عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از طرح ممنوعیت انتقال نفت روسیه

منابع خبری از عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از طرح منع کشتی‌ها برای انتقال نفت خام روسیه خبر دادند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران: اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) طرح ممنوعیت حمل و نقل نفت خام روسیه را به دلیل حجم بالای مخالفت‌ها کنار گذاشت.

 

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا از طرحی که کشتی‌ها برای انتقال نفت خام روسیه را منع می‌کرد عقب‌نشینی کرده است، زیرا کشور‌های عضو این اتحادیه بر سر این تحریم‌ها به توافق نرسیده‌اند.

 

اما به نوشته این نشریه، کمیسیون اروپا همچنان تمایل دارد شرکت‌های اروپایی، بیمه برای نفتکش‌های حامل نفت خام روسیه را دریافت نکنند تا توانایی روسیه برای انتقال نفت خام محدود شود.

 

اتحادیه اروپا همچنان در تلاش برای حصول توافق بر سر ششمین بسته تحریمی روسیه است. منع کشتی‌ها از حمل و نقل نفت خام روسیه و ممنوعیت واردات نفت از جمله موارد این بسته تحریمی اعلام شده است.

 

کمیسیون اروپا در حال حاضر در صدد است تا مجارستان و برخی دیگر از کشور‌های اروپای شرقی را موافق با تحریم‌ها کند، به همین منظور «شارل میشل» رئیس کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) به بوداپست خواهد رفت.

 

چند منبع آگاه نیز به این نشریه اعلام کردند که تحریم انتقال نفت روسیه به دلیل مخالفت‌های یونان و مالت در حال حاضر کنار گذاشته شده است.

 

برخی از کشور‌های اروپایی در واکنش به این بسته تحریمی خواستار مشارکت انگلیس و آمریکا در چنین اقدامی شده و همکاری آمریکا در این زمینه را بسیار مهم دانسته‌اند، زیرا می‌تواند از نفوذ خود در لیبری، پاناما و جزایر مارشال که کشتی با پرچم آن‌ها حرکت می‌کند، استفاده کند.

 

در حال حاضر ۷۵ روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی با مداخلات و تحریم‌هایشان سعی در بدتر کردن اوضاع داشته‌اند.

 

به طور مثال، شب گذشته کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کشور‌های عضو گروه ۷ تصمیم به پایان دادن واردات نفت از روسیه گرفته و واشنگتن نیز تحریم‌های جدیدی علیه روسیه معرفی کرده است.

 

آمریکا در بیانیه خود برای تحریم‌های جدید علیه روسیه، اعلام کرد که مشاوره‌های مدیریتی و خدمات حسابداری و رسانه‌هایی را که به‌ طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط دولت روسیه تأمین مالی و حمایت می‌شوند، را هدف قرار می‌دهد.

 

رئیس دومای دولتی روسیه نیز به تازگی آمریکا را به همکاری‌های نظامی در اوکراین متهم و اعلام کرد آمریکا در عملیات‌های نظامی نیرو‌های اوکراینی علیه روسیه مداخله مستقیم دارد.

نقش سیاست‌های اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی، در افزایش نرخ تورم،‌بیکاری و گرانی

موج گرانی کالاها و خدمات با قدرتی مهارناپذیر جامعه را درمی‌نوردد و سفرۀ زحمتکشان را با شتابی زیاد می‌روبد و خالی می‌کند.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, عدالت اجتماعی, فقر

اتریش با رد پیوستن این کشور به ناتو، از مخالفت با تحریم گازی روسیه خبر داد

«آلکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش روز یکشنبه در جریان نشستی در«سالزبورگ» تصمیم این کشور برای رد تحریم گازی روسیه را تایید کرد و گفت که اتریش به ناتو نخواهد پیوست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, تحریم, جهان, خبر, روسیه, سوئد, فنلاند, ناتو

بسته تحریمی جدید گروه ۷ علیه روسیه

در آستانه سالروز “پیروزی” در روسیه، ایالات متحده یکشنبه شب اعلام کرد بسته تحریمی جدیدی را علیه روسیه تدوین کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, فرانسه, کانادا, گزارش

بلغارستان: ما را از تحریم خرید نفت روسیه مستثنی کنید

معاون نخست وزیر بلغارستان گفت که اگر اتحادیه اروپا این کشور را از تحریم خرید نفت روسیه مستثنی نکند، بلغارستان از تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه روسیه حمایت نخواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسلواکی, اوکراین, بلغارستان, تحریم, جنگ سرد, چک, خبر, روسیه, ژاپن, شمال اروپا, گروه ۷, مجارستان