آمریکا از نیجر خارج شد/ نیجر دردام سیاست فاجعه‌بار ناتو درباره لیبی نیفتاد

نیجر دریافته است تنها دلیل حضور آمریکا در کشور‌های حوزه ساحل آفریقا کنترل منابع استراتژیک این قاره نه پیشبرد ماموریت مقابله با تروریسم است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شبکه راشاتودی در مطلبی به بررسی زوایای اخراج آمریکا از نیجر پرداخت و نوشت: لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده اخیراً تأیید کرد که نیرو‌های روسیه وارد ... آمریکا از نیجر خارج شد/ نیجر دردام سیاست فاجعه‌بار ناتو درباره لیبی نیفتاد

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, بورکینافاسو, تروریسم, روسیه, فرانسه, گزارش, لیبی, مالی, ناتو, نیجر

اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

اتحادیه اروپا چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت آموزش نظامی خود را در کشور آفریقایی مالی پایان می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که ماموریت آموزشی این اتحادیه ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) به پایان می‌رسد و آن را تمدید نمی‌کند. بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا به ... اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

ادامه

اتحادیه اروپا, بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, مالی, نیجر

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

حضور نیرو‌های روسی و آمریکایی در یک پایگاه مشترک در نیجر

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های روسیه در نیجر به رغم پایگاه مشترک به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که نیرو‌های روسیه در همان پایگاهی در نیجر مستقر هستند که سربازان آمریکایی هستند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک مجتمع جداگانه هستند و به ... حضور نیرو‌های روسی و آمریکایی در یک پایگاه مشترک در نیجر

ادامه

آفریقا, آمریکا, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, غرب آفریقا, نیجر

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

مسکو: حضور غیرقانونی آمریکا مانع نابودی تروریست‌ها در سوریه است

سفیر روسیه در سوریه حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور را مانع نابودی تروریست‌ها دانست.

 

به گزارش تسنیم به نقل از العهد، ««الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه گفت که حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه مانع نابودی تروریست‌های داعشی باقیمانده در این کشورمی‌شود.

 

وی افزود: آنچه را که بارها گفته‌ام تکرار می‌کنم، حضور نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه هیچگونه مبنای قانونی ندارد؛ چرا که نه قطعنامه‌های شورای امنیت اجازه چنین کاری را داده است و نه دولت سوریه با آن موافقت کرده است بنابراین باید این حضور فورا متوقف شود.

 

نظامیان آمریکایی در حالی در سوریه جولان می‌دهند و درباره مبارزه ادعایی خود با تروریسم داستان پردازی می‌کنند که حضورشان در این کشور نامشروع و بدون کسب اجازه از دولت دمشق است.

 

بهانه مبارزه با تروریسم از سوی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که بنا به اعلام رسمی مقامات سوریه چنین حضوری عین «اشغالگری» است.

 

نماینده دادستانی نظامی سوریه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا برای حضور در سوریه موافقت این کشور را جلب نکرده و بدین ترتیب از متن بند چهارم ماده دوم منشور سازمان ملل خارج می‌شود.

 

در ادامه این بیانیه آمده است برخلاف پوشش تبلیغاتی مبنی بر مبارزه با تروریسم، اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از حملات تروریستی از جمله حمله به «البادیه» سوریه با حمایت نیرو‌های آمریکایی صورت گرفته است. همچنین ائتلاف آمریکایی از شبه نظامیان قسد حمایت کرده و آنان را به سلاح و مهمات مجهز کرده است.

 

تاکنون گزارش‌های مختلفی درباره سرقت منابع سوریه توسط آمریکا و حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم این کشور از تروریست‌ها منتشر شده است.

 

هشدار روسیه درباره حملات برنامه‌ریزی شده تروریست‌ها در سوریه

 

وزارت دفاع روسیه هشدار داد که سرکردگان گروه‌های تروریستی برای انجام عملیات تروریستی در سوریه برنامه ریزی کرده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، «اولگ ژوراولف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم در بیانیه‌ای گفت: این اطلاعات را دریافته‌ایم که سرکردگان گروه‌های تروریستی در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی و هدف قرار دادن «کارکنان و تاسیسات» در سوریه هستند.

 

در همین راستا، ژوراولف تاکید کرد که فعالیت‌های نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه همچنان بر وضعیت این کشور تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا شرایط امنیتی در مناطقی که شبه‌نظامیان مسلح تحت حمایت آنها مستقر هستند، بحرانی است.

 

به گزارش سانا، ژوراولف افزود: در سه روز گذشته شاهد ۱۰ حمله تروریستی و عملیات خرابکارانه در این مناطق بوده که ۱۸ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

دیروز نیز سرویس اطلاعات خارجی روسیه طرح واشنگتن برای هدایت گروه‌های تروریستی در سوریه را برای هدف قرار دادن ارتش سوریه و متحدانش فاش کرده و گفته بود: نیروهای اشغالگر آمریکا همچنان به غارت منابع طبیعی سوریه ادامه می‌دهند و ماهانه تا سه میلیون بشکه نفت خام از میادین استان‌های حسکه، رقه و دیرالزور استخراج و از گذرگاه‌های غیرقانونی به شمال عراق قاچاق می‌کنند.

شرکت‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی در “حمایت مالی از تروریسم” در عراق دست دارند

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد، تعدادی از شرکت‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی در حمایت مالی از تروریسم در عراق دست دارند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا