نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

سهم چین از اقتصاد جهانی به بیش از ۱۸ درصد رسید

بر اساس اعلام یک مقام چینی در روز پنجشنبه، این کشور بیش از ۱۸ درصد از اقتصاد جهانی را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است که نسبت به عدد ۱۱.۴ درصدی در سال ۲۰۱۲ افزایش قابل توجهی به شمار می‌رود.

 

به گفته هان ونشیو، یکی از مقام‌های ارشد کمیته مرکزی امور مالی و اقتصادی چین، این کشور در دهه گذشته جایگاه خود را به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان تقویت کرده و بهبود بخشیده است.

 

هان همچنین گفت که تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال ۲۰۲۱ از ۱۱۴ تریلیون یوآن (حدود ۱۶.۹۴ تریلیون دلار) و تولید ناخالص داخلی سرانه به عدد ۱۲ هزار ۵۰۰ دلار رسید که نزدیک به رقم آستانه اقتصادهای پردرآمد است.

 

هان اضافه کرد که در سال‌های اخیر سهم رشد اقتصادی چین در اقتصاد جهانی حدود ۳۰ درصد بوده است که آن را به بزرگترین موتور رشد اقتصادی جهانی تبدیل کرده است.

 

طی دهه گذشته سهم صادرات کالاهای این کشور در بازار بین‌المللی از ۱۱ درصد به ۱۵ درصد و تعداد قراردادهای تجارت آزاد امضا شده آن از ۱۰ به ۱۹ مورد افزایش یافته است.

 

این کشور همچنین قصد دارد تا با ساخت ۲۱ منطقه آزاد تجاری پایلوت و بندر آزاد تجاری هاینان به گشایش فراگیری در سطح بالا دست یابد.

رزمایش ائتلاف آمریکایی‌ در سوریه و طرح‌های غارتگرانه در این کشور

آمریکایی ها در ادامه سیاست های تجاوزکارانه و اجرای طرح های اشغالگرانه این بار و در اقدامی غیرقانونی دیگر همزمان با ورود نیروهای کمکی و تازه نفس در مناطق شرق سوریه رزمایش برگزار کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, تحریم, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, غرب

بزرگ‌ترین بانک آمریکا: در مورد اقتصاد روسیه اشتباه کردیم

بانک «جی‌پی مورگان»، بزرگ‌ترین بانک سرمایه‌گذاری آمریکا اعلام کرد: اقتصاد روسیه بهتر از انتظار با تحریم های غرب علیه این کشور بر سر موضوع اوکراین کنار آمده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا