آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هدف از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین را گسترش ناتو در سایر مناطق جهان دانست. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران در رابطه با مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با ژاپن، استرالیا و فیلیپین گفت: هدف همان چیزی است که ما در ... زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, غرب, فیلیپین, ناتو

چین در نشست شورای امنیت خواستار انهدام سلاح‌های کشتار جمعی شد

چین از کشورهای برخوردار از سلاح های کشتار جمعی از جمله تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی خواست در اسرع وقت ذخایر خود را منهدم کنند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، دای بینگ معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت که در جریان آن مساله آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین مورد بحث قرار گرفت، گفت: ما از ممنوعیت و نابودی کامل همه سلاح های کشتار جمعی از جمله تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی دفاع می‌کنیم.

 

وی افزود: ما قاطعانه با تولید، ذخیره و استفاده از تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی از سوی هر کشوری تحت هر شرایطی مخالف هستیم و از همه کشورهایی که هنوز تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی شان را منهدم نکرده اند، می خواهیم این کار را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند.

 

وی تاکید کرد: هر گونه ردیابی اطلاعات از فعالیت‌های بیونظامی باید باعث نگرانی شدید جامعه جهانی باشد.

 

نماینده پکن گفت: چین بار دیگر از طرف‌های مربوطه می‌خواهد رویکردی مسئولانه را که به ابهامات مرتبط در زمانی مقرر پاسخ دهد، اتخاذ کنند و شفاف سازی جامعی را در پیش گیرند که شبهات جامعه جهانی را از میان بردارد.

 

در جریان این نشست، روسیه اعلام کرد که قصد دارد اطلاعاتی در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار دهد که حمایت کننده تحقیقاتی درمورد فعالیت های نظامی – بیولوژیکی در اوکراین باشد.

 

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: ما اطلاعات قابل توجهی که به نقض کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی و سمی از سوی آمریکا اشاره دارد، جمع آوری کرده ایم و به تهیه و تحلیل این اطلاعات ادامه می دهیم.

 

روسیه پیشتر گفته بود که شواهد جدیدی از فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در اوکراین را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

 

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در کنفرانسی درباره مسائل امنیتی در جنوب روسیه گفت که آمریکا از خاک اوکراین برای آزمایش سلاح‌های میکروبی استفاده می‌کند.

 

پاتروشف تاکید کرد که این موضوع به ویژه در شرایطی مهم است که ایالات متحده آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود را در سراسر جهان از جمله برخی از آن‌ها در نزدیکی مرزهای روسیه ایجاد کرده است.

 

همچنین ایگور کریلوف رئیس نیروهای حفاظت از تشعشع، مواد شیمیایی و بیولوژیکی روسیه گفت: تولیدکنندگان مشهور واکسن کرونا از جمله شرکت‌های فایزر و مدرنا در فعالیت‌های نظامی و بیولوژیکی آمریکا در اوکراین مشارکت داشتند.

 

وی گفت: شرکت‌های دارویی در اوکراین آزمایش‌های خود را بدون نظارت و استانداردهای بین‌المللی انجام می‌دهند. شرکت‌های دارویی آمریکایی با استفاده از خاک اوکراین در حال کشف داروهای جدید هستند ولی هزینه‌ تحقیقات انجام شده در اوکراین به مراتب کمتر از سایر نقاط جهان است.

روسیه؛ اتحادیه اروپا استقلال خود را به نفع آمریکا برای همیشه کنار می‌گذارد

وزیر امور خارجه روسیه در جلسه شورای سیاست خارجی و دفاعی کشورش با بیان اینکه هیچ کسی از راهزنی دولتی غرب در امان نیست، گفت اوکراین تنها یک ابزار برای غرب با هدف تعمیق نظام جهانی تک قطبی است.

ادامه

اروپا, استعمار, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, غرب, گروه ۷, ناتو

پنتاگون بیش از ۱۰ هزار سرباز تازه‌نفس به اروپا می‌فرستد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا طی دستوری اجازه صادر کرد تا ۱۰۵۰۰ نیرو به اروپا اعزام شوند و جایگزینی بخشی از نیروهایی باشند که قبلا در اروپا مستقر شده بودند.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

نظامی بازنشسته آمریکا؛ آمریکا جنگ جهانی سوم را به راه می‌اندازد

سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا هشدار داد دولت این کشور برای حفظ اعتبار از دست رفته خود در اوکراین، در تدارک زمینه سازی متحد کردن نظامی ناتو علیه روسیه است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, لهستان, ناتو

مسکو: وقتی یک کشور هسته‌ای را تهدید می‌کنید برای همه احتمالات آماده باشید

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، تایید کرد که مسکو ممکن است در صورت وجود خطراتی برای موجودیت آن، از سلاح‌های هسته ای استفاده کند.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جهان, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب