شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

آغاز واکسیناسیون عمومی در روسیه در ماه دسامبر

«میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه اعلام کرده است که واکسیناسیون کووید -۱۹ در روسیه در ماه دسامبر و پایان سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

 

به گزارش ایرنا موراشکو در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ خاطرنشان کرد که در زمان حاضر واکسیناسیون داوطلبانه ۴۰ هزار نفر با واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا ساخته شده در روسیه جریان دارد.

 

امکانات تولید واکسن کرونا در روسیه افزایش می‌یابد

 

موراشکو در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی خاطرنشان کرد که با افزایش توانمندی برای تولید واکسن کرونا در روسیه که در اولویت برنامه دولت این کشور قرار دارد ممکن است در سال ۲۰۲۱ دهها میلیون نفر و در وهله نخست افراد واقع در گروه ریسک واکسیناسیون کرونا شوند.

 

تا پایان امسال دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک تولید می‌شود و امکانات روسیه برای تولید این واکسن در سال آینده افزایش خواهد یافت.

 

در وهله اول افرادی که در گروه ریسک قرار دارند شامل کارکنان بخش‌های درمانی و پزشکی روسیه، معلمان و اساتید دانشگاه‌ها و کارکنان مراکز حیاتی و نیز افراد سالخورده، بیماران دیابتی واکسیناسیون خواهند شد و واکسن کرونا به این افراد از ماه دسامبر زده خواهد شد.

 

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، واکسن اسپوتنیک به فرد واکسن شده سه سال مصونیت در برابر ویروس کرونا می‌دهد.

 

فروش واکسن اسپوتنیک به کشورهای دیگر

 

دولت روسیه برای عرضه واکسن اسپوتنیک به کشورهای دیگر که در سال آینده آغاز خواهد شد اعلام آمادگی کرده است.

 

روسیه تاکنون با هند و کره جنوبی برای فروش واکسن اسپوتنیک وی قرارداد امضا کرده است و در مجموع بیش از ۵۰ کشور برای خرید این نوع واکسن ابراز تمایل کرده‌اند که در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن دوز واکسن از روسیه ممکن است خریداری شود.

 

واکسن دوم کرونا برای واکسیناسیون عمومی آماده می‌شود

 

بر اساس گزارش وزارت بهداشت روسیه، واکسن دوم کرونا در این کشور به نام اپی واک کرونا که در مرکز ویروس شناسی وکتور در نووسیبیرسک ساخته شده است برای استفاده در واکسیناسیون عمومی آماده می‌شود.

 

این واکسن در زمان حاضر بر روی داوطلبان آزمایش می‌شود و حدود ۴۰ هزار نفر در این آزمایش که پس از ثبت رسمی آن اجرا می‌شود، شرکت می‌کنند و تولید انبوه آن اغاز شده است.

 

بر اساس گزارش وزارت بهداشت روسیه، انتظار می‌رود اپی واکسن کرونا در ماه دسامبر در واکسیناسیون عمومی کرونا به مردم روسیه تزریق شود و مسئولان درمانی روسیه آن را واکسن بی‌خطر خوانده‌اند.

خیز چین برای انجام بزرگترین واکسیناسیون جهان

در شرایط کنونی از میان معدود واکسن‌هایی که مورد توجه سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته، سه مورد آن تولید چین است که ازاین میان دو شرکت به نام‌های «سینوواک» و «سینوفارم» واکسن خود را به صورت رسمی ثبت کرده‌اند؛ با این حال چین تاکنون برنامه‌ای برای واکسیناسیون عمومی اعلام نکرده است.

ادامه

اروپا, امریکا, جهان, چین, دانش, روسیه, شرق آسیا, گزارش

تست موفقیت‌آمیز واکسن سینوفارم بر روی ۱۰۰ هزار نفر بدون آلودگی به کرونا و عوارض منفی

رسانه های چین روز شنبه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند: هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

ادامه

امارات, بحرین, پرو, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, مراکش, مصر, مکزیک