شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

تست موفقیت‌آمیز واکسن سینوفارم بر روی ۱۰۰ هزار نفر بدون آلودگی به کرونا و عوارض منفی

رسانه های چین روز شنبه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند: هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، «لیو جینگجن» رییس شرکت داروسازی سینوفارم چین امروز در مصاحبه مطبوعاتی در پکن خاطر نشان کرد که تاکنون ۱۰۰ هزار نفر با واکسن مذکور واکسینه شده‌اند که از میان آنان ۵۶ هزار نفر سفرهای خارجی داشته اند ولی هیچ کدامشان کرونا نگرفته اند و علایم منفی نیز در میان واکسینه شده ها مشاهده نشده است.

 

وی گفت: از میان این افراد شماری از کارکنان شرکت ملی نفت ، شرکت پتروشیمی چین و غول فناوری چین شرکت هواوی هستند که بعضا در محل های دیگری غیر از چین ماموریت کاری دارند.

 

لیو تصریح کرد: از میان ۱۰۰ نفر از کسانی که در دفتر هواوی در مکزیک کار می‌کردند ، ۹۰ نفر واکسینه شده اند ولی ۱۰ تن از کسانی که واکسن سینوفارم را نزده بودند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

«تائو لیناّ» متخصص واکسن در شهر شانگهای واقع در شرق چین نیز در مصاحبه ای که روزنامه گلوبال تایمز چین بخش‌هایی از آن را منتشر کرده است، گفت: این واقعیت که هیچیک از کسانی که واکسن زده اند، به کرونا آلوده نشده اند دلیلی بر تاثیرات مثبت واکسن است.

 

وی پیش بینی کرد که بر اساس داده های موجود به نظر احتمال می رود که واکسن سینوفارم (Sinopharm) بزودی وارد بازار شود.

 

رییس شرکت دارو سازی و تولید واکسن سینوفارم نیز گفته که از ماه ژوئن ، آزمایش های کلینیکی مرحله سه سینوفارم در ده ها کشور و منطقه از جمله امارات ، مصر ، بحرین ، پرو و ​​مراکش با بیش از ۵۰ هزار داوطلب در جریان بوده است.

 

لیو افزود: نمونه ها و داده های علمی اثبات می‌کند که واکسن ساخت این شرکت برای مقابله با کرونا بسیار موثر است.

 

به گفته وی، سینوفارم قرار است تا پایان سال جاری میلادی حدود ۱۰۰ میلیون دز واکسن تولید کند و براورد می‌شود که سال آینده میلادی میزان تولید به یک میلیارد دز برسد که برای مردم چین قابل استفاده خواهد بود.

 

چین سه واکسن برای استفاده فوری تصویب کرده است. این واکسن ها برای گروه های درمعرض خطرهای جدی مانند کارکنان بخش‌های پزشکی، دیپلمات های اعزامی به کشورهای آسیب دیده و کارمندان اعزامی به خارج از کشور برای اجرای طرح راه ابریشم نوین استفاده شده است.

آمادگی کوبا برای همکاری با ایران در زمینه تولید واکسن کرونا

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات کوبایی به شکل ویدئو کنفرانسی با آقای میگل دیاز کانل رییس جمهور کوبا گفت وگو و تبادل نظر کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکای لاتین, ایران, جهان, خبر, سیاسی, کوبا

واکسن روسی کرونا در راه آرژانتین و علاقه‌مندی مصر به خرید آن

رئیس جمهوری آرژانتین از تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن “اسپوتنیک-۵” تولید شده در روسیه طی چند ماه آینده به این کشور خبر داده و وزیر خارجه مصر نیز علاقه‌مندی کشورش به دریافت و مشارکت در تولید این واکسن را تأیید کرد.

ادامه

ارژانتین, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا, صربستان, کره جنوبی, مصر, مکزیک, هندوستان

فقر، نژادپرستی، و بی‌عدالتی که با کووید – ۱۹ درآمیزند، بر شدت همه‌گیری کرونا می‌افزایند

به‌نظر درست نمی‌آمد. تارنمای حزب کمونیست کلمبیا در تاریخ ۵ اکتبر [۲۰۲۰]، تأملات یک پزشک درباره مشخص ساختن مجدد یک بیماری را منتشر کرد.

ادامه

افریقا, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, برابری اجتماعی, تبعیض‌نژادی, دانش, فقر, کلمبیا