خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

روزنامه لوموند: آمریکا فاقد استراتژی بلندمدت در اوکراین است

روزنامه لوموند با انتشار گزارشی نوشت که آمریکا فاقد یک استراتژی بلند‌مدت در اوکراین است.

 

به گزارش ایلنا، روزنامه لوموند با انتشار گزارشی نوشت که پشت سرخوشی آمریکایی‌ها در زمینه حمایت از اوکراین و تمایل به شکست روسیه به هر قیمتی، فقدان یک استراتژی بلندمدت وجود دارد.

 

این روزنامه به نقل از «چارلز کوپچان»، محقق در حوزه شورای روابط خارجی نوشت: «صحبت درباره پیروزی و تضعیف روسیه بسیار نگران‌کننده است. در حال حاضر فقط در مورد نیازهای اوکراین صحبت می‌شود، ارائه موشک‌های استینگر و جاولین بیشتر، مهمات و هواپیماهای بدون سرنشین و کمک‌هایی از این دست، امامن در این میان چیزی درباره اهداف نظامی نمی‌شنوم. به کدام سمت می‌رویم؟».

 

لوموند نوشت: «در محافل سیاست خارجی تمایل به تلاش برای شکست مسکو به هر قیمتی احساس می‌شود».

 

در این مقاله آمده است که شعار «به اوکراین کمک کنید» شامل بسیاری از سناریوهای احتمالی است که دو ماه پیش غیرممکن به نظر می‌رسید. ارتش آمریکا قبلا آموزش استفاده از توپ‌های هویتزر ام- ۷۷۷ را برای ۲۰۰ سرباز اوکراینی در آلمان فراهم کرده است.

 

این روزنامه تاکید می‌کند که واشنگتن، بر خلاف اروپا، حتی به نیاز به حل و فصل دیپلماتیک درگیری اشاره نمی‌کند، این در حالی است که هرچه موفقیت‌های بیشتری در ارتش اوکراین ظاهر شود، تمایل به ادامه جنگ با وجود خسارت‌های جانی و مادی بیشتر می‌شود.

 

وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته پس از سفر به کی‌یف تصریح کرد که واشنگتن برای تضعیف رویه تلاش می‌کند تا نتواند اقدامی مانند عملیات علیه اوکراین انجام دهد.

هشدار مدودوف درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای تمام عیار میان روسیه و غرب

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه، پس از تصویب بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا به اوکراین، ایالات متحده را به راه انداختن “جنگ نیابتی” علیه روسیه متهم کرد و گفت که اقتصاد ایالات متحده آسیب خواهد دید.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

لاوروف: سرقت اموال خارجی عادت غرب شده است

وزیر خارجه روسیه ایده رئیس دیپلماسی اروپایی مبنی بر صرف دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را “سرقت” خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب

آرایش نظامی ناو هواپیمابر چین همزمان با رزمایش ژاپن و آمریکا

همزمان با رزمایش دریایی ژاپن و آمریکا، ناو هواپیمابر چین تحرکاتی را در آب‌های منطقه انجام می‌دهد و آرایش نظامی به خود گرفته است.

ادامه

اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تایوان, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش