همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

“کمیتهٔ دفاع از حقوق مردم ایران” ( “کودیر”) که برای بیش از چهار دهه در دفاع از صلح، حقوق و آزادی‌های دموکراتیک، و به‌ویژه آزادی‌ها و حقوق سندیکایی در ایران فعالیت کرده است، در نیمهٔ دوم آبان‌ماه سال جاری نشست سالانه‌اش را در ساختمان مرکزی اتحادیهٔ “یونیسون” در لندن با موفقیت برگزار کرد. یونیسون بزرگ‌ترین ... همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

ادامه

آزادی, آلمان, امپریالیسم, انگلیس, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری, کانادا, معلمان, همبستگی

از مبارزۀ حق‌طلبانهٌ کارگران پروژه‌ای صنایع نفت پشتیبانی کنیم!

گزارش‌های انتشاریافته حاکی ازآن است در مناطق مختلف کشور شمار بزرگی از کارگران پروژه‌ای، پیمانی و قرارداد موقت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند. این اعتصاب‌ها با فراخوان ازسوی فعالان کارگری از روز گذشته آغاز شده‌است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

نیویورک تایمز؛ دستمزدی که زنان بابت کارِ خانگی نمی‌گیرند به اندازه درآمد ۵۰ شرکت بزرگ جهان است

اگر زنان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ برای کارهایی که در خانه از تهیه غذا، مراقبت از افراد، شست و شو، نظافت و … مبلغی معادل حداقل دستمزد کشورهای دریافت می‌کردند، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, زنان

هفته‌نامه “تایم” ؛ اعتراض نسرین ستوده به “نقض سیستماتیک حقوق زنان” در ایران

نسرین ستوده از زندان اوین پیامی به‌مناسبت هشت مارس منتشر کرده است. فراخوانی برای مبارزه مشترک علیه تبعیض و بی‌عدالتی. او با اشاره به شیوع کرونا در ایران از حکومت ایران خواسته است تا به دشمنی خود با جهان پایان دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان

بیانیه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به مناسبت ۸ مارس

درود پرشور به زنان کارگر که همیشه در صف مقدم مبارزه و حیات اجتماعی قرار دارند! بیانیهٔ فدراسیون بمناسبت ۸ مارس ۲۰۱۷، روز جهانی زن

 

مبارزه جهانی زنان
تحت شعار: «زنان کارگر همیشه در صف مقدم مبارزات اجتماعی و نقش آن در حیات و مبارزات فدراسیون» فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری افتخار آن را دارد که یکسال دیگر، ۸ مارس ۲۰۱۷ ، ۱۶۰ سال بعد از قیام زنان کارگر نیویورک، که برای بهبود شرایط کاری و برابری و حق وحقوق خود بپا خواستند را جشن بگیرد.

 

شادباش صمیمانه خود را به تمامی زنان سندیکالیستی که پیکار زنان پیشاهنگ جنبش را ادامه داده و در صف‌های سازمانی جنبش سندیکایی و فدراسیون شرکت و حضور دارند، اعلام می‌کنیم؛ و اراده و شهامت رزمجویانه‌شان را تحسین می‌کنیم. ما این روز را به همه زنان کارگر جهان شادباش می‌گوییم؛ زنانی که در شرایط سخت کار و تلاش روزانه زندگی خانودهٔ‌شان را تامین میکنند، زنان مهاجر و پناهندگانی که بدلیل جنگٔهای تحمیلی امپریالیستی وادار به ترک میهن خود شده‌اند.

 

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری از بدو پایه گذاری خود همیشه از طریق اقدامات گوناگون در کنار مبارزات زنان کارگر و زحمتکش بوده است. همیشه مشکلات ویژه آنان را- بعنوان یک گروه اجتماعی که بیشترین آسیب را از سودجویی سرمایه‌داری، استثمار و جنگهای تجاوزکارانه امپریالیستی می‌بیند- برجسته نموده است. مشکلاتی مانند عدم حمایت از بارداری، دستمزد پایین، مشاغل ناپایدار، تبعیض در استخدام وعدم داشتن وقت کافی، اغلب شرکت در مبارزات سندیکایی آنان مانع ایجاد می‌کند. علاوه بر آن زنان کارگر و زحمتکش مورد اذیت و آزار کارفرمایان قرار گرفته و زنان مهاجر و پناهنده مورد اعمال فشارهای متعدد و تبعیض قرار می‌گیرند.

 

موقعیت و اوضاع زندگی زنان کارگر و زحمتکش در دوره بحران اقتصادی و تورم در سالهای اخیر در سراسرجهان سخت و بدتر شده است. اغلب از بیکاری، دستمزد کم و نادیده گرفتن حقوق بنیادیشان بیشترین رنج را می‌برند.

 

به مناسبت روز جهانی زن ما بار دیگر همبستگی قاطع و همیشگی خود را با زنان فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و تمامی جهان عرب و همهٔ آنانی که از مداخله‌های تجاوزکارانه امریکا و اسراییل در رنج و عذاب هستند اعلام میداریم.

 

همکاران گرامی،

 

بعنوان یک جنبش سندیکایی طبقاتی، باید که تعداد زنان در رهبری جنبش سندیکایی و در تمام سطوح آن را افزایش دهیم. با برنامه‌های قاطع و مشخص، اعتماد زنان سندیکالیست را بدست آوریم. شرکت زنان و جوانان کارگر و زحمتکش انگیزه‌های جدیدی را به فدراسیون و جنبش رزمنده سندیکایی خواهد داد.

 

 

ما از تمامی سندیکاهای همکار فدراسیون و رفقا و دوستان خود دعوت می‌کنیم که به افتخار روز جهانی زن از راه برگزاری برنامه‌های متنوع و ابتکاری از حقوق زنان کارگر، برای بهبود موثر شرایط کاری و زندگی آنان دفاع نمایند.

دبیر خانه – فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری

آزادسازی اقتصادی، حقوق سندیکایی و منافع زنان کارگر

با اجرای سیاست‌های تعدیل اقتصادی برپایه فرامین صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، شاهد فقر میلیون‌ها تن از مردم و ژرفش شکاف طبقاتی در کشور بوده‌ایم.   این مجموعه سیاست‌ها که در تمامی دولت‌های جمهوری اسلامی در دستور کار قرارداشته، برای طبقه کارگر و زحمتکشان میهن ما فاجعه‌بار بوده و پیامدهایی چون رواج قراردادهای موقت، ... آزادسازی اقتصادی، حقوق سندیکایی و منافع زنان کارگر

ادامه

ایران, حقوق بشر, زنان, کارگری

سیل عظیم بانوان مخالف ترامپ در خیابان های واشینگتن

بانوان آمریکایی روز شنبه با حضور در خیابان های واشینگتن در تظاهرات گسترده علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شرکت کردند.   به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشینگتن،‌ ایستگاه های متروی مملو از جمعیتی بود که تلاش می کردند در این تجمع شرکت کنند. به نظر می رسد   این تظاهرات، بی سابقه ترین تظاهرات ... سیل عظیم بانوان مخالف ترامپ در خیابان های واشینگتن

ادامه

امریکا, جهان, خبر, زنان

تظاهرات صدها هزار نفری ضد ترامپ در لندن!

صدها هزار تن از مردم در انگلیس امروز شنبه با تجمع در مرکز لندن اعتراضات گسترده ضد ترامپ برگزار کردند. به نوشته روزنامه گاردین، گفته می‌شود که بسیاری از شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی گسترده، علاوه بر شهرهای سراسر انگلیس از برخی از شهرهای آمریکا از جمله مینه‌سوتا آمده‌اند.   این تظاهرات بخشی از کمپین ... تظاهرات صدها هزار نفری ضد ترامپ در لندن!

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, زنان

جنبشِ زنان، راهِ دشوار و چالش‌های پیشِ‌روی

هرساله به‌مناسبت روز جهانی زن، مشکلات و مسائل زنان در سرتاسر جهان موردتوجه بیشتر قرار می‌گیرند. جهان در قرن بیست و یکم در عرصهٔ فناوری و تکنولوژی تحول‌های چشمگیر و شگرفی را شاهد بوده است. این تحول‌ها طبیعتاٌ تأثیرات عمیقی بر نحوهٔ زندگی، کار، و مناسبات اجتماعی افراد داشته است. تأثیر این تحول‌ها همچنین در ... جنبشِ زنان، راهِ دشوار و چالش‌های پیشِ‌روی

ادامه

ایران, زنان, مقاله