آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

مالی: فرانسه از تروریست‌ها حمایت می‌کند

نخست وزیر مالی اعلام کرد که پاریس از طریق نمایندگان خود در نهاد‌های بین‌المللی مانع اجرای پروژه‌های توسعه در باماکو می‌شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چوگل مایگا اعلام کرد که فرانسه تمام اطلاعات مربوط به تصمیماتی را که در اجلاس سران جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا اتخاذ می‌شود، در اختیار دارد و می‌تواند در این تصمیم‌ها تاثیر بگذارد.

 

به گزارش النشره، نخست وزیر مالی در ادامه اعلام کرد که دولت کنونی این کشور با توجه به تحولاتی که جهان طی بیست یا سی سال گذشته شاهد آن بوده درس‌هایی از تاریخ گرفته و وضعیت را تحلیل کرده و می‌داند که پاریس همچنان به دنبال سیطره بر قاره آفریقاست. گروه‌های جدایی طلب با حمایت فرانسه پس از سرنگونی معمر قذافی، در سال ۲۰۱۱ از طرابلس به این منطقه آمدند، زیرا آن‌ها از حمایت مستقیم پاریس با سلاح و مهمات برخوردار بودند. پاریس به جدایی‌طلبان وعده اشغال و تقسیم شمال مالی و ایجاد یک کشور مستقل را برای آنها داده است.

 

در طی ۹ سال گذشته مسأله تروریسم در باماکو گسترش و از شمال این کشور شروع شده که ۸۰ درصد از اراضی این کشور را در برگرفته است.

 

گفتنی است مالی در گذشته مستعمره فرانسه بوده است و اکنون نیز پاریس به بهانه مبارزه با تروریسم در این کشور حضور نظامی دارد. بعد از وقوع دو کودتا، روابط فرانسه و مالی تنش‌آمیز شده تا جایی که دولت باماکو از فرانسه خواسته از مداخله در امور داخلی مالی بپرهیزد.

شرکت‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی در “حمایت مالی از تروریسم” در عراق دست دارند

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد، تعدادی از شرکت‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی در حمایت مالی از تروریسم در عراق دست دارند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

نگرانی عراق از هزاران زندانی داعشی دربند زندان‌های تحت تسلط “قسد”

عراق نگران است که نیروهای کرد سوریه دموکراتیک (قسد) نتوانند، زندانیان داعشی را به خوبی کنترل و مدیریت کنند. در همین زمینه مقامات امنیتی عراق خواستار استرداد عراق‌های وابسته به داعش به کشورشان هستند همچنین بیان کردند.

ادامه

امریکا, امنیتی, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, گزارش

استاندار حسکه: داعش طرح آمریکا با هدف ایجاد هرج و مرج در جهان است

استاندار حسکه سوریه روز پنجشنبه در دیدار با رؤسای دفاتر سازمان‌های بین‌المللی در این استان گفت: داعش یک طرح آمریکایی است که هدفش ایجاد هرج‌ومرج، ترس و وحشت و کشتار در کشورهای جهان و تخریب هدفمند آن است.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, عراق