دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مسکو؛ هدف دولت آمریکا حفظ حضور خود در سوریه و جلوگیری از تثبیت اوضاع در این کشور است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) در گزارشی از مشارکت فعالانه و در سایه آمریکا در تجارت نفت سوریه خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: نیروهای آمریکایی کامیون های نفتی را از سوریه تا کردستان عراق همراهی می کنند، سپس نفت به قیمت ۳۵ تا ۴۰ دلار در هر بشکه فروخته می شود.

 

در این گزارش تصریح شده است: در این زمینه، غارت منابع طبیعی سوریه توسط شرکت های آمریکایی ادامه دارد. واشنگتن همچنان در تجارت غیرقانونی نفت تولید شده در سرزمین های اشغالی شمال شرق سوریه مشارکت دارد.

 

این سرویس گفته است: حداکثر ۳ میلیون بشکه نفت خام از میادین استان های الحسکه، رقه و دیرالزور در هر ماه استخراج می شود. حدود یک سوم نفت سرقت شده با میانجیگری آمریکایی ها به منطقه خودمختار کردستان عراق ارسال و به قیمت ۳۵ تا ۴۰ دلار در هر بشکه فروخته می شود.

 

سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد یک کمپین رسانه ای برای الهام بخشیدن به اعتراضات در سوریه راه اندازی کند.

 

در این گزارش آمده است: اطلاعات دریافت شده توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه ثابت می کند که هدف دولت آمریکا حفظ حضور آمریکا در سوریه و جلوگیری از تثبیت اوضاع در این کشور است. واشنگتن در نظر دارد یک کمپین رسانه ای گسترده از جمله در شبکه های اجتماعی عربی زبان برای الهام بخشیدن به اعتراضات در جامعه سوریه راه اندازی کند.

 

این گزارش در ادامه تاکید کرده است: اطلاعات آمریکا قصد دارد از افراط گرایان در لاذقیه و دمشق برای سازماندهی تظاهرات هدفمند علیه نیروهای سوریه، روسیه و ایران استفاده کند. آمریکایی ها برای دستیابی به اهداف خود در سوریه فعالانه از تماس های نزدیک خود با به اصطلاح مخالفان مسلح و در واقع با گروه های تندرو استفاده می کنند. سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده قصد دارند “سلول های مخفی” افراط گرایان را در شهر دمشق، منطقه مجاور و استان لاذقیه برای انجام اقدامات هدفمند علیه اعضای سازمان‌های مجری قانون سوریه و همچنین پرسنل نظامی روسیه و ایران فعال کنند.

نگرانی عراق از هزاران زندانی داعشی دربند زندان‌های تحت تسلط “قسد”

عراق نگران است که نیروهای کرد سوریه دموکراتیک (قسد) نتوانند، زندانیان داعشی را به خوبی کنترل و مدیریت کنند. در همین زمینه مقامات امنیتی عراق خواستار استرداد عراق‌های وابسته به داعش به کشورشان هستند همچنین بیان کردند.

ادامه

امریکا, امنیتی, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, گزارش

بیش از ۳۰۰۰ کودک یمنی مبتلا به‌سرطان به‌دلیل کمبود دارو و تجهیزات در خطر مرگ قرار دارند

وزیر بهداشت در دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: بیش از سه هزار کودک مبتلا به سرطان به دلیل کمبود دارو و تجهیزات ناشی از محاصره اقتصادی در خطر مرگ قرار دارند. از طرفی به دلیل بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعاء، امکان سفر بیماران به خارج کشور برای مداوا وجود ندارد.

ادامه

بحرین, جهان, حقوق کودک, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, یمن

استاندار حسکه: داعش طرح آمریکا با هدف ایجاد هرج و مرج در جهان است

استاندار حسکه سوریه روز پنجشنبه در دیدار با رؤسای دفاتر سازمان‌های بین‌المللی در این استان گفت: داعش یک طرح آمریکایی است که هدفش ایجاد هرج‌ومرج، ترس و وحشت و کشتار در کشورهای جهان و تخریب هدفمند آن است.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, عراق

نیروهای ویژه امریکا بجای تروریست‌ها ۱۰ زن وکودک را در”عملیات موفقِ ضدتروریسم” در شمال سوریه کشتند

نیروهای ویژه آمریکا در حمله ای که پنتاگون آن را “حمله ای موفقیت آمیز، گسترده و ضد تروریسم” در شمال غرب سوریه خواند، ۱۳ تن از جمله شش کودک و چهار زن را کشتند.

ادامه

امریکا, انگلستان, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه