درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

ضرورت تلاش هم‌زمان برای مبارزه با استبداد حاکم و ایجاد کارپایهٔ مشترک برای دفاع از صلح و حاکمیت ملی

در آغاز سال نو، شواهد متعدد حکایت از آن دارد که بحران‌های داخلی و خارجی همچنان شدت خواهد یافت و صلح و امنیت در منطقه و در کشور با تهدیدهای روزافزونی مواجه خواهد شد. نتیجۀ این تحولات منفی و بسیار نگران‌کننده چیزی جز تحمیل وضعی دشوارتر از قبل بر طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان نخواهد ... ضرورت تلاش هم‌زمان برای مبارزه با استبداد حاکم و ایجاد کارپایهٔ مشترک برای دفاع از صلح و حاکمیت ملی

ادامه

استبدادی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, امنیتی, جهان, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فلسطین, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

بسته تحریمی جدید گروه ۷ علیه روسیه

در آستانه سالروز “پیروزی” در روسیه، ایالات متحده یکشنبه شب اعلام کرد بسته تحریمی جدیدی را علیه روسیه تدوین کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، رهبران گروه ۷ که روز یک شنبه به صورت مجازی دیدار کردند از دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه با هدف گیری بخش صنعتی این کشور، رسانه‌های تحت کنترل دولت مسکو، مقامات اجرایی بخش مالی روسیه و بلاروس و بانکهای اصلی روسیه از جمله «گازپروم بانک» خبر دادند.

 

براساس گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، کشورهای گروه ۷ شامل بریتانیا، فرانسه، آمریکا، کانادا، آلمان، ژاپن و ایتالیا همچنین بر ممنوعیت تدریجی واردات نفت روسیه تاکید کردند اقدامی که کشورهای اروپایی تا کنون در برابر آن مقاومت کرده‌اند اما هفته گذشته پس از هفته‌ها اختلاف از سوی اتحادیه اروپا مطرح شده است.

 

این طرح هنوز مورد تصویب قرار نگرفته و برای اجرایی شدن باید به اتفاق آرا در نشست سران اروپا تصویب شود.

 

ایالات متحده که وابستگی به نفت و گاز روسیه ندارد در ماه فوریه واردات نفت و گاز و مشتقات نفتی و معدنی از روسیه را تحریم کرده است.

 

بیانیه گروه ۷ در دیدار مجازی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با رهبران دیگر کشورها و با حضور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اعلام شد.

 

در بیانیه‌ای که پس از این دیدار یک ساعته صادر شده، رهبران گروه ۷ کشور صنعتی جهان حمایت و همبستگی کامل خود را با زلنسکی و مردم اوکراین اعلام کرده و وعده دادند کمک‌های بیشتری به اوکراین ارائه کنند. براساس این بیانیه، این کشورها از آغاز جنگ تا کنون ۲۴ میلیارد دلار کمک مالی برای اوکراین در سال ۲۰۲۲ درنظر گرفته‌اند.

 

رهبران گروه ۷ در ادامه بیانیه خود وعده دادند که بسته‌های مالی کوتاه مدتی نیز طی هفته‌های آینده برای کمک به مردم اوکراین ارسال کنند و در دراز مدت نیز اقداماتی برای احیای مالی و بازسازی اقتصادی این کشور اختصاص دهند.

 

در بسته تحریمی جدید، کشورهای غربی همچنین گروه‌های خدمات حرفه‌ای غربی، از جمله شرکت‌های مشاوره مدیریت و حسابداری بین‌المللی مانند Deloitte, EY, KPMG and PwC را از انجام هرگونه مراوده و تجارت با هر فردی در فدراسیون روسیه منع می‌کند.

 

پیش از این و در شامگاه یک شنبه واشنگتن تحریم‌های یکجانبه جدیدی را علیه افراد و نهادهای روسی اعمال کرد. بر اساس تحریم‌های جدید، هشت مقام اجرایی «اسبربانک» و ۲۷ مقام گازپروم بانک روسیه تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

 

آمریکا صدور جواز صادرات مواد خام، مواد هسته‌ای ویژه، کالاهای جانبی و دوتریوم به روسیه را نیز به حالت تعلیق در آورد. واشنگتن همچنین بانک صنعتی مسکو و ۱۰ زیرمجموعه آن را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

 

علاوه بر آن واشنگتن هفت شرکت کشتیرانی که مالک ۶۹ کشتی هستند را تحت تحریم قرار داد. آمریکا همچنین یک شرکت تولید تسلیحات و تفنگ در روسیه را به لیست تحریم‌ها اضافه کرد.

 

واشنگتن اعلام کرد که محدودیت‌های جدیدی بر بخش صنعتی روسیه از جمله محصولات چوبی، موتورهای صنعتی و پیشرانه‌ها اعمال کرد.

 

در تحریم‌های جدید آمریکا شبکه‌های یک روسیه، Rossiya-1 و NTV نیز تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

 

تحریم‌های تازه آمریکا دو روز پس از آن مطرح میشود که جو بایدن از بسته ۱۵۰ میلیون دلاری کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین شامل ۲۵ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلیمتری، رادارهای مقابله با توپخانه و تجهیزات جنگ الکترونیک رونمایی کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا همچنین از کنگره خواسته است که پیشنهاد کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین در ارتباط با عملیات نظامی روسیه در این کشور را تصویب کند.

 

رهبران گروه ۷ در ادامه بیانیه خود به روسیه هشدار دادند که تهاجم به اوکراین را متوقف کند، در غیر این صورت تلاش‌های جهانی برای انزوای بیشتر مسکو از طریق جایگزینی منابع انرژی و هدف قرار دادن سرمایه داران نزدیک به کرملین با اعمال تحریم‌های بیشتر شدت خواهد یافت.

اتریش با رد پیوستن این کشور به ناتو، از مخالفت با تحریم گازی روسیه خبر داد

«آلکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش روز یکشنبه در جریان نشستی در«سالزبورگ» تصمیم این کشور برای رد تحریم گازی روسیه را تایید کرد و گفت که اتریش به ناتو نخواهد پیوست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, تحریم, جهان, خبر, روسیه, سوئد, فنلاند, ناتو

بلغارستان: ما را از تحریم خرید نفت روسیه مستثنی کنید

معاون نخست وزیر بلغارستان گفت که اگر اتحادیه اروپا این کشور را از تحریم خرید نفت روسیه مستثنی نکند، بلغارستان از تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه روسیه حمایت نخواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسلواکی, اوکراین, بلغارستان, تحریم, جنگ سرد, چک, خبر, روسیه, ژاپن, شمال اروپا, گروه ۷, مجارستان

چین از تهدید تحریم‌های آمریکا درباره تایوان نمی‌ترسد

معاون وزیر امور خارجه چین اعلام کرد اگر آمریکا با کارت تایوان بازی کند، «واشنگتن» با پیامدهای غیر قابل تصوری روبرو خواهد شد و پکن با تحریم‌هایی مشابه تحریم‌های روسیه مرعوب نمی‌شود.

ادامه

اروپا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو