چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

معترضان آلمانی خواستار پایان تامین تسلیحاتی اوکراین شدند

فعالان سیاسی با تجمع در خیابان‌های برلین خواستار پایان درگیری‌ها در اوکراین و تامین تسلیحاتی کی‌یف از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، ساکنان برلین و سایر شهرهای آلمان با برگزاری تظاهرات نسبت به تامین تسلیحاتی اوکراین معترض شدند و در عوض خواستند که پول مالیات دهندگان صرف سیاست های مسالمت آمیز، عدالت اجتماعی و محیط زیست شود.

 

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای عضو ناتو به کی‌یف تسلیحات مختلفی ارسال کرده‌اند.

 

مسکو با انتقاد از انتقال سلاح به اوکراین از سوی متحدان غربی، می‌گوید این مساله، آتش درگیری‌ها را شعله ورتر و این بحران را طولانی می‌کند.

 

اولاف شولتس صدراعظم آلمان پیشتر در ماه گذشته میلادی گفت که برلین به جای اقدام یکجانبه در ارتباط با ارسال سلاح به اوکراین، با متحدان خود عمل می‌کند.

 

این در حالی است که دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین با ادعای اینکه کی‌یف قابلیت شکست ارتش روسیه را دارد، گفت که اوکراین نیازمند جنگ‌افزارهای بیشتری است.

 

از زمان آغاز جنگ اوکراین و ورود بی‌وقفه تسلیحات قدرتمندآمریکایی و اروپایی به این کشور باسابقه تاریخی قاچاق اسلحه، ناظران نگران ناتوانی دولت‌ها در ردیابی و دسترسی کشورهای دیگر به این تجهیزات هستند.

 

بازار غیرقانونی تسلیحات در اوکراین از زمان حمله روسیه در سال ۲۰۱۴ که به الحاق شبه جزیره کریمه منجر شد، تقویت شده و این امر یک واقعیت نگران کننده برای غرب در میانه انبوه تقاضای ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای تهیه تسلیحات مورد نیاز با هدف مقابله با روسیه است.

 

اگرچه آلمان سامانه‌های هویتزر به اوکراین فرستاده است، اما کی‌یف خواستار تانک‌های جنگی «لئوپارد»، خودروهای جنگی پیاده نظام «ماردر» و تانک‌های ضد هوایی «گپارد» است.

افسر اطلاعاتی پیشین سوئیس: آمریکا احتمالاً مسئول انفجارهای نورد استریم روسیه است

ژاک باود افسر اطلاعاتی پیشین سوئیس معتقد است که “نشانه‌های زیادی” وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا “مسئول” خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, غرب, کانادا, لهستان, لوگانسک, ناتو

جهش بهای انرژی انگلیسی‌های معترض را به خیابان کشاند

انگلیسی‌های خشمگین از افزایش سه برابری بهای انرژی در این کشور در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زده و قبوض خود را به نشانه اعتراض آتش زدند. این درحالیست که کارشناسان نسبت به تشدید نا آرامی‌ها در زمستان پیش‌رو هشدار داده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

تحت فشار آمریکا؛ ترکیه مناسبات بانکی خود با روسیه را قطع می‌کند

به‌دنبال فشار واشنگتن، ترکیه تأیید کرد که سه بانک باقیمانده‌ای که همچنان پردازش پرداخت‌های روسیه را انجام می‌دادند، روابط خود را با مسکو قطع می‌کنند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, ترکیه, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه

مسکو: دبیرکل سازمان ملل از اختیاراتش فراتر رفته است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه نتایج همه پرسی مناطق جدید وجه قانونی نخواهد داشت، بیش از حد اختیارات است.   

ادامه

تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب, لوگانسک