نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

پاتروشیف: مسیر توسعه مشارکت راهبردی با چین یک اولویت مطلق برای روسیه است

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد که توسعه مشارکت راهبردی با چین برای مسکو یک اولویت بدون قید و شرط بشمار رفته، مبتنی بر اعتماد عمیق متقابل و حمایت گسترده مردم دو کشور است و این خط مشی تحت تأثیر عوامل خارجی قرار نخواهد گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “نیکولای پاتروشیف”، دبیر شورای امنیت روسیه که به پکن سفر کرده است، امروز، دوشنبه در نشست رایزنی روسیه و چین درباره مسائل ثبات راهبردی با اعضای ارشد دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، تاکید کرد که مسکو توسعه مشارکت راهبردی با پکن را یک اولویت بدون قید و شرط می‌داند و این خط مشی تحت تأثیر مسائل خارجی قرار نخواهد گرفت.

 

وی یادآور شد، مسیر توسعه مشارکت راهبردی روسیه و چین، از حمایت گسترده مردم هر دو کشور برخوردار است، مبتنی بر اعتماد عمیق متقابل بوده و به همین دلیل تحت تأثیر عوامل خارجی قرار نمی‌گیرد.

 

پاتروشیف ادامه داد که این نگرش بارها در بالاترین سطح و از جمله در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین، که چند روز پیش در سمرقند انجام شد، مورد تایید قرار گرفته است.

 

روسیه و چین خواهان برقراری عدالت در جهان هستند

 

دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در این نشست اعلام کرد که مسکو و پکن مشترکاً از ایجاد نظم جهانی عادلانه تر و رشد و توسعه آزادانه و مستقل کشورها بر اساس هویت و ارزش‌های ملی-مذهبی و سنت‌های خود حمایت می‌کنند، در حالی که کشورهای غربی با چنین روند اوضاعی مخالف هستند.

 

نیکولای پاتروشیف ادامه داد: «تلاش مشترک روسیه و چین برای ایجاد نظم جهانی عادلانه تر با مخالفت نخبگان سیاسی کشورهای غرب جمعی مواجه شده است که به تحمیل شبه ارزش‌های خود به دیگر کشورها، هرچند به ضرر منافع مردم آن‌ها باشد، عادت کرده و همواره بر اساس اصل “تفرقه بینداز و حکومت کن” عمل می‌کنند».

 

این مقام بلندپایه روس یادآور شد که “ارتباطات منظم و هماهنگ کردن به موقع مواضع دو کشور در خصوص مسائل مهم و به روز بین‌المللی، تاکنون به تقویت هماهنگی سیاست خارجی مسکو و پکن کمک کرده، و اهمیت آن در شرایط کنونی جهان به طور مداوم در حال افزایش است.”

 

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه، مقامات بلندپایه روسی و چینی در این نشست علاقه مندی مشترک برای توسعه همکاری‌های نظامی فنی بین دو کشور از جمله در جریان مانورهای مشترک نظامی را مورد تایید قرار دادند. طرفین همچنین در خصوص حفظ سطح بالای همکاری نظامی-فنی، توسعه هماهنگی بین وزارت دفاع دو کشور، با تاکید بر تمرینات و گشت‌های مشترک و همچنین تقویت ارتباطات بین ستادهای کل ارتش توافق کردند.

تظاهرات مردم اتریش علیه افزایش قیمت‌های برق و گاز + فیلم

هزاران نفر از مردم اتریش در اعتراض به افزایش قیمت‌های انرژی و تورم، به خیابان‌های وین آمدند و علیه دولت این کشور شعار سر دادند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, اوکراین, جنگ سرد, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, مولداوی

حمله نیروهای روسیه به پایگاه های ارتش اوکراین و مزدوران آمریکا

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای توپخانه و هوایی این کشور به مراکز فرماندهی ارتش اوکراین و پایگاه های مزدوران آمریکایی که نیروهای مسلح اوکراین را همراهی می کنند، حمله کرده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب