عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

ابراز امیدواری چین به روابط با دولت بایدن در جهت منافع مردم دو کشور

وزارت خارجه چین ضمن ابراز امیدواری برای تداوم روابط با آمریکا، بر لزوم سیاست جدید واشنگتن جهت ارتقای روابط دوجانبه تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت چین در واکنش به ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت به بهبود روابط با واشنگتن امیدوار است.

 

به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره»، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه، گفت: «ما امیدواریم روابط با آمریکا به نفع مردم دو کشور ادامه پیدا کند».

 

بر این اساس، وزارت خارجه چین افزود: «ما به سیاست جدید آمریکا بر مبنای ارتقای روابط و به سود دو کشور نیاز داریم».

 

شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» چین نیز به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که پکن به ارزیابی‌های رسانه‌ای درباره پیروز شدن بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به‌شکل متناسب با اصول بین‌المللی واکنش نشان خواهد داد زیرا هنوز نتایج رسمی طبق قوانین و فرایندها باید مشخص شود.

 

شامگاه شنبه بود که بود که رسانه‌های آمریکایی از جمله «سی‌اِن‌اِن»، «فاکس‌نیوز»، «سی‌بی‌اِس‌»، «آسوشیتدپرس» و «نیویورک‌تایمز» با بیان اینکه بایدن توانسته به ۲۹۰ رأی الکترال دست پیدا کند، او را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اعلام کردند.

 

بعد از آن ترامپ با صدور باینیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

 

روزنامه «نیویورک‌تایمز» اما بامداد یکشنبه نوشت دستیاران ترامپ گمان نمی‌کنند که او به هیچ نحوی مانع به دست گرفتن قدرت توسط بایدن شود اما فعلا برنامه‌ای هم برای سخنرانی پذیرش شکست ندارد.

 

در این حال رسانه‌های دولتی چین امروز دوشنبه در سرمقاله‌هایی با موضوع واکنش به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفتند، روابط دو کشور به این ترتیب می‌تواند با سطح بالاتری از پیش بینی پذیری بازیابی شده و روند خود را از مساله تجارت آغاز کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نشریه گلوبال تایمز چین در مطلب خود با بعید دانستن کاهش فشارهای آمریکا بر این کشور در مورد مسائلی همچون سین کیانگ و هنگ کنگ بیان داشت، پکن باید تا هر میزان که بتواند در جهت برقراری ارتباط کامل با تیم بایدن تلاش کند.

 

این نشریه تاکید کرد، دولت ترامپ عمدا تنش‌هایی را در روابط آمریکا و چین به ویژه بعد از درپیش گرفتن استراتژی تحت فشار گذاشتن چین که منجر به “حبابهایی” در سیاست آمریکا-چین شد، ایجاد کرد.

 

در این مطلب عنوان شد: ما معتقدیم این امکان وجود دارد که این حبابها را بترکانیم. این به نفع مردم هر دو کشور و جامعه بین‌المللی است که روابط چین-آمریکا قابل کنترل و آسان شود.

 

مجله گلوبال تایمز از سوی روزنامه رسمی خلق، متعلق به حزب کمونیست چین منتشر می‌شود اما به نمایندگی از حزب و دولت صحبت نمی‌کند.

 

روزنامه چاینا دیلی در سرمقاله جداگانه‌ای بیان داشت: این روشن است که بهبود روابط آمریکا با چین می‌تواند از تجارت شروع شود و مذاکرات برای بازیابی سطحی از تفاهم و اعتماد در روابط چین-آمریکا ضروری است.

 

چاینا دیلی که روزنامه رسمی انگلیسی زبان چین است، نوشت: این یکی از آخرین رشته‌هایی است که دو طرف را به هم مرتبط می‌کند. این قابل توجه است که نه پکن نه واشنگتن مبادرت به لغو به اصطلاح فاز اول توافقی که سر آن مذاکره کرده و به سختی حاصل کردند، نکرده‌اند.

 

گلوبال تایمز نوشت: چین باید تبدیل به کشوری شود که آمریکا نتواند آن را سرکوب یا بی ثبات سازد و همکاری با خودش را بهترین گزینه برای آمریکا به منظور تحقق منافع ملی خود کند.

چاینا دیلی: تاجران آمریکایی، چین را «پناهگاه امن» سرمایه‌ خود می‌دانند

روزنامه «چاینا دیلی» پرشمارگان‌ترین روزنامه انگلیسی زبان چین در سرمقاله خود با عنوان «چرا آمریکا در جدایی از چین ناکام خواهد ماند» نوشت به رغم تلاش‌های دولت آمریکا، تاجران آمریکایی، چین را «پناهگاه امن» سرمایه‌های خود می‌دانند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا, ویتنام

تست موفقیت‌آمیز واکسن سینوفارم بر روی ۱۰۰ هزار نفر بدون آلودگی به کرونا و عوارض منفی

رسانه های چین روز شنبه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند: هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

ادامه

امارات, بحرین, پرو, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, مراکش, مصر, مکزیک

فقر زدایی در چین، معجزهٔ‌‌ تاریخی بشریت است

“احترام به حقوق بشر و تضمین آن خواست مشترک و همیشگی تمامی انسان‌هاست و کاهش و نابودی فقر نیز یکی از مسئله‌های بسیار مهم حقوق بشری است. حزب کمونیست و دولت چین همیشه حق زیست و پیشرفت مردم را در اولویت برنامه های‌شان قرار داده و درراستای ترویج و تضمین حقوق بشر، در کاهش فقر ... فقر زدایی در چین، معجزهٔ‌‌ تاریخی بشریت است

ادامه

بانک جهانی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا, فقرزدایی, کمونیسم