کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

رزمایش ائتلاف آمریکایی‌ در سوریه و طرح‌های غارتگرانه در این کشور

آمریکایی ها در ادامه سیاست های تجاوزکارانه و اجرای طرح های اشغالگرانه این بار و در اقدامی غیرقانونی دیگر همزمان با ورود نیروهای کمکی و تازه نفس در مناطق شرق سوریه رزمایش برگزار کردند.

 

به گزارش ایرنا، منابع رسانه ای امروز (دوشنبه) گزارش دادند که نظامیان آمریکایی در پی تقویت و ورود نیروهای کمکی جدید از عراق، در حومه شرقی و شمالی دیرالزور واقع در شرق سوریه با استفاده از سلاح و تجهیزات سبک و سنگین رزمایش برگزار کردند.

 

بر پایه این گزارش، مناطق شرقی سوریه ساعاتی پس از رسیدن کمک های نظامی گسترده شاهد رزمایش نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی نظامیان آمریکایی بود.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی خبر داد که مناطق نزدیک پایگاه های (غیرقانونی) آمریکا و ائتلاف بین‌المللی واقع در میدان نفت «العمر» و نیروگاه گازی «کونیکو» در شمال و صحرای «ذببان» در حومه شرقی دیر الزور، یکشنبه شب گذشته شاهد تمرین های نظامی زمینی و هوایی اشغالگران بود.

 

در این رزمایش انواع سلاح و تجهیزات نظامی سبک و سنگین مشارکت داشتند.

 

منابع محلی گفتند که رزمایش نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف بین‌المللی ساعاتی پس از ورود بیش از ۹۰ کامیون نظامی حامل تجهیزات کمکی و نیرو از پایگاه های این کشور در منطقه شمال عراق انجام شد.

 

در روزهای اخیر اخباری درباره اقدامات جدید آمریکا و ترکیه در شمال سوریه منتشر شده که حکایت از توطئه جدید واشنگتن – آنکارا در این کشور بحران زده دارد.

 

اقدام ظاهری سرمایه‌گذاری آمریکا در بخش‌هایی از شمال شرق سوریه که در کنترل کُردها قرار دارد و همچنین پروژه ساخت شهرک هایی در ۱۳ منطقه  اشغالی شمال سوریه (استان ادلب) که در تصرف تروریست ها و نیروهای ترکیه است، حکایت از توطئه جدید واشنگتن – آنکارا در شمال سوریه دارد، هرچند اهداف و طرح هر دو کشور با هم کاملا فرق دارد، ولی در عین حال اقدامات هر دو کشور علیه حاکمیت ملی سوریه و مردم این کشور می‌باشد.

 

ورود غیرقانونی نظامیان آمریکایی به شمال شرق سوریه (در سال ۹۶ خورشیدی به بهانه نابودی داعش) که ابتدا به منظور حمایت از داعش و در کنار آن کُردهای سوری انجام شد، علاوه بر مخالفت ساکنان منطقه و دولت دمشق شمال این کشور را با مشکلات فراوانی روبه رو ساخت.

 

چهارشنبه گذشته «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا طرحی را رونمایی کرد و گفت که واشنگتن اجازه سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از شمال سوریه را که در کنترل دولت دمشق نیستند، صادر کرده است.

 

طبق گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور یک مجوز عمومی اعلام کرده که فعالیت‌های اقتصادی در چندین بخش از جمله کشاورزی، ساخت و ساز، امور مالی و خدمات بهداشتی در مناطق مذکور که تحت کنترل کردها است مشمول تحریم نخواهد بود.

 

معاون وزیرخارجه آمریکا همچنین اعتراف کرد که واشنگتن در سال میلادی گذشته در مجموع ۴۵ میلیون دلار در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد هزینه کرده و قصد دارد ۳۵۰ میلیون دیگر برای آن‌چه تثبیت اوضاع در شمال شرق سوریه خواند، جمع‌آوری کند.

 

در حالی این مقام آمریکایی ادعای هزینه و سرمایه گذاری در شما سوریه را دارد که اولا این اقدام ناقض منشور ملل متحد است و دیگر اینکه اقدام تروریست های آمریکایی در سرقت روزانه هزاران بشکه نفت سوریه کاملا غیر قانونی است.

 

وزارت امورخارجه و مهاجران سوریه در واکنش به این طرح تاکید کرده که دولت دمشق نسبت به بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا که مجوز فعالیت‌های اقتصادی در شمال شرق و غرب سوریه را داده است، غافلگیر نشده است، چرا که دولت واشنگتن در پشت جنگ تروریستی قرار دارد که سوریه بیش از ۱۰ سال با آن دست به گریبان است.

 

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: کمک‌ به گروهک‌های مسلح تروریستی در شمال شرق و شمال غرب سوریه از سوی ایالات متحده آمریکا و ابزارهای غربی آن چیزی است که منجر به نابودی امکانات اقتصادی کشورمان و غارت ثروت آن از پنبه، نفت، گندم و آثار باستانی شده است.

 

دولت دمشق اعلام کرد: رویکرد آمریکا و غرب در تحمیل تحریم‌های یکجانبه موجب نابودی تأسیسات زیربنایی سوریه و کشته شدن شماری از سوری‌های بی‌گناه شده است، چرا که آنها مخالف مشارکت در نقشه‌های واشنگتن و غرب بودند.

 

دمشق هدف آمریکا و غرب را تجزیه سوریه دانست که پایداری ارتش، ملت و رهبران آن موجب شکست این هدف شد.

 

سوریه از سال ۲۰۱۱ و آغاز بحران این کشور، تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

سهم چین از اقتصاد جهانی به بیش از ۱۸ درصد رسید

بر اساس اعلام یک مقام چینی در روز پنجشنبه، این کشور بیش از ۱۸ درصد از اقتصاد جهانی را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است که نسبت به عدد ۱۱.۴ درصدی در سال ۲۰۱۲ افزایش قابل توجهی به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

بزرگ‌ترین بانک آمریکا: در مورد اقتصاد روسیه اشتباه کردیم

بانک «جی‌پی مورگان»، بزرگ‌ترین بانک سرمایه‌گذاری آمریکا اعلام کرد: اقتصاد روسیه بهتر از انتظار با تحریم های غرب علیه این کشور بر سر موضوع اوکراین کنار آمده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا