شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه،  مرکز دولتی نظارت دارویی و تجهیزات پزشکی کوبا (cecmed) ااستفاده اضطراری از واکسن آبدالا را تایید کرده است.

 

انتظار می‌رود این واکسن به زودی بین کشورهای آمریکای لاتین توزیع شود.

 

اِدواردو مارتینز رئیس گروه دولتی شرکت‌های صنعت بیوداروی «بیوکوبافارما» در نشستی مطبوعاتی گفت: ما در تلاشیم تا تایید بهداشتی نهایی آبدالا را تا پیش از پایان سال جاری میلادی به دست آوریم.

 

مرحله سوم آزمایش‌های انسانی آبدالا مطابق با استانداردهای بین‌المللی، اواسط ماه مارس (اسفند- فروردین) با مشارکت ۴۸ هزار داوطلب ۱۹ تا ۸۰ سال آغاز شد.

 

این دومین کاندیدای واکسن کوبایی است که خبر نتایج موفقیت‌آمیز آن در هفته‌های اخیر منتشر شده است. بر اساس آخرین نتایج به دست‌آمده از مرحله سوم کارآزمایی‌های بالینی، واکسن ضد ویروس کرونا که توسط موسسه “فینلای” کوبا موسوم به «سوبرانا ۰۲» تولید شده نیز تا ۶۲ درصد برای مقابله با این بیماری موثر است.

 

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا با توصیف آبدالا به عنوان «یک واکسن عالی»، دستیابی به این واکسن را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست.

 

آبدالا و سوبرانا۰۲، دو مورد از پنج کاندیدای واکسن در دست بررسی کوبا هستند که مرحله نهایی آزمایش‌های بالینی آن‌ها به پایان رسیده و نام این جزیره را به عنوان نخستین کشور آمریکای لاتین در فهرست کشورهای دست یافته به واکسن تولید داخل قرار خواهند داد.

 

نهادهای علمی کوبا همزمان سه واکسن دیگر   «سوبرانا ۰۱»، «سوبرانا پلاس» و «مامبیسا» را نیز در دست بررسی دارند.

 

ونزوئلا از جمله کشورهای آمریکای لاتین است که با امضای قرارداد دریافت ۱۲ میلیون دوز واکسن کوبایی آبدالا، روند ایمنی سازی مردم ونزوئلا با این واکسن کوبایی را آغاز کرده است.

چین داده‌های مریخ کاو خود را با آمریکا و اروپا مبادله می‌کند

سخنگوی اداره ملی فضانوردی چین اعلام کرد برای تبادل داده های مریخ کاو خود با سازمان ملی فضانوردی آمریکا (ناسا) و آژانس فضایی اروپا در حال همکاری است و داده های خود را با این دو نهاد مبادله می کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, چین, خبر, دانش

تلاش قابل تقدیر دانشمندان آمریکایی و انگلیسی در رد شایعات کرونایی علیه چین

اگرچه دولت، سیاستمداران، رسانه ها و حتی برخی افراد در جامعه علمی آمریکا در شایعه پراکنی پیرامون ربط دادن شیوع ویروس کرونا به مؤسسه ویروس شناسی ووهان چین دچار کج فکری شده اند و در تلاشند تا بگویند که ویروس کرونا توسط دانشمندان چینی ساخته و یا منتشر شده است، اما همچنان هستند عده ای ... تلاش قابل تقدیر دانشمندان آمریکایی و انگلیسی در رد شایعات کرونایی علیه چین

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, چین, دانش, مقاله

سفینه باری چین به بخش اصلی آزمایشگاه فضایی پیوست

دفتر پروژه فضاپیمای سرنشین دار چین اعلام کرد، سفینه باری «تیان جوئو ۲ » پس از پرتاب موفقیت آمیز در ساعت پنج و یک دقیقه امروز یکشنبه به وقت پکن به اتاق محور آزمایشگاه فضایی پیوست.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا