تجمع پرستاران لرستان مقابل استانداری

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ خرم آباد تجمع پرستاران و کارکنان درمانی ، در اعتراض به پرداخت نشدن عادلانه تعرفه، کارانه و اضافه کار. تاکید بر اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری پیگیری مطالبات معوقه پرستاری

ادامه

ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, مغیشت

چگونه خصوصی‌سازی بخش بهداشت و درمان فاجعه آفریده‌است!

با رشد نرخ تورم و گرانی کالاها و خدمات عمومی، موضوع افزایش سرسام‌آور قیمت دارو و درمان به‌بحث دربارهٔ فاجعه ناشی از خصوصی‌سازی بخش سلامت دامن ‌زده ‌است. اینک با اجرای جراحی اقتصادی، درمان و بهداشت بیش از گذشته چه در کلان شهرها و پایتخت و چه در مناطق محروم از دسترس مردم خصوصاً زحمتکشان ... چگونه خصوصی‌سازی بخش بهداشت و درمان فاجعه آفریده‌است!

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, خصوصی‌سازی, درمان, سرمایه‌داری, فقر, کارگری, کودکان, گرسنگی, مقاله

چرخه‌ی معیوب نظام درمانی؛ اضافه کار اجباری با ساعتی ۱۶ هزار تومان!

دبیرکل خانه پرستار گفت: بیمارستان‌ها کمبود نیروی پرستار را با نیروهای قراردادی وشرکتی جبران می‌کنند. مشخص است کمتر کسی حاضر است با حداقل حقوق، کارِ سختِ پرستاری را انجام دهد و در محیطِ بیمارستان ساعت‌ها سر کند. به گزارش خبرنگار ایلنا، اضافه کارِ اجباری با ساعتی ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان؛ یکی از دلایلِ اعتراضِ ... چرخه‌ی معیوب نظام درمانی؛ اضافه کار اجباری با ساعتی ۱۶ هزار تومان!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش

تأملی بر مشخصه‌های جنبش اعتصابی زحمتکشان در مرحلهٔ کنونی

گسترش اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها در مرکز‌های صنعتی و خدماتی را از ویژگی‌های صحنهٔ سیاسی کشور در چندماه اخیر می‌توان دانست. جنبش اعتراضی طبقه کارگر و زحمتکشان با طرح خواست‌های مشخص مانند افزایش و ترمیم دستمزد، توقف خصوصی‌سازی، اجرای طرح مترقی طبقه‌بندی و رتبه‌بندی، حق تشکل‌یابی مستقل، احیا و ایجاد سندیکاهای کارگری و نظایر آن‌ها در ... تأملی بر مشخصه‌های جنبش اعتصابی زحمتکشان در مرحلهٔ کنونی

ادامه

اختلاف طبقاتی, استبداد, امپریالیسم, بازنشستگان, پرستاری, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش خصوصی و دولتی از جمله پرستاران پرتغال در اعتراضات سراسری روز چهارشنبه شرکت خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال (CGTP) خواستار اعتصابات و اعتراضات سراسری در تمامی بخش‌های مختلف این کشور در ۲۸ ژوئن (چهارشنبه) برای افزایش دستمزدها ... فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, پرستاری, جنوب اروپا, جهان, عدالت اجتماعی, کارگری

ده‌ها هزار پرستار در انگلیس اعتصاب می‌کنند

اتحادیه پرستاران انگلیس اعلام کرده که ده‌ها هزار پرستار این کشور برای اولین بار در اعتراض به دستمزد‌های پایین اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه پرستاران انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که ده‌ها هزار پرستار این کشور برای اولین بار از زمان تاسیس این اتحادیه در صد و شش ساله گذشته تاکنون برای تقاضای دستمزد بالاتر اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این اعتصاب فشارها بر «ریشی سوناک» نخست ‌وزیر جدید انگلیس که با بحران اقتصادی مواجه است را افزایش خواهد داد. کالج پرستاری انگلیس اعلام کرده که پرستاران خدمات بهداشت دولتی در سراسر انگلیس به اعتصاب سراسری رای داده‌اند، اقدامی‌ که در پی آن بخش بهداشت انگلیس را تحت فشار قرار می‌دهد.

