عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نیروهای ویژه امریکا بجای تروریست‌ها ۱۰ زن وکودک را در”عملیات موفقِ ضدتروریسم” در شمال سوریه کشتند

نیروهای ویژه آمریکا در حمله ای که پنتاگون آن را “حمله ای موفقیت آمیز، گسترده و ضد تروریسم” در شمال غرب سوریه خواند، ۱۳ تن از جمله شش کودک و چهار زن را کشتند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، این عملیات که ساکنان می‌گویند حدود دو ساعت به طول انجامید، روستای اطمه در نزدیکی مرز ترکیه را اوایل صبح و در حالی که همه اهالی در خواب بودند، هدف قرار داد،  منطقه‌ای پر از کمپ برای آوارگان داخلی از جنگ داخلی سوریه.

 

هدف حمله بلافاصله مشخص نشد. جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای کوتاه گفت که این ماموریت موفقیت آمیز بوده است. “هیچ تلفات آمریکایی وجود نداشت. اطلاعات بیشتر به محض در دسترس قرار گرفتن ارائه خواهد شد.»

 

چند تن از ساکنان به آسوشیتدپرس گفتند که اعضای بدن غیرنظامیان در نزدیکی محل حمله، خانه‌ای در استان ادلب سوریه که تحت کنترل شورشیان است، پراکنده شده‌اند. آنها به شرط ناشناس ماندن گفتند که این حمله با هلیکوپتر، پرتاب بمب و شلیک مسلسل بوده است. این بزرگترین حمله در استان از زمان حمله سال ۲۰۱۹ آمریکا به ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بود.

 

گزارش ها در مورد تعداد کشته شدگان متفاوت بود. خبرنگار آسوشیتدپرس گفته است اعضای بدن را در اطراف خانه دیده، طبقه بالایی خانه تقریباً به طور کامل با خاک یکسان شده و در باغ زیتون اطراف آوار باقی مانده بود. خون روی دیوارها و کف ساختمان، اتاق خواب ویران شده با تخت چوبی کودک، دیده می شد. روی یکی از دیوارهای آسیب دیده، یک تاب پلاستیکی آبی برای کودکان همچنان آویزان بود. آشپزخانه بر اثر آتش سوزی سیاه شده بود.

 

اولین گزارش ها حاکی از کشته شدن ۱۳ نفر شامل شش کودک و چهار زن است. دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا، گفت که در این حمله ۹ نفر از جمله دو کودک و یک زن کشته شدند.

 

پنتاگون هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی هدف این حمله بوده است، ارائه نکرد. ساکنان و فعالان توصیف کردند که شاهد یک حمله زمینی بزرگ بودند که نیروهای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده با استفاده از هلیکوپتر در منطقه فرود آمدند و به خانه ای حمله کردند.

 

رویترز به نقل از گروه‌های مسلح سوریه گفت، حمله ائتلاف یک تروریست وابسته به القاعده را هدف گرفت. اما هویت وی و سرنوشت قطعی این تروریست را مشخص نکرد.

 

به گزارش تسنیم، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) امروز پنجشنبه از عملیات بزرگ ائتلاف آمریکایی در استان ادلب سوریه خبر داد.

 

سخنگوی پنتاگون مدعی شد که نیروهای عملیات ویژه آمریکا یک عملیات ضد تروریستی در شمال غرب سوریه انجام داده‌اند و این عملیات موفقیت آمیز بوده و هیچ تلفاتی در میان نیروهای آمریکایی وجود ندارد.

 

این ادعای پنتاگون درحالی مطرح می‌شود که خبرنگار المیادین در سوریه به نقل از منابع محلی گزارش داد که ۴ بالگرد متعلق به نیروهای موسوم به «ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم» عملیاتی در نزدیکی منطقه شمالی ادلب انجام دادند که این عملیات منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان سوری از جمله زنان و کودکان شد.

 

نیروهای ائتلاف آمریکایی امروز یک خانه را در این منطقه به بهانه حضور یک تروریست در آن مورد هدف قرار دادند. منابع گزارش می‌دهند که نیروهای آمریکایی با بلندگو خواستار خروج فرد مذکور از این منزل شدند اما در جریان درگیری‌هایی که بیش از نیم ساعت به طول انجامید فرد مورد نظر آمریکایی‌ها توانست فرار کند.

 

منابع تاکید کردند که نیروهای ائتلاف آمریکایی بعد از شکست در عملیات خود ۲ خانه را مورد هدف قرار دادند و آنها را به طور کامل تخریب کردند و همین امر موجب شد تا شمار زیادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شوند.

 

بعد از این عملیات ۱۲ جسد از زیر آوار بیرون کشیده شد که همه متعلق به غیرنظامیان سوری از جمله زنان و کودکان بود. همچنین شمار زیادی از منازل مسکونی سوری‌ها در جریان این عملیات ویران شده است.

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد که دست کم ۱۳ غیرنظامی در جریان این عملیات جان باخته‌اند.

 

گزارش‌های ضد و نقیضی درباره شخصیت مورد هدف ائتلاف آمریکایی در این عملیات وجود دارد اما منابع گزارش می‌دهند که همه قربانیان این عملیات غیر نظامی هستند و هیچ تروریستی کشته نشده است.

بروکینگز: حوثی‌ها در جنگ پیروز شدند و آمریکا باید واقعیت را بپذیرد

اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» با انتشار مقاله‌ای درباره جنگ یمن با تأکید بر اینکه «حوثی‌ها» در جنگ پیروز شدند، نوشت: آنها نه تنها مخالفان خود را در جنگ داخلی بلکه سعودی‌ها و اماراتی‌ها را که از سال ۲۰۱۵ با حمایت آمریکا علیه آنها اقدام کرده‌اند، شکست داده‌اند.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, عراق, عربستان سعودی, لبنان, یمن

آمریکا صدها تن از تروریست را از زندان الحسکه به دیرالزور منتقل کرد

نیروهای آمریکایی با سوء استفاده از هرج و مرج و درگیری در مجاورت زندان غویران و محله‌های اطراف آن و منطقه الزهور، ۷۵۰ داعشی را از الحسکه شمال شرق سوریه به دیرالزور در شرق این کشور منتقل کردند.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

حملات داعش از سایه‌ها در عراق و سوریه

“تحولات اخیر شامل فرار چشمگیر زندانی‌ها از زندانی در سوریه و حمله مرگبار به یک پادگان ارتش در عراق باعث شدند بار دیگر گروه تروریستی داعش، طی روزهای اخیر دوباره به سرتیترهای اخبار باز گردد؛ در حالی که جنگ رسمی با این گروه تروریستی سه سال پیش پایان یافت اما همچنان درگیری‌ها با آن عمدتا ... حملات داعش از سایه‌ها در عراق و سوریه

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, مقاله