افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

بیش از ۳۰۰۰ کودک یمنی مبتلا به‌سرطان به‌دلیل کمبود دارو و تجهیزات در خطر مرگ قرار دارند

وزیر بهداشت در دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: بیش از سه هزار کودک مبتلا به سرطان به دلیل کمبود دارو و تجهیزات ناشی از محاصره اقتصادی در خطر مرگ قرار دارند. از طرفی به دلیل بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعاء، امکان سفر بیماران به خارج کشور برای مداوا وجود ندارد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، “طاها المتوکل”، وزیر بهداشت در دولت نجات ملی که توسط گروه انصارالله تشکیل شده است، طی مراسمی در صنعا به مناسبت روز جهانی سرطان گفت: این روز می‌آید در حالیکه کودکان یمنی مبتلا به سرطان به دلیل حصر اقتصادی دشمن با درد و رنج فراوانی درگیر هستند.

 

او همچنین گفت که تعداد بیماران مبتلا به سرطان خصوصا در کودکان رشد دوبرابری داشته است.

 

وی افزود: بیش از ۶۰ هزار مورد در مراکز انکولوژی با کمبود دارو، تجهیزات روبه‌رو هستند این درحالی است که کودکان مبتلا به سرطان خون به تعداد زیادی رو به افزایش است.

 

المتوکل تصریح کرد: بیش از سه هزار کودک مبتلا به سرطان به دلیل کمبود دارو و تجهیزات ناشی از محاصره اقتصادی در خطر مرگ قرار دارند. از طرفی به دلیل بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعاء، امکان سفر بیماران به خارج کشور برای مداوا وجود ندارد.

 

وی با تاکید بر ضرورت ورود تجهیزات و داروهای پزشکی هسته‌ای، ائتلاف عربی را به جلوگیری از ورود مواد رادیواکتیو مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی متهم کرد و افزود: ما از سازمان ملل خواستیم که در این مورد به کودکان یمنی کمک کند.

 

المتوکل بیان کرد، افتتاح فرودگاه صنعاء یک نیاز بشردوستانه است و باید مراجع و نهادهای بین‌المللی جوابگوی درد و رنج کودکان یمنی باشند.

 

مناقشه‌ای که در هفت سال گذشته در یمن در جریان است، بر بخش بهداشت نیز منعکس شده است، بطوریکه سازمان ملل تخمین می‌زند بیش از نیمی از تجهیزات موجود در یمن خراب و غیرقابل استفاده هستند همچنین کمبود دارو در بحرین را یک بحران دانست.

 

بر اساس گزارش سازمان ملل در نوامبر گذشته، درگیری در یمن از زمان شیوع آن جان ۳۷۷ هزار نفر را گرفته است.

نگرانی عراق از هزاران زندانی داعشی دربند زندان‌های تحت تسلط “قسد”

عراق نگران است که نیروهای کرد سوریه دموکراتیک (قسد) نتوانند، زندانیان داعشی را به خوبی کنترل و مدیریت کنند. در همین زمینه مقامات امنیتی عراق خواستار استرداد عراق‌های وابسته به داعش به کشورشان هستند همچنین بیان کردند.

ادامه

امریکا, امنیتی, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, گزارش

استاندار حسکه: داعش طرح آمریکا با هدف ایجاد هرج و مرج در جهان است

استاندار حسکه سوریه روز پنجشنبه در دیدار با رؤسای دفاتر سازمان‌های بین‌المللی در این استان گفت: داعش یک طرح آمریکایی است که هدفش ایجاد هرج‌ومرج، ترس و وحشت و کشتار در کشورهای جهان و تخریب هدفمند آن است.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, عراق

نیروهای ویژه امریکا بجای تروریست‌ها ۱۰ زن وکودک را در”عملیات موفقِ ضدتروریسم” در شمال سوریه کشتند

نیروهای ویژه آمریکا در حمله ای که پنتاگون آن را “حمله ای موفقیت آمیز، گسترده و ضد تروریسم” در شمال غرب سوریه خواند، ۱۳ تن از جمله شش کودک و چهار زن را کشتند.

ادامه

امریکا, انگلستان, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

بروکینگز: حوثی‌ها در جنگ پیروز شدند و آمریکا باید واقعیت را بپذیرد

اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» با انتشار مقاله‌ای درباره جنگ یمن با تأکید بر اینکه «حوثی‌ها» در جنگ پیروز شدند، نوشت: آنها نه تنها مخالفان خود را در جنگ داخلی بلکه سعودی‌ها و اماراتی‌ها را که از سال ۲۰۱۵ با حمایت آمریکا علیه آنها اقدام کرده‌اند، شکست داده‌اند.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, عراق, عربستان سعودی, لبنان, یمن