«پت کالن» دبیر کل کالج پرستاری انگلیس در این زمینه گفت: «اینک خشم به عمل تبدیل شده است. اعضای ما می‌گویند دیگر بس است.»

انگلیس در سال جاری شاهد موجی از اعتصاب‌ها در طیفی از مشاغل بوده زیرا افزایش دستمزدها نتوانسته با تورم ۱۰ درصدی همراه شود. سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که دولت می‌خواهد بین نقش حیاتی پرستاران و چالش‌های مالی آتعادل ایجاد کند.

بخش بهداشت انگلیس هنوز در حال بهبودی از آسیب در دوره کرونا به‌سر می‌برد و این اعتصاب در حالی صورت خواهد گرفت که کالج پرستاری انگلیس با بدترین بحران از حیث نفرات مواجه است. این موسسه که از سال ۱۹۴۸ خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه کرده است، اکنون با حد نصاب ۷ میلیون بیمار در فهرست انتظار برای درمان در بیمارستان‌ها سروکار دارد.

«استیو بارکلی» وزیر بهداشت انگلیس نیز در واکنش به این اعتصاب گفته که از اقدام پرستاران به شدت متاسف است.

پیشتر نیز کارمندان دانشگاه‌های انگلیس در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی موافقت خود را با شروع اعتصابات اعلام کردند.

این تصمیم‌گیری تازه در حالی به ناآرامی‌های فزاینده در سراسر انگلیس می‌افزاید که کارگران راه‌آهن، کارکنان بخش بهداشت و کارشناسان بخش حقوقی انگلیس یا دست به اعتصاب زده یا برنامه‌ریزی جهت اعتصاب‌ برای درخواست حقوق و شرایط بهتر دارند

بیانیه دانشجویان و دانش آموزان رو به کارگران، معلمان و پرستاران

همراهیم، چرا که فقط با این همراهی پیروزی نهایی انقلاب‌مان میسر می‌شود! کارگران، معلمان، بازنشستگان، کشاورزان، پرستاران، پزشکان و در یک کلام؛ ای تمام آنهایی که همدرد ما هستید. زمان باشکوه یکی شدن، زمان پیوستن ما، فرا رسیده. بله همه ما درست می‌گفتیم، این حکومت وصله تن مردم کشورمان نیست! ما هرچه اینان گفتند بکنید، ... بیانیه دانشجویان و دانش آموزان رو به کارگران، معلمان و پرستاران

ادامه

ایران, بیانیه, پرستاری, حقوق بشر, دانشجویی, سیاسی, کارگری

گزارش رویترز از اعتصابات سراسری در کشورهای اروپایی

بالا رفتن قیمت سوخت و مواد غذایی و همچنین پائین بودن دستمزدها بیشتر کشورهای اروپایی را تحت تاثیر خود قرار داده و همین امر باعث شده است تا مردم این کشورها با حضور در خیابان به این وضعیت اعتراض کنند.

ادامه

اروپا, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, المان, انگلستان, بلژیک, پرستاری, جهان, چک, حقوق بشر, کمونیسم, مبارزه طبقاتی, مجارستان, ناتو

خواست‌های پرستاران افزایش دستمزد، حذف شرکت‌های واسطه‌ای، و پایان دادن به تبعیض است!

روزی نیست که اعتراض‌ها و مبارزات بر حق کارگران، زحمتکشان، و بازنشستگان کشورمان در برابر سیاست‌های ضد ملی و ضد مردمی حکومت جمهوری اسلامی ازجمله سیاست‌های تعدیل ساختاری که با خشن‌ترین شیوه‌ها به‌پیش برده می‌شوند را شاهد نباشیم.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, معلمان, مقاله

سازمان برنامه مُهره رژیم ولایی؛ نه فوق‌العاده خاصِ کادر سلامت را دادند و نه افزایشِ حقوق ۱۴۰۱ را اعمال کردند

سقائیان فرد گفت: گله‌ای که کادر سلامت به این تصمیم وزارت بهداشت دارند، این است که چرا افزایش‌کارانه صرفا محدود به پزشکان است و شامل حال سایر گروه‌های کادر سلامت نمی‌شود؟

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری