاح‌های هسته‌ای هشدار داده و وعده داد که پاسخ به چنین اقدامی قاطع و سریع خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، واشنگتن به مسکو درباره عواقب استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای هشدار داده است. “جیک سالیوان”، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته، یکشنبه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس نیوز در این باره گفت: «ما به طور مستقیم و در سطح بسیار بالایی به کرملین اطلاع داده‌ایم که هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای عواقب فاجعه باری برای روسیه خواهد داشت و پاسخ ایالات متحده و متحدان ما به چنین اقدامی قاطع خواهد بود. ما بسیار شفاف و مشخص در این باره که این تصمیم چه چیزی به دنبال خواهد داشت و واکنش آمریکا سریع و بدون انتظار خواهد بود، به کرملین هشدار داده‌ایم.»

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی یادآور شد که واشنگتن در صورت استفاده فرضی روسیه از تسلیحات هسته‌ای برنامه اقدام مشخص دارد.

 

مجری برنامه سخنان هفته گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را یادآوری کرد که گفته بود نوعی پیام از روسیه درباره استفاده از سلاح هسته‌ای دریافت کرده و عواقب آن را ذکر کرد. بلینکن گفت: «من قصد ندارم وارد جزییات این موضوع شوم که عواقب چنین اقدامی چه خواهد بود. ولی هر گونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای پیامدهای فاجعه باری برای کشوری که از آن استفاده کند و برای بسیاری کشورهای دیگر خواهد داشت.»

 

بلینکن تایید کرد که دولت آمریکا برنامه‌ای در صورت بروز تحولات منفی دارد و افزود: آمریکا در ارتباط مستقیم با روسیه درباره تهدیدات هسته‌ای است.

 

پیش از این کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا اظهارات ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه درباره امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را جدی گرفته است. وی در عین حال گفت که واشنگتن قصد ندارد سطح آمادگی نیروهای راهبردی خود را افزایش دهد.

 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون نیز یک روز قبل، همین موضوع را اعلام کرد. به گفته وی، با توجه به اظهارات اخیر رهبری روسیه، میزان آمادگی نیروهای هسته‌ای کشور بدون تغییر باقی مانده است.

 

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه گذشته این واقعیت را مورد توجه قرار داد که ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا اوکراین را به سمت انتقال عملیات نظامی به خاک روسیه تحت فشار قرار می‌دهند. وی با بیان اینکه باج خواهی هسته‌ای از سوی غرب نیز مورد استفاده قرار می گیرد، یادآور شد: برخی از نمایندگان کشورها از مجاز بودن استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه صحبت می‌کنند. پوتین گفت: روسیه نیز ابزارهای مختلف و حتی پیشرفته تری برای تخریب در اختیار دارد.

در جدیدترین نظرسنجی: اوکراین اولویت مردم آمریکا نیست

یک موسسه نظرسنجی برجسته اعلام کرد که با وجود پرداختن رسانه‌های غربی به مناقشه اوکراین و روسیه و دیگر وقایع مشابه، بسیاری از مردم آمریکا بیشتر نگران مسائلی مانند جرایم خشن و تورم در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره این کشور در ماه نوامبر هستند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, شرق اروپا, گزارش

افشای داده‌های شخصی ماموران اطلاعاتی اوکراین دربیش از۲۰ کشور جهان

یک گروه هکری متعلق به روسیه، اطلاعات بیش از یک هزار نفر از کارکنان اداره مرکزی اطلاعات اوکراین را افشا کرد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, جهان, سازمان ملل, عراق, غرب, فرانسه, لهستان, مجارستان, یونان

چین و هند خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند

وزیران خارجه چین و هند طی سخنرانی‌ها خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین شدند.

ادامه

اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش, لوگانسک

لاوروف: اتحادیه اروپا مانع صادرات روسیه به آفریقا می شود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که اتحادیه اروپا محموله‌هایی را که روسیه می‌خواهد برای کمک به مقابله با گرسنگی در آفریقا صادر کند، مسدود کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, افریقا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا