الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

بروکینگز: حوثی‌ها در جنگ پیروز شدند و آمریکا باید واقعیت را بپذیرد

اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» با انتشار مقاله‌ای درباره جنگ یمن با تأکید بر اینکه «حوثی‌ها» در جنگ پیروز شدند، نوشت: آنها نه تنها مخالفان خود را در جنگ داخلی بلکه سعودی‌ها و اماراتی‌ها را که از سال ۲۰۱۵ با حمایت آمریکا علیه آنها اقدام کرده‌اند، شکست داده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، اندیشکده آمریکایی بروکینگز در مقاله‌ای از «بروس ریدل» متخصص انتشار مطالب امور امنیتی و استراتژی تحت عنوان «حوثی ها در یمن پیروز شدند، بعد چه؟» نوشت: حوثی‌ها در جنگ پیروز شدند و آمریکا باید واقعیت را بپذیرد. این یک دستاورد قابل توجه برای نیروهایی است که نیروی هوایی یا نیروی دریایی ندارند. این یک داستان موفقیت شگفت انگیز شبیه داستان حزب الله لبنان است.

 

نویسنده این مقاله با مطرح کردن سوالی درباره اینکه چرا حوثی ها پیروز شدند، به نبرد حزب الله لبنان در برابر اسرائیل در سال ۲۰۰۰ اشاره کرد که در آن حزب الله توانست اسرائیلی ها را از جنوب لبنان بیرون کند و این انگیزه و الگویی برای حوثی‌ها (انصارالله) در جنگ یمن شد. این دو جنبش خود را مدافع وطن در برابر مهاجمان خارجی یعنی اسرائیل مورد حمایت آمریکا و عربستان سعودی کرده‌اند. حزب الله پس از دو دهه مقاومت موفق به بیرون راندن اسرائیل از جنوب لبنان شد و اکنون اسرائیل را با صدها هزار موشک و پهپاد تهدید می کند. در مورد حوثی‌ها باید گفت که آنها از آغاز حمله سعودی‌ها در سال ۲۰۱۵ توانسته‌اند جنگ را کنترل کنند و مناطق خود را گسترش داده‌اند، زیرا به کنترل آخرین پایگاه دولتی در شمال یعنی شهر نفت‌خیز مارب نزدیک شده‌اند.

 

بروکینگز مدعی شد: حوثی ها با حمایت ایران و حزب الله از موشک ها و پهپادها برای حمله به اهدافی علیه عربستان سعودی و اکنون ابوظبی استفاده کرده اند. و پیروزی حوثی ها نباید چشم ما به روی بهای سنگین جنگ در یمن ببندد.طبق گزارش صندوق توسعه سازمان ملل متحد، تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۳۷۷۰۰۰ یمنی کشته شدند که بیشتر آنها در جنگ غیرمستقیم جان خود را از دست داده‌اند که ۷۰ درصد آنها کودکان زیر پنج کشته شدند و محاصره یمن توسط عربستان سعودی عامل اصلی فاجعه انسانی و محرومیت این کشور از غذا و دارو بود.

 

ریدل درباره مرحله آینده جنگ یمن پاسخ داد که نبرد بر سر مأرب مرحله بعدی جنگ است، حوثی ها در بندر الحدیده پیشرفت های مهمی داشته اند و به نظر نمی رسد در مأرب عجله ای داشته باشند. معلوم نیست حوثی‌ها در مناطق جنوبی سنی‌نشین اهدافی دارند یا خیر و آیا آنها مدعی سرزمین‌هایی هستند که عربستان سعودی در دهه ۱۹۳۰ تحت کنترل خود درآورده بود، هرچند آنها علناً این را بیان نکرده‌اند.

