زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

کشته شدن ۷ تروریست “تحریر الشام” در حمله ارتش سوریه به ادلب

هفت تروریست تحریر الشام روز دوشنبه در حمله پهپادی ارتش سوریه به منطقه‌ای در جنوب ادلب به هلاکت رسیدند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، پهپادهای ارتش سوریه یکی از مقرهای گروه تروریستی «تحریر الشام» (النصره سابق) را در منطقه «الرویحه» واقع در جنوب ادلب هدف قرار دادند که در نتیجه آن، ۷ عنصر این گروه تروریستی کشته شدند.

 

طی روزهای گذشته ارتش سوریه حملات به مواضع تروریست‌های تحریر الشام تحت حمایت ترکیه را هدف حملات خود قرار داده‌اند که در پی آن تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد شده‌ است.

 

ارتش سوریه دیروز هم در پاسخ به نقض آتش‌بس ادلب از سوی گروه تروریستی تحریر الشام، مواضع این گروهک تروریستی را در «سهل الغاب» هدف حملات موشکی خود قرار داد.

 

ارتش سوریه همچنین دیروز پایگاه‌های تحریر الشام در «السرمانیه»، «الزیاره»، «خربه الناقوس» واقع در شمال غربی سهل الغاب را با شلیک چند موشک هدف قرار دادند.

 

به نوشته روزنامه الوطن سوریه، یگان‌های ارتش سوریه روز یکشنبه همچنین مواضع تحریر الشام در مناطق «الفطیره»، «فلیفل»، «بینین» در حومه جنوبی ادلب را هدف حملات خود قرار دادند.

منابع مصری: اخوان‌المسلمین دنبال توقف فعالیت‌هایش در برخی کشورهای عربی است

منابع مصری مدعی شدند که «اخوان‌المسلمین» به دنبال «فروپاشی داخلی» و خشم مردمی دنبال توقف فعالیت‌های خود در برخی کشورهای عربی برای مدتی مشخص است.

ادامه

اسلام سیاسی, تروریسم, تونس, جهان, خبر, شمال افریقا, مصر

تصمیم سوریه و روسیه برای آزادسازی جاده استراتژیکM۴ و۳ گزینه مقابل اردوغان

رویکرد سوریه و روسیه مبنی بر آزادسازی مسیر M۴، رئیس جمهوری ترکیه را بین دو گزینه پذیرش اجرای توافق سوچی یا مواجهه با عملیات نظامی که اجرای توافق را تحمیل می‌کند، قرار می‌دهد.

ادامه

اردن, امریکا, تحریم, ترکیه, تروریسم, جنوب غرب اروپا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, لبنان, مصر

روسیه جای خالی فرانسه در مالی را پر کرد

سادیو کامارا وزیر دفاع دولت موقت مالی اعلام کرد که چهار فروند بالگرد ساخت روسیه به همراه اسلحه و مهمات با یک هواپیمای باری، همزمان با تنش در روابط باماکو با پاریس، تحویل این جمهوری آفریقایی شده است.

ادامه

تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, غرب آفریقا, فرانسه, گزارش, مالی

ژنرال روس: آمریکا درحال انتقال تروریست‌ها به افغانستان است

فرماندهی نیروهای منطقه مرکزی روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه شبه نظامیان وابسته به گروه‌های تروریستی از مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه و عراق در حال انتقال به افغانستان هستند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, سوریه, عراق