روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

هشدار مدودوف درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای تمام عیار میان روسیه و غرب

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه، پس از تصویب بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا به اوکراین، ایالات متحده را به راه انداختن “جنگ نیابتی” علیه روسیه متهم کرد و گفت که اقتصاد ایالات متحده آسیب خواهد دید.

 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مدودف در تلگرام نوشت: لایحه‌ای که روز سه‌شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، تلاشی برای وارد کردن شکست جدی به کشور ما و محدود کردن توسعه اقتصادی و نفوذ سیاسی آن در جهان است. این کارگر نخواهد شد. چاپخانه‌ای که آمریکا به‌وسیله آن مدام بدهی‌های دولتی خود را افزایش می‌دهد، سریع‌تر خواهد شکست.

 

مدودف که به عنوان معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه فعالیت می‌کند، روس هراسی دولتمردان آمریکایی را دلیل قیمت‌های “دیوانه‌وار” سوخت و مواد غذایی آمریکا عنوان کرد.

 

او هشدار داد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی غرب می‌تواند عواقب خطرناکی در پیش داشته باشد.

 

رئیس جمهوری و نخست وزیر پیشین روسیه در مطلب خود با اشاره به حمایت‌های غرب از اوکراین نوشت: «حمایت از اوکراین توسط کشورهای ناتو با تسلیحات، آموزش نیروهای این کشور برای استفاده از تجهیزات غربی، اعزام مزدوران و برگزاری رزمایش‌های مشترک توسط کشورهای ائتلاف در نزدیکی مرزهای ما احتمال درگیری مستقیم و آشکار میان روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد.»

 

مدودوف در ادامه می‌نویسد: «چنین درگیری‌هایی همواره احتمال تبدیل شدن به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار را دارد. سناریویی که برای همه فاجعه‌بار خواهد بود.»

 

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه نیز در تلگرام واشنگتن را به استفاده از بسته کمکی برای «بدهکار» کردن اوکراین و تصاحب ذخایر غلات این کشور به جای پرداخت متهم کرد.

 

او با اشاره به قحطی دست‌ساخته دهه ۱۹۳۰ که میلیون‌ها اوکراینی را کشت، نوشت: واشنگتن خواهان هولودومور (قحطی بزرگ) در اوکراین است.

لاوروف: سرقت اموال خارجی عادت غرب شده است

وزیر خارجه روسیه ایده رئیس دیپلماسی اروپایی مبنی بر صرف دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را “سرقت” خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب

آرایش نظامی ناو هواپیمابر چین همزمان با رزمایش ژاپن و آمریکا

همزمان با رزمایش دریایی ژاپن و آمریکا، ناو هواپیمابر چین تحرکاتی را در آب‌های منطقه انجام می‌دهد و آرایش نظامی به خود گرفته است.

ادامه

اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تایوان, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش