خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

گزارش رویترز از اعتصابات سراسری در کشورهای اروپایی

بالا رفتن قیمت سوخت و مواد غذایی و همچنین پائین بودن دستمزدها بیشتر کشورهای اروپایی را تحت تاثیر خود قرار داده و همین امر باعث شده است تا مردم این کشورها با حضور در خیابان به این وضعیت اعتراض کنند.

 

به گزارش ایرنا ، در ماه‌های گذشته بالا رفتن قیمت‌های مواد غذایی و سوخت در بیشتر کشورهای اروپایی تظاهرات و اعتصابات سراسری در این کشورها را موجب شده است که خبرگزاری رویترز به تفکیک کشورهای مختصری از وضعیت اعتصابات در کشورهای اروپایی را اینگونه شرح داده است :

 

فرانسه

 

با فراخوان چندین اتحادیه برای اعتصاب سراسری، تردد قطارهای بین شهری در این کشور به نصف کاهش یافته است. بالا رفتن تورم و افزایش قیمت‌ها و پائین بودن دستمزدها بیشتر کارگران صنایع فرانسوی را مجبور به اعتصاب و تظاهرات در خیابان‌ها کرده است. از هفته‌های گذشته اعتصاب کارگران بخش انرژی و پالایشگاه‌ها موجب تعطیلی پمپ بنزین‌ها و حالا ملحق شدن بخش‌های خدماتی و معلمان نیز موجب تعطیلی مدارس و حمل و نقل شهری شده است. هزاران نفر از روز یکشنبه در خیابان‌های پاریس دست به تظاهرات زده‌ و هنوز هم ادامه دارد.

 

انگلیس

 

اتحادیه یونیت روز سه شنبه اعلام کرد که حدود هزار راننده تاکسی در انگلیس طی پنج روز از پایان ماه به دلیل اختلاف بر سر پرداخت دستمزد دست به اعتصاب خواهند زد. صدها کارگر در بندر لیورپول، یکی از بزرگترین بنادر کانتینری این کشور قرار است قرار است از ۲۴ اکتبر به دلیل دستمزد پائین و عدم امنیت شغلی دست به اعتصاب بزنند. کارگران بخش ارتباطات و پست انگلیس نیز در اعتصاب قرار دارند.

 

بیش از ۳۰۰هزار نفر از اعضای بزرگترین اتحادیه پرستاران بریتانیا رای گیری در مورد اعتصاب برای افزایش حقوق را آغاز کرده اند. پزشکان جوان و کارکنان آمبولانس نیز قصد دارند در مورد کمبود حقوق‌شان رای دهند. کارگران راه آهن نیز به دلیل اختلافات بر سر حقوق و امنیت شغلی از کار کناره گیری کرده‌اند.

 

آلمان

 

اتحادیه کارگران و خلبانان شرکت هوایی لوفت‌هانزا اعتصاب سه روزه خود را به دلیل ساعات کاری روز دوشنبه آغاز کردند که موجب کاهش پروازها و اختلال در مسافرت‌ها شد. گفته می‌شود اعتصاب خلبانان قرار است تا فردا ۱۹ اکتبر ادامه داشته باشد.

 

مجارستان

 

هزاران دانش آموز و والدین مجارستانی در ۱۴ اکتبر در دومین تظاهرات بزرگ در دو هفته گذشته برای حمایت از معلمانی که به دلیل پیوستن به اعتصاب برای دستمزدهای بیشتر اخراج شده اند و به معلمان بیشتری در مورد اخراج هشدار داده شده اند، اعتراض کردند.

 

جمهوری چک

 

ده‌ها هزار شهروند کشور چک در ۲۸ سپتامبر در پراگ در اعتراض به رفتار دولت با افزایش قیمت انرژی و عضویت این کشور در ناتو و اتحادیه اروپا تظاهرات کردند. این تظاهرات توسط گروه ها و احزاب راست افراطی و حاشیه ای از جمله کمونیست‌ها سازماندهی شد.

 

بلژیک

 

هزاران نفر در ۲۱ سپتامبر در بروکسل در اعتراض به افزایش قیمت انرژی و هزینه های زندگی به خیابان‌ها آمدند. در ماه ژوئن اعتراض مشابهی با شرکت حدود ۷۰هزار کارگر بلژیکی برگزار شده بود.

نشانه‌های شیوع فقر و افزایش فاصله طبقاتی در آلمان

«دویچه وله» در گزارشی نوشت: در میان تورم فزاینده در آلمان، روزبه‌روز فاصله طبقانی در این کشور بیشتر می‌شود و کارشناسان هشدار داده‌اند که افزایش ناچیز مستمری‌ها و برنامه‌های حمایتی دولت تاثیر چندانی بر کنترل فقر نخواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اختلاف طبقاتی, اروپا, اعتراضات اجتماعی, بازنشستگان, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فقر, گزارش

تظاهرات گسترده در اروپا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه+ فیلم

معترضان به افزایش قیمت‌ ها در برخی پایتخت‌ های کشورهای اروپایی با برگزاری تظاهرات هایی خواستار لغو تحریم‌ های اعمالی علیه روسیه شدند.

ادامه

اتریش, اعتراضات اجتماعی, المان, ایتالیا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چک, حقوق بشر, خبر, روسیه, فیلم, کارگری

جهش بهای انرژی انگلیسی‌های معترض را به خیابان کشاند

انگلیسی‌های خشمگین از افزایش سه برابری بهای انرژی در این کشور در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زده و قبوض خود را به نشانه اعتراض آتش زدند. این درحالیست که کارشناسان نسبت به تشدید نا آرامی‌ها در زمستان پیش‌رو هشدار داده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

معترضان آلمانی خواستار پایان تامین تسلیحاتی اوکراین شدند

فعالان سیاسی با تجمع در خیابان‌های برلین خواستار پایان درگیری‌ها در اوکراین و تامین تسلیحاتی کی‌یف از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدند.

ادامه

اروپا, اعتراضات اجتماعی, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

تظاهرات مردم اتریش علیه افزایش قیمت‌های برق و گاز + فیلم

هزاران نفر از مردم اتریش در اعتراض به افزایش قیمت‌های انرژی و تورم، به خیابان‌های وین آمدند و علیه دولت این کشور شعار سر دادند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, اوکراین, جنگ سرد, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, مولداوی