 

وی در ادامه مقاله نوشت: دولت جو بایدن وعده صلح در یمن را به عنوان یک اولویت داده است، اما در این مسیر کار کمی انجام داده است. او به سیاست سلف خود در فروش اسلحه به سعودی ها ادامه داد. در همین حال، حوثی ها عجله ای برای پایان دادن به جنگی که برنده شدند، ندارند. هیچ سیاستی نمی تواند به جنگ یمن پایان دهد و دستیابی به صلح علاوه بر سعودی بودن یک تصمیم یمنی است نه آمریکایی. یمن یک جامعه تقسیم شده است و به نظر نمی رسد که دوباره متحد شود.

 

در ادامه مقاله این اندیشکده آمریکایی آمده است: جامعه بین‌المللی باید توجه خود را روی اهداف یمنی ها متمرکز کند و آنها را به همکاری تشویق کند نه اینکه کشور را متحد کند. بهترین مکان برای ارائه هرگونه راه‌حل در این خصوص، شورای امنیت سازمان ملل متحد و قطعنامه‌ای است که واقعیت‌های در حال تغییر را به رسمیت بشناسد، نه آنچه در قطعنامه قبلی که در خدمت منافع عربستان بود. اولین اصل در قطعنامه جدید، درخواست برای پایان دادن به مداخله خارجی است که به معنای رفع محاصره یمن و توقف حملات عربستان و همچنین توقف حمایت های نظامی از دولت هادی و حوثی‌ها است.

 

بروکینگر ادامه داد: همه متخصصان و کارشناسان یمنی باید با مجوز پرواز بین صنعا و تهران و پروژه‌های توسعه‌ از جمله پروژه‌های ایرانی برای توسعه بندر الحدیده موافقت کنند. مکانیسم بازرسی فعلی در یمن باید به همان شکلی که هست حفظ شود، و تعداد کارکنان آن افزایش یابد تا بازرسی در بنادر و پایگاه‌های هوایی انجام شود و این اطمینان حاصل شود که هیچ تخلفی وجود ندارد. در صورتی که عربستان سعودی از توقف حملات خود و رفع محاصره امتناع ورزد، ایالات متحده باید تمام انواع حمایت نظامی از عربستان را متوقف کند و سربازان و پیمانکاران نظامی را خارج کند، همانطور که در افغانستان انجام داد.

 

نویسنده در پایان مقاله خود نوشت که برخورد با حوثی ها در مرحله پس از جنگ آسان نخواهد بود و مواضع خصمانه این جنبش در قبال آمریکا از زمان تصمیم حمله به عراق ریشه گرفته و با حمایت از جنگ هفت ساله همسایه یمن تشدید شده است.

نیروهای ویژه امریکا بجای تروریست‌ها ۱۰ زن وکودک را در”عملیات موفقِ ضدتروریسم” در شمال سوریه کشتند

نیروهای ویژه آمریکا در حمله ای که پنتاگون آن را “حمله ای موفقیت آمیز، گسترده و ضد تروریسم” در شمال غرب سوریه خواند، ۱۳ تن از جمله شش کودک و چهار زن را کشتند.

ادامه

امریکا, انگلستان, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

آمریکا صدها تن از تروریست را از زندان الحسکه به دیرالزور منتقل کرد

نیروهای آمریکایی با سوء استفاده از هرج و مرج و درگیری در مجاورت زندان غویران و محله‌های اطراف آن و منطقه الزهور، ۷۵۰ داعشی را از الحسکه شمال شرق سوریه به دیرالزور در شرق این کشور منتقل کردند.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

حملات داعش از سایه‌ها در عراق و سوریه

“تحولات اخیر شامل فرار چشمگیر زندانی‌ها از زندانی در سوریه و حمله مرگبار به یک پادگان ارتش در عراق باعث شدند بار دیگر گروه تروریستی داعش، طی روزهای اخیر دوباره به سرتیترهای اخبار باز گردد؛ در حالی که جنگ رسمی با این گروه تروریستی سه سال پیش پایان یافت اما همچنان درگیری‌ها با آن عمدتا ... حملات داعش از سایه‌ها در عراق و سوریه

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, مقاله