مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

آغاز عملیات ارتش سوریه به سمت التنف، محل استقرار آمریکایی‌ها

به نوشته روزنامه سوری الوطن، منابع میدانی گفتند، یگان‌های ارتش سوریه عملیات نظامی از صحرای سخنه در حومه شرقی حمص را آغاز کردند و از منطقه “تله الصاروخ” در جنوب “شولا” در حومه غربی دیر الزور به سمت غرب التنف حرکت کردند.

 

یک منبع میدانی گفت: عملیات با هدف پاکسازی منطقه از باقی مانده‌های داعش که از صحرای سویدا گریخته‌اند،‌ انجام می‌شود و یگان‌های ارتش سوریه حدود ۳۰ کیلومتر تا روستای النیاری پیشروی کرده‌اند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان همچنان به تعقیب عناصر داعش در منطقه تلول الصفا در صحرای سویدا آخرین مقرهای این گروه‌ تروریستی ادامه می‌دهند.

 

این خبرگزاری افزود: نیروی هوایی و توپخانه‌ای ارتش سوریه حملاتی را به مقرهای داعش در منطقه تلول الصفا در عمق بادیه یا صحرای شرقی سویدا صورت دادند که کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

 

ارتش سوریه همچنین در حماه عملیات جدیدی را علیه مقرهای داعش در حومه شمالی آن آغاز کرد که تلفاتی را در میان آنها به جای گذاشت.

 

ارتش سوریه همچنین حملات توپخانه‌ای علیه مواضع تروریست‌ها در اطراف شهرک قلعه المضیق در شمال غرب حماه داشت که منجر به کشته شدن تعدادی تروریست از جمله محمد زیاد عبدالله،‌ از سرکردگان تروریست‌ها شد.

 

ارتش سوریه در عین حال عملیاتی ویژه علیه مقرهای تروریست‌ها در شهرک الطامنه در شمال شرق حماه داشت که به انهدام آتشبارهای آنها منجر شد.

ایسنا

ادامه حملات هوایی روسیه به حومه ادلب

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جنگنده‌های روسی روز شنبه در کمتر از سه ساعت حدود ۶۰ حمله به شهرک‌ها و روستاهای حومه جنوب و جنوب شرقی ادلب انجام دادند. این در حالی است که جنگنده‌های روسی روز جمعه نیز دست به حملاتی در اطراف ادلب زده بودند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ بر علیه تروریسم, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه

روسیه به نابود کردن تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهد

به گزارش تسنیم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که کشورش به منظور بازگرداندن صلح به سوریه به مبارزه با تروریست ها در هر نقطه ای از آن کشور ادامه خواهد داد.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

بازداشت تروریست‌های آموزش دیده توسط آمریکا در التنف

به گزارش خبرگزاری سانا، ارتش سوریه طی چند ساعت گذشته حملات دقیقی را به آخرین مقر تروریست‌های داعش در تلول الصفا در صحرای شرقی سویدا انجام داد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست منجر شد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

استفاده ارتش سوریه از مخالفان پیوسته به روند آشتی‌ها در جبهه ادلب

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد، ارتش سوریه جنگجویان گروه‌های مخالف مسلح را که در استان درعا با آنها مصالحه کرده بود برای جنگ در صفوفش به جبهه ادلب منتقل کرده است.

ادامه

ترکیه, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا