روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر خطرات دو قطبی شدن تجارت جهانی، اظهار داشت که اقتصاد بین‌الملل به دلیل سیاسی شدن به سمت و سویی «غیراخلاقی و ناپایدار» پیش می‌رود و به شدت مانع رشد جهانی می‌شود. به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، گیتا گوپینات، معاون ... هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق, صندوق بین‌المللی پول, غرب, کانادا, گزارش, مکزیک

دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

کرملین: مسکو و پکن با تحمیل اراده واشنگتن بر جهان مقابله می‌کنند

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: مسکو و پکن با تلاش‌های آمریکا برای تحمیل اراده خود بر دیگر کشورها مقابله می‌کنند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، پسکوف عصر جمعه به وقت محلی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آمریکا سیستم حکومتی خود را تنها سیستم صحیح می داند و سعی در تحمیل آن بر کشورهای دیگر دارد.

 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که ولادیمیر پوتین و شی جین‌پینگ رؤسای جمهوری روسیه و چین را افراد خودکامه خوانده بود، با رد این ادعا تصریح کرد: سران روسیه و چین با تلاش های آمریکا برای تحمیل اراده خود بر کشورهای دیگر مخالفت می‌کنند.

 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را که مدعی شده بود روسیه و چین علیه اتحادیه اروپا، جنگ واکسن راه انداخته تا واکسن‌های خود را برای اعمال نفوذ بر بروکسل تحمیل کنند، بی‌پایه و اساس خواند.

 

به گفته پسکوف، کرملین گفت وگوهای توأم با اعتماد پوتین و مکرون را عالی ارزیابی می‌کند اما در برخی موضوعات، دو طرف اختلاف دارند که البته این مسائل، مانع گفت وگوی دو طرف نمی‌شود.

 

شرکت سازنده واکسن روسی “اسپوتنیک وی” اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر جنگ جهانی واکسن‌ها را بی‌اساس خواند.

 

روز جمعه در حساب توئیتری شرکت سازنده این واکسن روسی ضمن اعلام این خبر آمده است: آقای مکرون ما تلاش می‌کنیم که واکسن‌ها خارج از سیاست بمانند.

 

واکسن “اسپوتنیک وی” ساخت موسسه میکروبیولوژی و اپیدمیلوژی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، نخستین واکسن ثبت‌ شده در جهان است. این واکسن در زمان حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود.

چشم‌انداز راهبرد آمریکا در ایندوپاسیفیک

ترامپ در آستانه تحویل کاخ سفید به بایدن دموکرات، نسخه اصلی راهبرد مهار چین را ۲۰ سال زودتر از موعد مقرر از طبقه‌بندی محرمانه خارج کرد؛ اما این عجله برای چیست و سند مذکور شامل چه مواردی است.

ادامه

استرالیا, امریکا, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, هندوستان

پکن: برخی در غرب نمی‌خواهند موفقیت و پیشرفت چین را ببینند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تحریم‌های هماهنگ آمریکا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا علیه کشورش اعلام کرد که برخی از غربی‌ها نمی‌خواهند شاهد توسعه و موفقیت چین باشند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, کانادا