آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

آرایش نظامی ناو هواپیمابر چین همزمان با رزمایش ژاپن و آمریکا

همزمان با رزمایش دریایی ژاپن و آمریکا، ناو هواپیمابر چین تحرکاتی را در آب‌های منطقه انجام می‌دهد و آرایش نظامی به خود گرفته است.

 

به گزارش فارس، به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «گلوبال تایمز» ناو هواپیمابر «لیائونینیگ» و ناو گروه آن در چند روز گذشته با استقرار در «دریای فیلیپین» به سمت شرق جزیره تایوان و جنوب ژاپن که به گفته کارشناسان مکان بسیار مهم برای مداخله کشورهای خارجی چون آمریکا و ژاپن است، آمادگی خود را به رخ می‌کشند.

 

به گفته منابع آگاه ارتش چین شماری از جنگنده‌ها و رزمناوهای خود را از غرب چین عازم جزیره تایوان کرده و تحرکات دریایی آمریکا و ژاپن را با دقت زیر نظر دارد.

 

به نوشته این منبع خبری، ناو گروه لیائو نینیگ قصد دارد در روز و شب با استفاده از مهمات واقعی تمرین‌هایی را در دریای فیلیپین، شرق تایوان و جنوب ژاپن از سه شنبه هفته جاری تا جمعه برگزار کند.

 

باحرکت هماهنگ نیروهای هوایی و دریایی چین، این ناوگروه می‌تواند مسیرهایی را که نیروهای خارجی ممکن است برای استقرار در تایوان استفاده کنند، به طور کامل قطع کنند و این مزیت قابل توجهی برای ارتش چین خواهد بود.

 

این در حالی است که «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن روز یکشنبه هشدار داد که درگیری‌های مسلحانه‌ای شبیه به جنگ اوکراین ممکن است در شرق آسیا به وقوع بپیوندد.

 

این مقام ژاپنی در این خصوص توضیح داد: «ما باید با همپیمانان و کشورهای همفکر خود همکاری کنیم و هرگز تلاش یکجانبه برای تغییر وضعیت فعلی از طریق استفاده از زور در منطقه هند و اقیانوسیه به ویژه شرق آسیا را تاب نمی‌آوریم.»

 

کیشیدا سپس با هشدار درباره تداوم جنگ اوکراین گفت: «اوکراین احتمالاً همان شرق آسیای فردا باشد.»

لاوروف: سرقت اموال خارجی عادت غرب شده است

وزیر خارجه روسیه ایده رئیس دیپلماسی اروپایی مبنی بر صرف دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را “سرقت” خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب

نگرانی مدیر اطلاعات ملی آمریکا:‌ پوتین برای جنگی طولانی، فراتر از شرق اوکراین آماده می‌شود

گمانه زنی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی آمریکابر آن است که روسیه برای «درگیری طولانی» در اوکراین آماده می‌شود. اوریل هینز، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، به نقل از بررسی‌های کارشناسان گفت که این جنگ به‌دلیل «عدم تطابق» میان بلندپروازی‌های ولادیمیر پوتین و قابلیت‌های نظامی، احتمالا «غیرقابل پیش‌بینی‌تر و فزاینده‌تر» خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین و روسیه روابط خود را در زمینه‌های نظامی، انرژی و فضا تقویت می‌کنند

یک مقام ارشد چین اعلام کرد پکن و مسکو تصمیم دارند روابط خود در زمینه نظامی، انرژی و فضا را تقویت کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش, ناتو