روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

مسکو: دبیرکل سازمان ملل از اختیاراتش فراتر رفته است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه نتایج همه پرسی مناطق جدید وجه قانونی نخواهد داشت، بیش از حد اختیارات است.   

 

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، زاخارووا گفت: در این مورد (الحاق مناطق جدید به روسیه) گوترش ظاهرا نه تنها از اختیارات خود فراتر رفت، بلکه در واقع با غرب همسو شد و بار دیگر در تفسیر وقایع رخ داده به رویکردی گزینشی متوسل شد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه افزود: حمله مستقیم دبیرکل سازمان ملل به حق اساسی مردم مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیای برای تعیین سرنوشت، نمونه دیگری از ریاکاری و استانداردهای دوگانه آشکار است.

 

زاخارووا همچنین گفت: ما این واقعیت را غیرقابل قبول می دانیم که دبیرکل سازمان ملل به ابزاری برای تبلیغات و فشار بر کشورهای عضو تبدیل شده است در حالی که وی باید براساس منشور سازمان ملل متحد به عنوان نماینده کل اعضا باشد.

 

سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در حالی بیان می شود که گوترش دبیرکل سازمان ملل پیش از این در بیانیه ای در مورد همه پرسی انجام شده در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیای اعلام کرد که هر تصمیمی برای پیوستن به آنها بی اثر خواهد بود و مستحق محکومیت است.

 

به گفته دبیرکل سازمان ملل، این همه پرسی را نمی‌توان بیان واقعی اراده مردم نامید.

افسر اطلاعاتی پیشین سوئیس: آمریکا احتمالاً مسئول انفجارهای نورد استریم روسیه است

ژاک باود افسر اطلاعاتی پیشین سوئیس معتقد است که “نشانه‌های زیادی” وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا “مسئول” خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, غرب, کانادا, لهستان, لوگانسک, ناتو

جهش بهای انرژی انگلیسی‌های معترض را به خیابان کشاند

انگلیسی‌های خشمگین از افزایش سه برابری بهای انرژی در این کشور در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زده و قبوض خود را به نشانه اعتراض آتش زدند. این درحالیست که کارشناسان نسبت به تشدید نا آرامی‌ها در زمستان پیش‌رو هشدار داده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

معترضان آلمانی خواستار پایان تامین تسلیحاتی اوکراین شدند

فعالان سیاسی با تجمع در خیابان‌های برلین خواستار پایان درگیری‌ها در اوکراین و تامین تسلیحاتی کی‌یف از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدند.

ادامه

اروپا, اعتراضات اجتماعی, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

تحت فشار آمریکا؛ ترکیه مناسبات بانکی خود با روسیه را قطع می‌کند

به‌دنبال فشار واشنگتن، ترکیه تأیید کرد که سه بانک باقیمانده‌ای که همچنان پردازش پرداخت‌های روسیه را انجام می‌دادند، روابط خود را با مسکو قطع می‌کنند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, ترکیه, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه