استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

روسیه؛ اتحادیه اروپا استقلال خود را به نفع آمریکا برای همیشه کنار می‌گذارد

وزیر امور خارجه روسیه در جلسه شورای سیاست خارجی و دفاعی کشورش با بیان اینکه هیچ کسی از راهزنی دولتی غرب در امان نیست، گفت اوکراین تنها یک ابزار برای غرب با هدف تعمیق نظام جهانی تک قطبی است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در جلسه شورای شورای سیاست خارجی و دفاعی این کشور گفت: کشورهای غربی یک جنگ شنیع و همه جانبه را علیه ما به راه انداخته‌اند که پیش بینی مدت آن دشوار است، اما به نظر می‌رسد همه بدون استثنا عواقب آن را احساس خواهند کرد. این در حالی است که تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه محکوم به شکست است.

 

لاوروف با اشاره به اینکه روسیه تمام توان خود را برای جلوگیری از رویارویی مستقیم انجام داد، افزود: اما اگر این چالش به ما تحمیل شود، البته ما آن را می‌پذیریم زیرا تحریم‌ها برای ما یک امر عادی شده که تقریباً همیشه و از هر راهی اعمال شده است.

 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: غرب به عنوان بخشی از اقدامات تنبیهی خود علیه روسیه از روش‌های سرقت آشکار استفاده می‌کند. ما تمام توان خود را برای محافظت از شهروندان خود در خارج از کشور در مقابل نفرت پراکنی علیه خود انجام خواهیم داد.

 

وی با اشاره به کارزار هماهنگ برای اخراج صدها دیپلمات روسی از کشورهای غربی، گفت: حتی در سیاه‌ترین سال‌های جنگ سرد نیز مشابهی برای این رویکرد وجود ندارد. اوکراین تنها یک ابزار برای غرب با هدف تقویت و تعمیق نظم جهانی تک قطبی است.

 

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش به صادرات تسلیحات غربی برای دولت اوکراین اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی آماده هستند تا در اوکراین و تا کشته شدن آخرین اوکراینی با روسیه مقابله کنند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: این موقعیت برای آمریکا که در حال مدیریت رویدادهای اوکراین از پشت اقیانوس است و اروپا را تضعیف می‌کند و بازارهای آن را برای جایگزینی کالاها، فناوری‌ها و محصولات نظامی آمریکایی تخلیه می‌کند، مطلوب است؛ اما وضعیت پیچیده‌تر از اینهاست.

 

وی ادامه داد: ما، ایالات متحده، چین و همه ملت‌های دیگر می‌دانیم که باید امروز تصمیم گرفته شود که آیا نظام جهانی رویکردی عادلانه، دموکراتیک و چندقطبی به خود خواهد گرفت یا این مجموعه کوچک کشورها قادر خواهند بود استعمار جدید را بر جامعه بین‌المللی تحمیل کنند.

 

این وزیر روس هشدار داد: غرب در حال ترویج ایده واگذاری کنترل اقتصاد جهانی به گروه G۷ است. رهایی از دلار در بازار در دوره آینده قابل قبول خواهد بود. بسیاری از کشورها استعمار نو کشورهای غربی را احساس کردند و به تحریم‌های روسیه نپیوستند.

 

لاوروف تصریح کرد: کشورهای غربی به طور کامل اعتبار خود را به عنوان یک شریک قادر به مذاکره از دست داده‌اند. کشورهای غربی منافع مردم خود را قربانی خدمت به ایالات متحده آمریکا می‌کنند.

 

وی آمریکا را برای حمله نه تنها به روسیه، بلکه به هر کشوری که قادر به دنبال کردن یک سیاست مستقل است، متهم کرد و ادامه داد: هیچکس از راهزنی دولتی غرب مصون نیست.

 

این مقام ارشد روسیه خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود نشانه‌های استقلال را به نفع آمریکا برای همیشه کنار می‌گذارد و در مسائل امنیتی تحت تأثیر ناتو قرار می‌گیرد که بیشتر از پیش در حال آشکار کردن طمع ورزی های جهانی خود است.

 

سرگئی لاوروف در پایان اظهاراتش با بیان اینکه ناتو خود را مسئول تأمین امنیت بین‌المللی می‌داند، هشدار داد که صحبت در مورد ناتوی جهانی بیانگر این است که خط دفاعی ناتو به دریای چین جنوبی منتقل خواهد شد.

چین در نشست شورای امنیت خواستار انهدام سلاح‌های کشتار جمعی شد

چین از کشورهای برخوردار از سلاح های کشتار جمعی از جمله تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی خواست در اسرع وقت ذخایر خود را منهدم کنند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بیولوژیکی, جنگ سرد, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا

پنتاگون بیش از ۱۰ هزار سرباز تازه‌نفس به اروپا می‌فرستد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا طی دستوری اجازه صادر کرد تا ۱۰۵۰۰ نیرو به اروپا اعزام شوند و جایگزینی بخشی از نیروهایی باشند که قبلا در اروپا مستقر شده بودند.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

نظامی بازنشسته آمریکا؛ آمریکا جنگ جهانی سوم را به راه می‌اندازد

سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا هشدار داد دولت این کشور برای حفظ اعتبار از دست رفته خود در اوکراین، در تدارک زمینه سازی متحد کردن نظامی ناتو علیه روسیه است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, لهستان, ناتو

مسکو: وقتی یک کشور هسته‌ای را تهدید می‌کنید برای همه احتمالات آماده باشید

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، تایید کرد که مسکو ممکن است در صورت وجود خطراتی برای موجودیت آن، از سلاح‌های هسته ای استفاده کند.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جهان, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب